اسب‌ها را نمی‌توان از قهرمانان جدا کرد و از آنجایی که تقریبا تمامی بازی‌ها از قهرمانان حرف می‌زنند، باید گفت سوارکاری در بازی های ویدیویی به یکی از ویژگی‌های جذاب و مورد علاقه گیمرها در بسیاری از ژانرها، بخصوص عناوین جهان‌باز، تبدیل شده است. به عبارت بهتر هر عنوانی به بازیکنان امکان سوار شدن بر اسب را ‌دهد، دور از انتظار نیست که می‌تواند حس هیجان را هم به بهترین شکل منتقل نماید. به دلایل زیادی که بی‌شک یکی از آن‌ها محبوبیت است، تعداد بازی هایی که امکان سوارکاری را ارائه می‌دهند، بیشتر از چیزی که است انتظارش را دارید. عناوین و فرنچایزهای مشهوری چون Red Dead Redemption و یا The Witcher 3: Wild Hunt و حتی اضافه شدن اسب پیکسلی به Stardew Valley نمونه‌هایی از این بازی‌ها هستند.

نرمی و روانی مکانیک‌های سوارکاری در بازی ها تفاوت زیادی دارد. برای مثال، در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، مهارت بازیکنان در کنترل اسب و میزان صبرشان مورد آزمایش قرار می‌گیرد یا تفاوت آشکاری که بین کنترل اسب در نسخه نخست فرنچایز Red Dead Redemption و نسخه دوم آن دیده می‌شود. با اینکه بخشی از لذت بازی در واقع‌گرایی مکانیک‌های سوارکاری نهفته، بازیکنان نمی‌توانند انکار کنند که سوار شدن بر اسبی بدون محدودیت استقامت، مانند ربات‌های سواری در Horizon: Zero Dawn، همیشه جذاب است. چه به خاطر کمک در جابه‌جایی سریع در دنیای وسیع بازی‌ها باشد، چه به دلیل امکان شخصی‌سازی اسب یا حتی لذت داشتن یک همراه، سوارکاری در بازی ها به یکی از ویژگی‌های محبوب تبدیل شدند.

Red Dead Redemption 2

سوارکاری

تجربه سوارکاری با کارکتر آرتور مورگان در Red Dead Redemption 2 یکی از بهترین تجربه‌های دنیای بازی‌های ویدیویی برای بازیکنان است. فضای چشم نواز بازی، داستان جذاب و شخص آرتور مورگان، همه و همه گیمر را مجذوب خود می‌کنند. جذابیتی که RDR2 را به یک بازی ماندگار تبدیل می‌سازد. هیچ‌یک از حماسه سازی و اسطوره سازی‌های روایی آرتور بدون اسب وفادارش امکان‌پذیر نبود. در حالی که فرم کلی اسب‌ها در نسخه اول ساده‌تر بودند، اما RDR2 به بازیکنان این امکان را می‌دهد که با اسب‌های خود رابطه‌ای خاص و نزدیک برقرار کنند. به عنوان مثال می‌توانید برای اسب خود نام انتخاب کنید و حتی به اعمالی چون تمیز کردن و یا تغییر زین آن اشاره داشته باشیم.

مکانیک‌های سوارکاری در Red Dead Redemption 2 هم روان و هم واقع‌گرایانه هستند. اگر از اسب بیش از حد کمک بگیرید بدون اینکه به آن غذا داده یا اجازه دهید برای مدتی استراحت کند، آرتور از اسب به زمین پرت می‌شود و به عبارت بهتر اسب دیگر توان جابجایی شما را نخواهد داشت. در بازی یاد شده اسب آرتور به نوعی یک شخصیت محسوب می‌شود. بازیکنان می‌توانند چندین اسب داشته باشند و هر زمان که خواستند آن‌ها را جابجا کنند. اما با توجه به زمانی که برای ایجاد رابطه با یک اسب صرف می‌شود، احتمالاً به عنوان یک بازیکن هیچ اسب دیگری را به اسب خودتان ترجیح نخواهید داد.

