لایسنس سیمنتک DLP سیستم جلوگیری از نشت داده را در سراسر سازمان انجام می‌دهد، خطرات داخلی را شناسایی کرده و از خروج اطلاعات حساس و حیاتی جلوگیری می‌نماید. Symantec DLP به شما این امکان را می‌دهد چه در زمان انتقال و چه در هنگام استفاده از داده‌های مهم خود محافظت کرده و با شناسایی سریع تهدیدات از سرقت یا سوءاستفاده داخلی جلوگیری کنید. با این روش، اطلاعات حیاتی سازمان در برابر نشت یا سرقت محافظت می‌شوند و امنیت داده‌های حساس تضمین می‌گردد.

مزایای راهکار Symantec DLP

  • از شهرت برند، دارایی‌های فکری، اطلاعات حساس و داده‌های تحت قوانین محافظت می‌کند.
  • پس از خرید سیمانتک dlpامکان مشاهده و پیگیری دقیق اینکه داده‌های حساس کجا ذخیره می‌شوند و چگونه در دستگاه‌ها، حافظه‌ها و شبکه‌ها جابجا خواهند شد را فراهم می‌کند.
  • پوشش جامع برای کانال‌های ارتباطی و بررسی پیشرفته محتوای داده‌ها را ارائه می‌دهد تا از حفاظت کامل داده اطمینان حاصل شود.
  • فرآیند رسیدگی به حوادث امنیتی را ساده کرده، با سرعت دادن به اقدامات اصلاحی، خطرات رفتاری و تهدیدات داخلی را شناسایی می‌کند.
  • لایسنس Symantec data loss preventionبا استفاده از یک پلتفرم یکپارچه، پیچیدگی مدیریت را کاهش داده و امکان مدیریت هم‌زمان برای محیط‌های ابری ترکیبی و داخلی را فراهم می‌سازد.

این راهکار به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از اطلاعات حساس خود در برابر تهدیدات محافظت کنند و شفافیت بیشتری در نحوه حرکت و محل ذخیره‌سازی داده‌ها داشته باشند.

خرید لایسنس symantec dlp

ایجاد پایه‌ای امنیتی با رویکرد Zero-Trust و قابلیت‌های اصلی حفاظت از داده‌ها

حفاظت از داده‌ها و رعایت مقررات همیشه کار ساده‌ای نبوده است. امروزه با چالش‌های پیچیده‌تری در زمینه امنیت داده‌ها روبه‌رو هستیم که برای سازمان‌ها، کارکنان و مشتریان آنها موانعی ایجاد می‌کند. در دنیای امروزی که هیچ مرزی برای دسترسی وجود ندارد و رویکرد(Zero Trust) ضروری شده است، نیاز است بهره‌وری کسب‌وکار افزایش و در عین حال تهدیدات جدید کاهش یابد و از نشت داده‌های مهم و پرهزینه جلوگیری شود.

راهکار Symantec Data Loss Prevention Core پایه‌های امنیتی سازمان شما را گسترش می‌دهد و آن‌ها را به سوی رویکرد Zero Trust هدایت می‌کند. خرید لایسنس DLPترکیب فناوری پیشرو جلوگیری از نشت اطلاعات (DLP) و تحلیل رفتار کاربران و نهادها (UEBA)، این راهکار دید کاملی از اطلاعات حساس شما، در هر کجا که باشند، ارائه می‌دهد. با این روش، می‌توانید از اشتراک‌گذاری ناخواسته داده‌ها جلوگیری، خطرات داخلی را شناسایی و متوقف کرده و الزامات را به‌درستی اجرا کنید.

راهکارهای مهم برای جلوگیری از نشت داده

دید گسترده و کنترل بر داده‌ها در زمان استفاده، ذخیره و انتقال

راهکار DLP با استفاده از تحلیل عمیق محتوایی و بررسی دقیق زمینه‌ها، به شما دید کاملی از محل ذخیره‌سازی داده‌های حساس، نحوه جابجایی آن‌ها بین کاربران، دستگاه‌ها و شبکه‌ها و شناسایی لحظاتی که داده‌ها در بیشترین خطر نشت قرار دارند، ارائه می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا به بهترین شکل ممکن جلوگیری از نشت داده را داشته باشید.

