فعال کردن سیف مود در گوشی های اندرویدی می تواند به دلایل مختلفی توصیه شود. معمولا وقتی می خواهیم یک عیب یابی روی گوشی انجام دهیم تا مطمین شویم که مشکلات گوشی بخاطر نرم افزارهایی است که خودمان روی گوشی نصب کرده ایم یا نه توصیه به فعال کردن سیف مود می شود. به طور کلی در حالت سیف مود یا Safe Mode  گوشی شما بدون دخالت دادن و تاثیر گرفتن از نرم افزارهایی که خودتان نصب کرده اید بوت می شود و شروع به کار می کند. اگر مشکلی که دچار ان هستید با کمک این حالت مشاهده نشد این می تواند یک معیار سنجش باشد که گوشی و مشکل گوشی شما بخاطر نرم افزارهایی است که نصب کرده اید.

در ادامه به شما یاد می دهیم که Safe Mode را روی گوشی خود فعال کنید و چگونه این حالت را غیر فعال کنید و از اصطلاح از حالت Safe Mode  خارج شوید.

 

شیوه فعال کردن سیف مود Safe Mode در اندروید

فعال کردن سیف مود معمولا در گوشی های هوشمند اندرویدی متفاوت است. در بسیاری از موارد با گرفتن دکمه پاور آپشن Safe Mode به شما نمایش داده می شود. اما در برخی موارد باید همزمان دکمه های کناری را با هم بگیرید تا گوشی به حالت سیف مود وارد شود.

شیوه فعال کردن سیف مود Safe Mode در اندروید

 

شیوه فعال کردن سیف مود Safe Mode در اندروید

شیوه فعال کردن سیف مود Safe Mode در اندروید

اگر در منوهای شما دکمه Safe Mode یا حالت امن مشاهده نمی شود باید از دکمه ها استفاده کنید.

برای این حالت:

  1. ابتدا دکمه پاور را بگیرید تا گوشی خاموش شود.
  2. وقتی مطمین شدید که گوشی کاملا خاموش شد دوباره دکمه پاور را بگیرید تا گوشی روشن شود
  3. هنگامی که لوگوی برند گوشی شما (در مثال ما سامسونگ) نمایان شد دکمه کاهش صدا را بگیرید
  4. در این حالت یک سری منو به شما نمایش داده می شود که باید در آن Safe Mode را انتخاب کنید.

وقتی گوشی به حالت امن فعال شد معمولا شبیه به حالت معمولی استفاده از گوشی به نظر می رسد. در برخی برند ها و ورژن های پایین اندروید ممکن است کیفیت گرافیک کمی کمتر باشد. در عین حال در کنار صفحه نمایش Safe Mode را باید مشاهده کنید.

فعال کردن سیف مود

در حالت سیف مود Safe Mode اپلیکیشن هایی که خودتان روی گوشی نصب کرده اید غیر فعال هستند. همچنین اگر لانچری از قبل نصب کرده اید نیز در این حالت غیرفعال است و رابط کاربری و لانچر رسمی گوشی ارائه می شود.

 

شیوه خارج شدن از Safe Mode در گوشی اندروید

برای غیر فعال کردن سیف مود در بسیاری از گوشی ها کافی است که گوشی را یک بار ریبوت کنید. ریبوت کردن به معنی خاموش کردن یا ریستارت کردن گوشی است. معمولا با گرفتن دکمه پاور می توانید منویی را مشاهده کنید که دکمه پاور و غیره را در آن نمایش می دهد. روی دکمه پاور بزنید و گوشی به حالت معمولی لود خواهد شد.

شیوه خارج شدن از Safe Mode در گوشی اندروید

اگر با فشار طولانی روی دکمه پاور منوها برای شما نمایش داده نشد جای نگرانی نیست. چرا که بسیاری از برندها از فشار طولانی روی دکمه پاور برای فعال کردن دستیار گوگل استفاده می کنند. در چنین شرایطی از حالت خاموش کردن نرم افزاری باید کمک بگیرید.

بدین ترتیب از نمایشگر از سمت بالا به پایین بکشید تا Quick Settings را مشاهده کنید. در اینجا دکمه پاور را باید ببینید:

شیوه خارج شدن از Safe Mode در گوشی اندروید

در این جا باید بعد از فشردن دکمه نرم افزاری پاور، گزینه هایی شبیه “Restart” یا “Reboot” را مشاهده کنید. هر کدام را بزنید فرقی ندارد چرا که گوشی شما به حالت نرمال لود می شود.

شیوه فعال کردن سیف مود Safe Mode در اندروید

آیا در زمینه فعال کردن سیف مود در گوشی اندرویدی شما چیزی متفاوت از آنچه گفته شده است رخ می دهد؟ لطفا نام برند گوشی و حالت ورود به سیف مود را در گوشی خود در بخش نظرات برای ما بنویسید تا کاربران از آن استفاده کنند.

منبع کمکی: howtogeek

source

توسط techkhabari.ir