به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار علی ابراهیمی به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی که از 13 تا 30 مهرماه تعیین شده است با حضور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای نیمه اول امسال برنامه های پیش بینی شده در این هفته را تشریح کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهدا ااظهارداشت: شهدای والا مقام برگ زرینی به انقلاب اسلامی افزودند و شهادت این سرمایه های نظام راه پیروزی را هموار کرد و موجب همبستگی بیشتر ملت شد.

سردار ابراهیمی با حمایت از اقدام خوب سپاه پاسداران در حمله موشکی به اسرائیل افزود: این حرکت شجاعانه موجب شادمانی مردم شد و جواب دندان شکنی هم داده شد که دشمنان را به وحشت انداخته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآورشد: بی شک اگر رژیم صهیونیستی بخواهد کاری انجام دهد و اشتباهی کند ایران اسلامی پاسخ کوبنده ای به آن خواهد داد.
 
وی بیان کرد: فراجا در ۱۷ رسته خدمتی در جای جای ایران اسلامی برای امنیت، آرامش و آسایش مردم تلاش می کند و از بذل جان خود نیز دریغ ندارد که جا دارد از تلاش همه همکاران تشکر و قدردانی کنیم.

سردار ابراهیمی اظهارداشت: امسال در هفته فراجا با شعار«پلیس هوشمند، مردم قانون ‌مدار» بیش از۱۲۰ برنامه پیش بینی شده که اجرا می شود.

این فرمانده انتظامی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری ملاقات مردمی برای حل مشکلات و تسهیل‌گری در امور، حضور در مزار شهدا، پخش هشدارهای پلیسی در رسانه‌ها، حضور در مدارس، دانشگاه ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی بین کارکنان و حضور در برنامه های صدا و سیما به منظور تشریح برنامه های نیروی انتظامی در این هفته تدارک دیده شده است.

وی در خصوص علت انتخاب شعار«پلیس هوشمند، مردم قانون مدار» اظهارداشت: با زیرساخت های هوشمند و پاسخ هوشمندانه به مردم پلیس برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند مشارکت همه جانبه قانون خواهد بود و کارآمدی پلیس هوشمند منوط به مردم هوشمند و قانون‌مدار است و در صورت نهادینه شدن می توان شاهد پیشرفت های اقتصادی فرهنگی بود.
 
سردار ابراهیمی گفت: فرهنگ‌ سازی در این عرصه موجب قانونمداری مردم خواهد شد و رویکرد پلیس ایجابی و اجتماع محور است و برخورد پلیس با افرادی که امنیت مردم را مختل کند جدی است و میزان تعاملات مردم با پلیس هم در بحث امنیت پایدار تاثیرگذار خواهد بود.
 
وی از رسانه ها تشکر کرد و یادآورشد: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و مولفه تشکیل دهنده امنیت پایدار داشتن جامعه امن و توسعه یافته است و برای قانون و قانونمداری فرهنگ ‌سازی کنیم.

این مدیرگفت: در این هفته ۲ طرح عمرانی و رفاهی ، ساختمان پلیس امنیت اقتصادی و ۱۰ واحد سازمانی افتتاح شده و به بهره‌ برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵ هزار شهروند در حوزه های مختلف به کلانتری‌های استان مراجعه کرده اند که در این راستا ۳۶ هزار و ۲۴۸ پرونده قضایی تشکیل شده است.

سردار ابراهیمی اضافه کرد: میزان سرقت ها نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش یافته و با دستگیری 2900 سارق میزان کشف سرقت ها نیز هشت درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: کسانی که چهار بار سابقه سرقت داشته باشند ملزم به نصب پابند الکترونیک خواهند شد.

این فرمانده اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 فقره قتل صورت گرفته که همه قاتلان توسط پلیس آگاهی دستگیر شده اند. 

وی بیان کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر هم در نیمه اول امسال بیش از 851 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و 1394 نفر در این رابطه دستگیر شده اند.

سردار ابراهیمی در مورد فعالیتهای پلیس امنیت اقتصادی گفت: ارزش کشفیات قاچاق کالا و ارز 63 میلیارد و 552 میلیون و 600 هزار تومان بوده و ارزش پرونده جرایم اقتصادی 588 میلیارد و 729 میلیون تومان بوده است.  

افزایش ۹ درصدی فوتی در سوانح جاده ای  
 
وی گفت: علیرغم تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه نیروهای انتظامی بویژه  پلیس راهور آمار کشته شدگان سوانح جاده ای در شش ماه سال‌جاری در استان قزوین افزایش و آمار مصدومین سوانح درون شهری و برون شهری هم ۴۰ درصد افزایش داشته است.

سردار ابراهیمی خاطرنشان کرد: از جمله دلایل افزایش فوتی و مصدومان تصادفات در استان افزایش تعطیلات و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان است.

انهدام ۱۵ باند سارق در استان

وی بیان کرد: نیمه اول امسال با شناسایی و انهدام ۱۵باند سارق حرفه ای در استان قزوین ، تعداد ۵ باند حرفه ای سرقت از منازل با دستگیری ۱۷ سارق شناسایی شدند که به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند و ۳ باند حرفه ای سرقت از خودرو نیز متلاشی شدند و ۱۹ 
نفر سارق زن و مرد حرفه ای که با پوشش کاملا مناسب و غلط انداز دستگیر شدند که به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآورشد: در این راستا ۳ باند حرفه ای سرقت به عنف شناسای و متلاشی و با دستگیری ۱۲ نفر این افراد به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند و دو باند حرفه ای سرقت کابل و ترانس برق با اعتراف به بیش از ۵۰ فقره سرقت و یک باند سارقین مسلح و یک باند ۵ نفره سارقین موتورسیکلت با کشف ۲۵ فقره سرقت دستگیر شده اند.

سردار ابراهیمی اظهار کرد: همچنین ۸۷ نفر مال خر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی یادآور شد: در نیمه اول امسال با کاهش ۲۸ درصدی تعداد سرقت و افزایش ۷ درصدی کشف سرقت در استان روبرو شدیم و با تلاش نیروهای پلیس تعداد دو هزار و ۹۰۰ سارق دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه بیان کرد: با اجرای طرح «هجرت» و ترد اتباع بیگانه از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار و ۳۵۶ نفر از اتباع غیرمجاز در استان شناسایی و ترد شده اند.

81 هزار مورد تماس با پلیس 110 

وی بیان کرد: در نیمه اول امسال بیش از هشتاد و یک هزار و 285 مورد تماس با پلیس تماس گرفتند که به طور متوسط روزانه از سه هزار مورد تماس تعداد 833 تماس عملیاتی می شود.

سردار ابراهیمی اظهارداشت: در مرکز مشاوره و مددکاری امسال  7993 پرونده تشکیل شده و بیش از 76 درصد آنها با مصالحه ختم شده است.

وی گفت: تعداد 1404 نفر از شهروندان در تماس با سامانه 197 از عملکرد پلیس در استان ابراز رضایت و قدردانی کرده اند.

نیروی انتظامی کشور در راه امنیت مردم تاکنون 44 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام

source

توسط techkhabari.ir