جزئیات کامل حادثه و خطرات مربوط به داده‌ها، روند بررسی را سریع‌تر می‌کند

کنسول مدیریت ساده و کاربرپسند به شما این امکان را می‌دهد سریع‌تر حوادث را بررسی کرده و خطرات نشت داده را بهتر درک کنید. این سیستم تمام اطلاعات لازم، مثل سیاست‌های نقض‌شده، اقدامات انجام‌شده، تطابق‌های شناسایی‌شده ویژگی‌های سفارشی و تاریخچه حوادث را در اختیار قرار می‌دهد. با این جزئیات، می‌توان سریع‌تر و مؤثرتر به تهدیدات واکنش نشان داده و از داده‌های حساس محافظت کرد.

خرید لایسنس symantec dlp

اقدامات خودکار و دستی برای رفع سریع حوادث مهم

قابلیت‌های پیشرفته رفع حوادث این امکان را می‌دهد که به‌طور خودکار و بدون نیاز به دخالت مستقیم کاربر به مشکلات واکنش نشان داد. برای حوادث جدی‌تر نیز می‌توان با استفاده از SmartResponse و تنها با یک کلیک، به‌صورت دستی وارد عمل شد.

همچنین امکان ارجاع حوادث به صاحبان داده برای بررسی دقیق‌تر وجود دارد. اقدامات اجرایی شامل افزایش هشدار، اطلاع‌رسانی، تغییر مسیر، قرنطینه کردن یا بازیابی و بلاک کردن است. این ویژگی‌ها کمک می‌کنند تا به‌سرعت و با کارایی بالا به تهدیدات امنیتی پاسخ داده و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

تغییر رفتار کاربر با آموزش و راهنمایی

به کارکنان کمک میکند تا در برخورد با داده‌های حساس به‌جای دور زدن کنترل‌های امنیتی، تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند و ریسک سازمان را کاهش دهند. با استفاده از اعلان‌های فوری، آن‌ها را راهنمایی کرده و هم‌زمان سیاست‌های حفاظت از داده‌ها را آموزش داد. این روش باعث می‌شود تا کارمندان هنگام کار با داده‌ها، به‌طور مؤثرتری از امنیت اطلاعات پیروی کنند که این کار باعث جلوگیری از نشت داده خواهد شد.

تشخیص محتوای عالی در تمامی داده‌ها

به‌جای استفاده از الگوهای ساده مثل regex که ممکن است اشتباهات زیادی داشته باشد، از الگوریتم‌ها و روش‌های پیشرفته‌تری برای محافظت از داده‌ها میتوان استفاده کرد. این روش‌ها شامل تطبیق دقیق داده‌ها، تطبیق اسناد فهرست‌شده، یادگیری ماشینی و تشخیص تصاویر حساس هستند. این ابزارها به کمک می‌کنند تا داده‌های حساس را با دقت بیشتری شناسایی و محافظت کرده و از بروز تشخیص‌های نادرست جلوگیری کرد.

سیاست‌های متمرکز و کنترل‌های دقیق برای استفاده امن از داده‌ها بدون کاهش سرعت کارکنان

موتور سیاست‌گذاری ا اجازه می‌دهد به‌صورت دقیق نحوه اشتراک‌گذاری، انتقال و استفاده از داده‌های حساس توسط کاربران و برنامه‌ها را کنترل کرد. در این راهبرد می‌توان از روش‌های مختلف تشخیص برای دقت بیشتر و ترکیب شرایط برای افزایش صحت داده‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان قوانین و استثناهایی برای افراد خاص تعریف کرد. این سیستم کمک می‌کند تا از رفتارهای پرخطر یا بی‌دقتی که ممکن است داده‌ها را به خطر بیندازد، جلوگیری کرد و در عین حال، کارکنان بتوانند بدون کاهش سرعت کار خود وظایفشان را به‌خوبی انجام دهند.

سیمانتک DLP

تحلیل رفتار کاربران و نهادها مشکلات را شناسایی و اولویت‌بندی می‌کند

این سیستم با استفاده از یادگیری ماشینی، به‌طور مداوم فعالیت‌های معمول کاربران را بررسی کرده و رفتارهای پرخطر و افراد مشکوک را شناسایی می‌کند. امتیازدهی به ریسک‌ها، به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات جدی‌تر را تشخیص دهید. این پلتفرم دارای مدل‌های ریسک تطبیقی، داشبوردهای قابل تنظیم و رابط کاربری ساده است که به تیم امنیتی امکان می‌دهد تا به‌سرعت مشکلات را بررسی و به آن‌ها پاسخ دهند.

