بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star تلاش می‌کند اوقات سرگرم کننده‌ای را برای گیمرها رقم بزند تا مدت کوتاهی را در شهر بیکینی‌باتم به ماجراجویی بپردازند. با نقد و بررسی بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star همراه مجله بازار باشید.

بررسی بازی EA SPORTS FC ۲۵ | بازگشت به دوران درخشان فیفا؟

در سال‌های اخیر بازی‌های ویدیویی مختلفی از باب اسفنجی و دوستانش در شهر بیکینی‌باتم منتشر شدند. این آثار یا صرفا روی باب اسفنجی تمرکز داشتند یا تجربه‌ای کوتاه از هرکدام از شخصیت‌های محبوب انیمیشن را در اختیار گیمر‌ها قرار می‌دادند. در بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star اما تفاوت بزرگی نسبت به دیگر آثار وجود دارد و شخصیت اصلی آن همان‌طور که می‌توان از نام بازی هم متوجه شد پاتریک ستاره‌ای است.

یکی از شخصیت‌هایی که پیش از این همیشه در آثار ویدیویی مرتبط با باب اسفنجی نادیده گرفته می‌شد پاتریک ستاره‌ای بود. پاریک با وجود داشتن ارتباط دوستانه صمیمی با باب اسفنجی و حتی همسایه بودنش با او نقش خاصی را در بازی‌های مربوط به آن ایفا نمی‌کرد طوری که بود و نبودش تفاوت چندانی نداشت. با این وجود تمام طرفداران انیمیشن دوست داشتنی باب اسفنجی همیشه در گوشه‌ی قلبشان جایی به یاد پاتریک بودند، اما حالا با انتشار بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star سازندگان قصد داشتند به نوعی این فقدان ستاره‌ی دریایی دوست داشتنی صورتی رنگ را جبران کنند.

پاتریک دوست داشتنی در بیکینی‌باتم

نقد بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star

خوشبختانه بازی The Patrick Star نسبت به نسخه‌های قبلی بازی‌های باب اسفنجی در بخش‌های مختلف بهبود‌های مثبتی داشته است و حالا می‌توان گفت این اثر چیزی بیشتر از مینی‌ گیم‌های تکراری و خسته کننده است. با شروع بازی و گرفتن کنترل پاتریک در دستتان وارد شهر بیکینی‌باتم با تم سه بعدی می‌شوید که تفاوت‌هایی نسبت به دنیای انیمیشن دارد. سفر شما به شهر زیر آب تنها در ۶ ساعت به پایان می‌رسد. با هر دست پاتریک می‌توانید وسایل مختلف را بردارید، او را با یک دکمه بخوابانید یا حتی بی‌مهره‌گان موجود در شهر را مثل توپ بولینگ به این طرف و آن طرف پرتاب کنید. یکی از مواردی که سازندگان توانسته‌اند به خوبی آن را پیاده سازی‌ کنند گرانش در زیر آب است، برای مثال زمانی که در زیر آب می‌پرید با توجه به فیزیک متفاوت دنیای زیر آب زمان بیشتری برای جبران خطاهایتان دارید و این موضوع می‌تواند گیم‌پلی بازی را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

این موضوع در بخش‌های مختلفی در گوشه‌ گوشه‌ی بیکنی‌باتم در بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star خود را نشان می‌دهد، در چالش‌هایی مانند چتربازی یا از بین بردن جعبه‌ها. پس از انجام ماموریت‌های مختلف در بازی پاتریک عروس دریایی، پاداش‌های مختلفی به شما اهدا می‌شود. ماموریت‌ها را در طول بازی کرکترهای محبوب انیمیشن‌ مانند آقای خرچنگ، پلانگتون، اختاپوس و سندی در اختیارتان قرار می‌دهند.