درمجموع باید گفت:

  • انتخاب نام برای اسب
  • رام کردن اسب‌ها
  • مالکیت چند اسب
  • تجربه سوارکاری واقعی

۲۰ تا از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ (تا اینجا)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سوارکاری

منطقه هایرول در The Legend of Zelda: Breath of the Wild گستردگی زیادی دارد. اما صرفا با یک منطقه بزرگ مواجه نیستیم، بلکه این منطقه پر از نگهبانانی است که به محض دیدنتان به شما حمله می‌کنند. داشتن اسب به بازیکنان کمک می‌کند تا این قلمرو وسیع را بهتر پیموده و در زمان ایجاد خطر به سرعت فرار کنند. البته گزینه‌ی Fast Travel همیشه در دسترس است، اما گاهی بازیکنان نمی‌خواهند از منطقه‌ای به منطقه دیگر بروند. در Breath of the Wild نه تنها امکان سوارکاری وجود دارد، بلکه بازیکنان می‌توانند اسب‌های وحشی را بگیرند و آن‌ها را رام کنند.

کنترل اسب در Breath of the Wild شاید کمی جای بهبود داشته باشد، اما سرعت و مسافتی که با کمک اسب طی می‌شود، در مقایسه با پاهای کوچک لینک، رضایت بخش است. تا زمانی که بازیکنان با دقت به سوارکاری‌شان ادامه دهند، می‌توانند با سرعتی مشخص به مقصدشان برسند. اگر بازیکنان بتوانند اسب سلطنتی سفید زلدا را در طبیعت پیدا کنند، پنج نشانگر قدرت را دریافت خواهند کرد که به طور قابل توجهی محدودیت قدرت اسب را افزایش و بهبود می‌دهد.

درمجموع باید گفت:

  • انتخاب نام برای اسب
  • رام کردن اسب‌ها
  • مالکیت چند اسب
  • هدایت پذیری نسبتا سخت

The Witcher 3: Wild Hunt

سوارکاری

گرالت شاید در نگاه نخست یک ویچر کم‌ حرف و درون‌گرا باشد. اما او، همانند هر قهرمان دیگری، مردی است که اسبش را دیوانه‌وار دوست دارد. هر کسی که گرالت را بشناسد، می‌داند که هر زمان او اسبش را صدا می‌زند یا هنگام سواری، همیشه نامش را به زبان می‌آورد. روچ. نامی مناسب برای اسب مردی است که به‌طور ژنتیکی تغییر یافته تا بتواند وحشت‌های جهان را حس کند. روچ در بازی The Witcher 3: Wild Hunt وفادارترین همراه گرالت است. در حالی که او به تنهایی برای یافتن سیری به سفر می‌رود، اما اسبش هیچگاه او را تنها نمی‌گذارد.

روچ همیشه وفادار و آماده به خدمت است. هر زمان که صدا زده شود، می‌آید، سر هیولاهای کشته‌ شده را به‌عنوان غنائم حمل می‌کند و به شما ثابت می‌کند که قدرت بدنی بالایی دارد. البته قدرتمند بودنش بدان معنا نیست که او به کمک برای مواجهه با دشمنان نیاز ندارد. بازیکنان ممکن است در حین سوار بودن بر اسب با دشمنان بجنگند، اما همیشه این ریسک وجود دارد که روچ در مقابل دشمنان رم کند، گرالت را به زمین بیندازد و فرار کند.

درمجموع باید گفت:

  • می‌توان سر جانورانی که به غنیمت گرفته شدند را از اسب آویزان کرد
  • قدرت استقامت و هدایت پذیری خوب
  • اسب بدون داشتن زره کافی می‌ترسد

Horizon Zero Dawn

سوارکاری

در بازی Horizon Zero Dawn، در هزار سال آینده هستیم. بشریت حوادث آخرالزمانی مرموز را تجربه کرده که باعث شده مردم حال حاضر با ماشین‌های هوشمندی که حالا وحشی شدند زمین را تقسیم نمایند. شخصیت اصلی، ایلوی، می‌تواند برخی از این ماشین‌ها را کنترل کند. کنترل این ماشین‌ها گاهی بیش از حد سریع و هیجان‌انگیز است، اما از تلاش برای فرار از ماشین‌هایی که قصد کشتن شما را دارند بهتر هستند.