جزئیات محصول
DLP Endpoint Discover هارد دیسک‌های محلی را اسکن می‌کند و به شما این را امکان می‌دهد تا به داده‌های حساس ذخیره شده توسط کاربران روی لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها دسترسی داشته و یک فهرست پایه ایجاد کنید. این ابزار می‌تواند اقدامات مختلفی انجام دهد، از جمله قرنطینه کردن فایل‌ها، علامت‌گذاری فایل‌ها برای حفاظت Symantec Endpoint و اقدامات سفارشی مانند رمزگذاری، مدیریت حقوق دیجیتال (DRM)، یا مخفی‌سازی اطلاعات محرمانه از طریق API FlexResponse.

DLP Endpoint Prevent فعالیت‌های کاربران را زیر نظر می‌گیرد و کنترل دقیق‌تری بر برنامه‌ها، دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌دهد. این ابزار نیز امکانات متنوعی دارد، که از آن‌ها می‌توان به رمزگذاری مبتنی بر هویت و DRM برای فایل‌های منتقل شده به USB اشاره کرد با استفاده از Endpoint Prevent، می‌توانید کاربران را از رخدادها با اعلان‌های پاپ‌آپ یا ایمیل مطلع کنید. کاربران همچنین می‌توانند با ارائه دلایل تجاری یا لغو عملیات (در صورت اشتباه در تشخیص)، سیاست‌ها را نادیده بگیرند.

DLP برای endpionts
DLP Network Discover با اسکن اشتراک‌های فایل شبکه، دیتابیس‌ها و سایر مخازن داده‌های سازمانی، اطلاعات محرمانه را شناسایی می‌کند. این اسکن شامل سیستم‌های فایل محلی در سرورهای ویندوز، لینوکس، AIX و سولاریس، دیتابیس‌های Lotus Notes و SQL و سرورهای Microsoft Exchange و SharePoint می‌شود. این ابزار با سرعت بالا برای محیط‌های گسترده اسکن را انجام می‌دهد و عملکرد را با بررسی فقط فایل‌های جدید یا تغییر یافته بهینه می‌سازد.

DLP Network Protect قابلیت‌های محافظت قوی از فایل‌ها را به Network Discover اضافه می‌کند. Network Protect به‌طور خودکار فایل‌های کشف شده و ناامن را پاکسازی و ایمن‌سازی می‌کند و گزینه‌های مختلفی برای اصلاح ارائه می‌دهد که از آن‌ها می‌توان به قرنطینه یا انتقال فایل‌ها، کپی فایل‌ها به ناحیه قرنطینه یا اعمال رمزگذاری مبتنی بر هویت و مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) روی فایل‌های خاص. همچنین، این ابزار کاربران را با گذاشتن یک فایل متنی در محل اصلی فایل قرنطینه شده، کاربر را درباره دلیل نقض سیاست‌ها آگاه می‌سازد.

DLP برای ذخیره سازی
DLP Network Monitor ترافیک خروجی شبکه سازمان شما را ضبط و تحلیل می‌کند و محتوای حساس و فراداده‌ها را در پروتکل‌های استاندارد، غیر استاندارد و اختصاصی شناسایی خواهد کرد. این ابزار در نقاط خروجی شبکه نصب می‌شود و با تجهیزات شبکه مانند Network Tap یا Switched Port Analyzer (SPAN) ادغام می‌گردد.

DLP Network Prevent for Email از نشت یا سرقت پیام‌های حساس توسط کارمندان، پیمانکاران یا شرکا جلوگیری می‌کند. این ابزار تمامی ترافیک ایمیل سازمانی را نظارت و بررسی می‌کند و در صورت شناسایی محتوای حساس یا ویژگی‌های خاص پیام‌ها، به صورت اختیاری پیام‌ها را اصلاح، هدایت یا بلاک می‌نماید Network Prevent for Email در نقاط خروجی شبکه مستقر شده و با سرورهای انتقال ایمیل (MTA) و ایمیل‌های مبتنی بر فضای ابری مانند Microsoft Office 365 Exchange ادغام می‌شود.

DLP Network Prevent for Web از نشت اطلاعات حساس به وب جلوگیری می‌کند. این ابزار تمامی ترافیک وب سازمانی را نظارت و بررسی می‌کند و به صورت اختیاری محتوای حساس HTML را حذف یا درخواست‌ها را مسدود می‌نماید. Network Prevent for Web در نقاط خروجی شبکه نصب شده و با سرورهای پروکسی HTTP، HTTPS یا FTP از طریق ICAP ادغام می‌شود.