گیم‌پلی سرگرم کننده SpongeBob SquarePants: The Patrick Star

بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star

طراحی شهر بیکینی‌باتم در بازی به صورتی است که می‌توان به راحتی بخش‌های مختلف را نابود کرد و درگیر آشوب‌های درون شهری شد. می‌توانید به راحتی شیشه‌ها را خورد کنید و به بخش‌های مختلف شهر آسیب‌های کوچک و بزرگی برسانید. خوشبختانه گیم‌پلی بازی محدود به قابلیت‌ها و قدرت‌های یک ستاره دریایی نمی‌شود و ابزار‌های مختلفی برای انجام دادن‌ کارها در  قسمت‌های مختلف نقشه بازی در دسترس‌ قرار دارند که پلتفرمینگ‌ بازی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند. این امکان وجود دارد که به راحتی با استفاده از یک عروس دریایی در بیکینی‌باتم پرواز کنید یا حتی با استفاده از یک چکش دیوار به وجود بیاورید. به طور کلی تجربه گیم‌پلی بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star سرگرم کننده و روان است، اما گاهی اوقات رفتار غیرمعمول ان پی سی‌ها به حدی زیاد می‌شود که می‌توانند شما را از تجربه بازی دلسرد کنند.

تجربه کلی گشت و گذار در شهر بیکینی‌باتم در مدت زمان ۶ ساعته بازی سرگرم کننده و لذت بخش است و در مدتی که درحال بازی کردن هستید با مشکلاتی مانند تکراری یا خسته کننده شدن روبرو نمی‌شوید. یکی از دلایل این موضوع را می‌توان وجود بخش‌های مختلف در مپ بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star دانست مکان‌هایی مانند آموزشگاه خانوم پاف و حتی شهر بازی. لباس‌های مختلفی در فروشگاه بازی برای پاتریک وجود دارند که نسبتا طراحی‌های خوبی دارند و استفاده از آن‌ها خالی از لطف نیست.

سیستم مورد نیاز:

  •  OS: Windows 10 64-Bit
  •  Processor: AMD Ryzen 3 1200 /Intel Core i3-7100
  •  Memory: 8 GB RAM
  •  Graphics: AMD Radeon RX 550 4GB / Nvidia GTX 750

بررسی بازی Assassin’s Creed Mirage | تلاش برای بازگشت به ریشه‌ها

با تمام بخش‌های خوب بازی پاتریک ستاره‌ای پس از مدتی ضعف‌ها خود را نشان می‌دهند. شاید با شروع تجربه متوجه ضعف‌های خفیف در قسمت‌های مختلف شوید اما در بخش طراحی ناهماهنگ مینی‌گیم‌های موجود می‌توان ضعف چشمگیری را احساس کرد. مینی‌گیم‌های حاضر در بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star الهام گرفته شده از آثار قبلی سازندگان هستند. این مسئله به خودی خود مشکل یا ضعف به حساب نمیاید تا زمانی که برای به اتمام رساندن ماموریت‌ها دچار سردرگمی‌ شوید.

ضعف داستانی بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star

بررسی بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star

پرداختن بازی به داستان‌های کوتاه و بی‌ارزش موجب بی‌ارزش شدن اثر می‌شود. بازی پاتریک تشکیل شده از داستان‌ها و ماموریت‌های کوتاه و نامرتبط است که هیچ انسجامی در آن دیده نمی‌شود، شاید اگر داستان‌ها به صورت منسجم روایت می‌شدند و خط داستانی مشخصی در بازی وجود داشت می‌توانست بسیار سرگرم‌ کننده و لذت بخش‌تر باشد.

بررسی بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom | متفاوت اما همچنان جذاب

با وجود این که بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star بیشتر برای کودکان طراحی شده است اما بی‌شک جوانانی که با این مجموعه خاطره دارند آن را تجربه می‌کنند. درمیان بازی‌هایی مانند Astro Bot و Super Mario بازی The Patrick Star حرفی برای گفتن ندارد ولی می‌تواند مدت‌ کوتاهی شما را مشغول خود کند و به دنیای انیمیشن دوست داشتنی باب اسفنجی ببرد.

سوالات متداول:

نمره متاکریتیک بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star چند است؟

بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star در سایت متاکریتیک نمره‌ ۶۴ دریافت کرده است.

برای نصب بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star به چند گیگ حافظه نیاز است؟

برای نصب بازی پاتریک ستاره‌ای به ۸ گیگابایت‌ حافظه نیاز است.

قیمت بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star چقدر است؟

بازی با قیمت ۳۹.۹۹ دلار در دسترس است.

برای اتمام بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star چقدر زمان لازم است؟

تکمیل بازی چیزی حدود ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد.

Loading

source

توسط techkhabari.ir