در بازی Horizon Zero Dawn، تعدادی Cauldrons در سراسر نقشه پراکنده شدند که بازیکنان این امکان را دارند تا آن‌ها را تحت کنترل خود بگیرند. به این ترتیب بازیکنان قابلیت کنترل طیف وسیع‌تری از ماشین‌ها را دارند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که قرار نیست تمام این ماشین‌ها به شما سواری دهند. همچنین درخت مهارت الوی به ماشین‌ها توجه دارد و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های کنترل، تعمیر و سوار شدن بر انواع ماشین‌ها تقویت نماید.

درمجموع باید گفت:

  • قدرت بی‌نهایت، سرعت خارق‌العاده و هدایت پذیری ایده‌آل
  • امکان نبرد در ارتفاع
  • درخت مهارت اختصاصی

The Elder Scrolls V: Skyrim

سوارکاری

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim نه تنها یکی از بزرگترین بازی‌های ویدیویی تاریخ است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز نیز به شمار می‌رود. با توجه به اینکه این بازی در فضایی قرار دارد که هنوز هزاران سال از اختراع چیزهایی مانند خودروها عقب‌تر است، اسب‌ها وسیله‌ای مناسب برای جابجایی به حساب می‌آیند. استفاده از اسب‌ها در Skyrim معمولاً با مادها همراه است. این مادها نقش بهبود کیفیت کنترل اسب و افزایش سرعت آن‌ها را دارند.

اسب‌ها در Skyrim ویژگی چندان مورد استفاده‌ای نیستند و بسیاری از بازیکنان ترجیح می‌دهند به سادگی از امکان Fast Travel استفاده کنند. چرا که اسب‌ها کمی کندتر از آن‌هایی هستند که در بازی Oblivion پیدا می‌شوند. اسب‌ها دارای استقامت، سلامت و سرعت استاندارد هستند و فرقی نمی‌کند که چه نوع اسبی را بازیکن انتخاب می‌کند. تنها تفاوت میان اسب‌ها را می‌توان رنگشان دانست. با این حال، استفاده از اسب‌ها به ارائه تجربه‌ای بهتر از بازی کمک می‌کند. یکی از مزایای عمده آن‌ها این است که هیچ محدودیتی در حمل بار ندارند.

درمجموع باید گفت:

  • بدون محدودیت در تحمل وزن
  • کمی کندتر از حد انتظار
  • قابل تغییر متناسب نیازهای گیمر

معرفی بهترین بازی‌های جهان باز برای کامپیوترهای ضعیف

Stardew Valley

سوارکاری

عنوانی با هدف شبیه‌ساز کشاورزی که موفق شده جوایز زیادی را برنده شود. این عنوان ویژگی‌های زیادی دارد، اما همیشه یک نکته ثابت در Stardew Valley وجود دارد؛ اسب‌ها. اسب‌ها از نسخه ۱.۰ در Stardew حاضر بودند و با نقشی پررنگ به عنوان همراه وفادار به بازیکنان کمک می‌کنند تا در شهر پلیکَن سریع‌تر جابه‌جا شوند. اسب‌ها در Stardew سرعت حرکت را تا ۳۰٪ افزایش می‌دهند و در دنیایی که بازیکنان تا ساعت ۲ صبح فرصت دارند کارهایشان را انجام دهند، این یک کمک بزرگ به حساب می‌آید.

اسب‌ها در Stardew Valley سریعا در دسترس قرار نمی‌گیرند، اما ساخت اصطبل هزینه زیادی ندارد و به منابع کمی نیاز دارد که این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا در اوایل بازی آن را بسازند. برخلاف حیوانات خانگی، اسب‌ها تنها در یک مدل موجود هستند، اما این به این معنا نیست که بازیکنان نتوانند آن‌ها را شخصی‌سازی کنند. بازیکنان می‌توانند برای اسب‌های خود نام انتخاب کرده و از نظر ظاهری تا خد زیادی آن‌ها را شخصی سازی نمایند.

