کریکینگ (The Creaking) ماب جدیدی است که استودیوی موجانگ (Mojang) در رویداد سالانه ماینکرفت لایو (Minecraft Live) خود معرفی کرد. سازندگان بازی در طول این رویداد این موجود را معرفی کردند که توجه میلیون‌ها بازیکن را برانگیخت. کریکینگ هم یکی دیگر از ماب‌های دشمن در بازی است و مکانیزم منحصر به فردی برای تعقیب بازیکنان و آسیب رساندن به آن‌ها دارد.

جالب اینجا است که شباهت‌های قابل توجهی هم به یکی دیگر از ماب‌های بازی یعنی اندرمن دارد. با این حال، هر دو موجود از نظر مکانیک، نحوه اسپاون و غیره نیز کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا چگونه پیش می‌رود.

مقایسه ماب جدید کریکینگ با اندرمن در ماینکرفت

در ادامه بصورت بخش بندی شده این دو ماب بازی ماینکرفت را در مقابل یکدیگر قرار خواهیم داد تا بدانید داستان از چه قرار است. این بخش‌ها عبارتند از:

شباهت در اندازه و شکل

وقتی صحبت از شباهت‌ها به میان می‌آید، باید گفت که هر دو ماب کریکینگ و اندرمن اندازه یکسانی دارند. آن‌ها کمی بلندتر از شخصیت بازیکنان هستند و دست‌ها و پاهای باریک‌تری دارند. علاوه بر این، اندرمن دارای چشمان بنفش درخشانی است که در تاریکی قابل مشاهده است، و از طرفی ماب جدید کریکینگ دارای سه چشم درخشان زرد رنگ است که روی هم قرار گرفته‌اند.

تفاوت در مکانیک حمله ماب‌های یاد شده در بازی ماینکرفت

اگر بازیکنان به اندرمن در بازی ماینکرفت نگاه کنند، او به بازیکنان حمله می‌کند، در حالی که کریکینگ اینطور نیست.

اگر بازیکنان به اندرمن در بازی ماینکرفت نگاه کنند، او به بازیکنان حمله می‌کند، در حالی که کریکینگ اینطور نیست.

یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌هایی که استودیوی موجانگ با ماب جدید کریکینگ اضافه کرده است، نحوه شکار این موجود برای بازیکنان است. این ماب جدید بسیار خطرناک است و اگر گیمر آن را در دید خود نداشته باشد٫ به سمت گیمر رفته و کارش را خواهد ساخت. این بدان معنی است که در لحظه‌ای که بازیکنان از کریکینگ روی گردان شوند٫ این ماب شروع به حمله خواهد کرد.

در مورد اندرمن اوضاع تا حدودی برعکس است. بسیاری از بازیکنان می‌دانند که این موجودات سیاه و سفید مرموز اگر بازیکنان برای مدت طولانی مستقیماً به آن‌ها نگاه کنند، عصبانی خواهند شد. یعنی اگر نشان ضربدر آن‌ها برای چند ثانیه روی یک اندرمن باشد، این ماب عصبانی شده و شروع به حمله به بازیکن می‌کند.

تفاوت در میزان سلامتی

موجانگ با ماب جدید کریکینگ یک مکانیک منحصر به فرد دیگر را به ارمغان آورده است که این موجود را تا حدودی شکست ناپذیر می‌کند. هنگامی که این ماب در بایوم جدید پیل گاردن اسپاون می‌شود، بازیکنان نمی‌توانند با ضربه زدن به بدن آن با هر سلاحی که فکرش را بکنید٫ آن را بکشند.

طرفداران ماینکرفت از خانه ساخته شده با چوب بلوط pale oak هیجان زده شدند

تنها راه برای کشتن کریکینگ، از بین بردن بلوک کریکینگ هارتی است که این ماب به آن متصل است و همچنین باید گفت که در اصل این یک بلوک خاص است که در اعماق یکی از درختان pale oak در بایوم یاد شده پنهان شده است. پس از نابودی، ماب کریکینگ هم بلافاصله نابود خواهد شد. در مورد اندرمن٫ بازیکنان به سادگی باید به کمک یک سلاح melee با آن مبارزه کنند، زیرا این ماب‌ها می‌توانند تیرهای کمان و کراس بوها را دور بزنند. پس از چندین ضربه، این ماب خواهد مرد و در ادامه حتی ممکن است یک اندر پرل (ender pearl) را دراپ کند.

تفاوت در قدرت حمله

قدرت حملات ماب کریکینگ ضعیف‌تر از اندرمن در بازی ماینکرفت است.

قدرت حملات ماب کریکینگ ضعیف‌تر از اندرمن در بازی ماینکرفت است.

از آنجایی که ماب کریکینگ جدیدتر بوده و در بایوم جدید پیل گاردن اسپاون می‌شود، می‌تواند ترسناک‌تر از اندرمن معمولی باشد که اکثر بازیکنان درباره آن می‌دانند. با این حال، قدرت حمله آن‌ها کاملا متفاوت است.

ماب جدید کریکینگ در ماینکرفت ممکن است آنقدر که به نظر می‌رسد ترسناک نباشد

در حالت‌های بازی آسان و نرمال، کریکینگ تنها یک قلب را با حملات خود از بازیکنان می‌گیرد٫ در حالی که اندرمن می‌تواند به ترتیب ۲.۲۵ قلب و ۴.۵ قلب را از بازیکنان بگیرد. در حالت سخت، ماب جدید می‌تواند با یک ضربه دو قلب را از بین ببرد، در حالی که اندرمن با یک ضربه میزان سلامت بازیکنان را به نصف می‌رساند. از این رو، کریکینگ برای کشتن دشوارتر است، اما قدرت حمله کمتری دارد، اما در مورد اندرمن این قضیه برعکس است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


Loading

source

توسط techkhabari.ir