DLP برای شبکه
Information Centric Analytics یک پلتفرم تحلیل رفتار کاربران و نهادها (UEBA) است که نمایی جامع و غنی از ریسک‌های سایبری در سازمان شما ارائه می‌دهد. این سیستم داده‌های فراوانی از رویدادهای امنیتی را از منابع مختلف جمع‌آوری و تحلیل می‌کند که از آن‌ها می‌توان به تمامی کانال‌های خروج اطلاعات (داده‌های تلومتری)، دسترسی کاربران (تلومتری هویت)، داده‌های دارایی‌های سازمانی و هشدارهای سیستم‌های امنیتی دیگر (تلومتری تهدید) اشاره کرد. با استفاده از یادگیری ماشینی ثبت‌شده، ICA به شناسایی سریع و اولویت‌بندی ریسک‌های مبتنی بر کاربران و نهادها کمک می‌کند. تحلیل رفتار کاربر و نهاد
تشخیص کاراکتر نوری (OCR) این امکان را فراهم می‌کند که متن را از تصاویر استخراج کنید، مانند اسناد اسکن شده، تصاویر صفحه نمایش و عکس‌ها. تشخیص فرم (Form Recognition) قادر است تصاویری را که حاوی داده‌های حساس هستند شناسایی کند و این قابلیت را برای انواع مختلفی از فرمت‌های تصویری از جمله اسناد Microsoft Office، PDF و JPEG ارائه می‌دهد. تشخیص تصویر حساس

خرید لایسنس symantec dlp

سخن پایانی

Symantec® با راه‌حل اصلی Data Loss Preventionبه سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا اطلاعات حساس خود را در هر لحظه و هر مکان به‌طور کامل محافظت کنند. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند تحلیل رفتار کاربران، تشخیص دقیق محتوا و کنترل‌های جامع، این راه‌حل به جلوگیری از نشت داده‌ها و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی کمک می‌کند. Symantec® با ارائه دید کامل و کنترل بر داده‌های در حال استفاده، ذخیره و انتقال، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به‌طور مؤثر از اطلاعات خود محافظت کنند و از خطرات نشت اطلاعات جلوگیری نمایند.

موارد استفاده:

  • می توان به دید کامل‌تر و درک عمیق‌تری از داده‌های حساس سازمان خود دست یافت.
  • کشف کنید که داده‌ها کجا ذخیره شده‌اند و نحوه استفاده از آن‌ها را هنگام جابجایی در تمامی کانال‌ها نظارت کنید.
  • با خرید نرم افزار سیمانتک DLPداده‌های حساس را با استفاده از کنترل‌ها و سیاست‌های هدفمند که بر اساس سطح ریسک کاربر و حساسیت داده‌ها طراحی شده‌اند، محافظت کنید.
  • رفتارهای پرخطر را شناسایی کرده تا بتوانید کاربران بی‌دقت، آسیب‌پذیر یا بدخواه را متوقف کنید.
  • از داده‌های در حال استفاده در دستگاه‌های کارمندان چه داخل شبکه و چه خارج از آن محافظت کرده و امکان کار امن به صورت دورکاری را فراهم کنید.
  • داده‌های در حال ذخیره را که در سرورهای فایل، دستگاه‌ها، اشتراک‌های فایل، پایگاه‌های داده، SharePoint و سایر منابع نگهداری می‌شوند، اسکن و مشکلات آن‌ها را برطرف کنید.
  • کانال‌های ایمیل و وب را به صورت لحظه‌ای نظارت کرده و به سرعت اقدامات لازم را برای جلوگیری از افشای تصادفی یا اشتراک‌گذاری نادرست انجام دهید.
  • الزامات مربوط به قوانین و استانداردهای جهانی حفاظت از داده‌ها را برآورده کنید.
  • جلوگیری از نشت داده‌ها را به‌صورت یکپارچه به فضای ابری گسترش دهید بدون این که نیاز به سیاست‌های جداگانه باشد.

راهنمای ۱۰ ساله برای گزارش Gartner Magic Quadrant برای جلوگیری از نشت داده (DLP)

لایسنس Symantec Data Loss Prevention یک راه‌حل اثبات‌شده است که توسط شرکت‌های تحلیل‌گر مانند Gartner، Forrester، IDC و دیگران به عنوان رهبر جهانی در بازار شناخته شده است.

source

توسط techkhabari.ir