درمجموع باید گفت:

  • ۳۰ درصد سریعتر از بازیکنان
  • امکان استفاده از کلاه
  • نیازمند جمع آوری منابع

The Last of Us

سوارکاری

بازی The Last of Us به دلایل زیادی شناخته شده و محبوب است. از روایت احساسی گرفته که قلب بازیکنان را به درد می‌آورد تا صحنه‌هایی که از شدت هیجان قلب را به تپش در آورد، همه و همه از عوامل محبوبیت و موفقیت بازی یاد شده هستند. اما درکنار تمامی مواردی که گفتیم یکی از نکاتی که معمولاً کمتر به آن توجه می‌شود، سوارکاری در The Last of Us است. اسبی به نام کالوس پس از دیدار با برادر جوئل، تامی، برای نخستین بار در بازی معرفی می‌شود و وسیله حمل‌ونقل خوبی برای جوئل و الی فراهم می‌آورد.

سوارکاری در یک بازی ویدئویی ترس و بقا، برای بسیاری از بازیکنان یک استراحت خوشایند به حساب می‌آید. مکانیک‌های سوارکاری با کالوس در بازی The Last of Us نسبتاً ساده و ابتدایی هستند. اما علی‌رغم این سادگی می‌توان گفت تمامی مکانیک‌ها موثر واقع شدند. استفاده از کالوس در این بازی خطی بوده و به همین دلیل بازی خیلی اجازه‌ی کشف و گشت و گذار به شما نمی‌دهد. با این حال، او می‌تواند آرام و سریع حرکت کند و همراه خیلی خوبی برای الی و جوئل باشد. پس از تمام چالش‌هایی که بازیکنان در The Last of Us تجربه می‌کنند، سوارکاری یک آرامش همچون آغوشی امن پس از یک حادثه تلخ برای بازیکن به همراه دارد.

درمجموع باید گفت:

  • مکانیک بدون استخوان
  • استفاده خطی
  • استقبال یک اسب در دنیا مملو از وحشت

Ghost of Tsushima

سوارکاری

بازی Ghost of Tsushima دارای دنیایی وسیع و پرجزئیات است. این جزئیات بازیکنان را در سفرشان به ژاپن طی نخستین حمله مغول‌ها همراهی می‌کند. برای اکتشاف، بازیکنان به‌سرعت سوار بر اسب می‌شوند، هرچند که به زودی باید به دنبال یک اسب جایگزین بگردند، اما به هرحال می‌توانند از آن‌ها برای جابجایی سریع در سراسر نقشه استفاده کنند. بازیکنان می‌توانند هر زمان که بخواهند اسب خود را صدا بزنند و به‌راحتی و تنها چند لحظه پس از این کار اسب در مقابلشان ظاهر می‌شود.

در Ghost of Tsushima، بازیکنان باید بین سه نام برای اسب خود یکی را انتخاب نمایند. به عبارت بهتر بازیکن نمی‌تواند نامی دلخواه برای آن انتخاب کند. این سه نام هر کدام دارای معنای خاصی هستند: نوبو (Nobu) به معنای «اعتماد»، سُرا (Sora) به معنای «آسمان»، و کاگه (Kage) به معنای «سایه» هستند. اسب جین پوستی ضخیم دارد و می‌تواند بدترین شرایط نبرد را تحمل کند و زنده بماند. هرچند که این واقع‌گرایانه نیست، اما در چنین میدان نبردی ویژگی مفیدی محسوب می‌شود. در بازی یاد شده بازیکن نمی‌تواند بیشتر از یک اسب داشته باشد و شما تنها یک اسب وفادار دارید که طی مرور اتفاقات و حوادث ارتباطی عمیق با آن خواهید داشت.

درمجموع باید گفت:

  • فقط یک اسب با سه نام مختلف در دسترس است
  • می‌تواند در جنگ بدون ریسک آسیب دیدگی حاضر شود
  • زمانی که فراخوانده شود بلافاصله درکنار جین ظاهر می‌شود

Far Cry 6

سوارکاری

یکی از ویژگی‌های شناخته‌شده فرانچایز Far Cry، تعهد آن به فرمولی خاص است و Far Cry 6 نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتی اگر این ویژگی در مقیاس بزرگ‌تری کوچک به نظر برسد، اضافه کردن سوارکاری به بازی Far Cry 6 یک سورپرایز خوشایند برای هواداران و گیمرها بود. اسب‌ها در Far Cry 6 سواری لذت‌ بخشی دارند. به خوبی می‌توان آن‌ها را هدایت و کنترل کرد، سریع حرکت می‌کنند و می‌توانند بازیکنان را از دردسر نجات دهند. بخصوص زمانی که دشمنان آن‌ها را ببینند.

همچنین این امکان وجود دارد که اسب‌های عجیب و غریب‌تری را باز و دریافت کنند؛ مانند “زبرا” (که در واقع یک اسب نقاشی شده است) یا “یونی‌کورن” (که یک مخروط به سرش چسبانده شده) و یا حتی یاران گیرسول که با زینت‌های گل‌دار زیبا تزئین شده است. در Far Cry 6، بازیکنان می‌توانند انقلاب را یا در یک تانک هدایت نمایند یا روی اسب، انتخابی که هر بازیکنی آزادانه می‌تواند برای خودش داشته باشد.

درمجموع باید گفت:

  • به راحتی از اصطبل حاضر می‌شوند
  • هدایت پذیری خوب و سرعت بالا
  • امکان ارائه تجربه‌ای سرگرم کننده

Assassin’s Creed: Valhalla

سوارکاری

فرنچایز Assassin’s Creed در طول سال‌ها پیشرفت‌ها و تغییرات زیادی داشته، از جمله نسخه اخیر آن Assassin’s Creed: Valhalla که بال تغییر از گیم‌پلی مخفی‌کاری و پارکور به سمت سبک‌های جدید، مورد استقبال برخی به‌ویژه طرفداران جدید قرار گرفته است. فارغ از آن که بسیاری این تغییر را اشتباه می‌دانند، اما نکته‌ای که هرگز نمی‌توان آن را رد کرد، پررنگ‌تر کردن حضور اسب‌هاست. Assassin’s Creed: Valhalla با وجود برخی کاستی‌ها در مورد اسب‌ها، اما به‌خوبی وظیفه خود را در رساندن بازیکنان به مقصدشان انجام می‌دهد.

کنترل اسب در Assassin’s Creed: Valhalla مناسب است. اما لبه‌ها به نظر می‌رسد نقطه ضعف آن‌ها باشد و سرعت آن‌ها بازیکنان را راضی نمی‌کند. با این حال، قابلیت آموزش اسب‌ها برای شنا کردن یک ویژگی اضافه‌ و به ظاهر غیر ضروری بوده که به Valhalla کمک کرده تا حال و هوایی دیگر داشته باشد. این ویژگی هزینه‌ای به‌همراه دارد، اما وقتی که یک آب‌راه بزرگ بین شما و هدفتان وجود داشته باشد، به خوبی ارزش آن را درک خواهید کرد.

درمجموع باید گفت:

  • می‌توان مالک بیش از یک اسب بود
  • هدایت پذیری خارق‌العاده است اما این امر درخصوص سرعت صدق نمی‌کند
  • می‌توانید به اسب یاد بدهید که چگونه شنا کند

معرفی بهترین بازی‌های بقا برای طبیعت‌گردی

در این مطلب به معرفی بازی هایی که تجربه سوارکاری در آن‌ها لذت بخش است پرداختیم. به نظر شما نام کدام عنوان یا عناوین در لیست امروز ما خالی است؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟‌ میزگیم با ‪@WeebHead‬

دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

source

توسط techkhabari.ir