صاحب‌خبر –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: 904 روستا در زنجان وجود دارد که از این تعداد 710 روستا بالای 20 خانوار وجود دارد؛ خوشبختانه در تمام روستاها طرح هادی انجام شده ولی این نکته را باید یادآور شوم که چون طرح هادی بعد از 10 سال باید بازنگری شوند سالانه به طور میانگین ، بازنگری در 120 روستا انجام می‌شود.

وی گفت: البته در سال گذشته بازنگری طرح هادی در 140 روستا با اعتبار 5 میلیارد و 100 میلیون تومان انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: به طور کلی بازنگری طرح هادی به‌طور میانگین 64/5 درصد در زنجان انجام شده و خوشبختانه 100 درصد اعتبارات در این حوزه دریافت می‌شود.

انقلاب در آسفالت و قیر در روستاها 

وی عنوان کرد: خوشبختانه امسال انقلابی در قیر و آسفالت رایگان در روستاهای استان انجام شد. سهمیه امسال در این حوزه پایین‌تر از 50 میلیارد تومان بود ولی خوشبختانه 82 میلیارد تومان جذب و در 183 روستا توزیع شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است سال آینده در 200 روستاها آسفالت رایگان انجام شود.

صدور مالکیت

خواجه‌ای در ادامه با اشاره به اینکه صدور مالکیت 80 هزار واحد مسکونی در روستاها انجام شده است مطرح کرد: در این زمیمخ از اداره ثبت اسناد استان تشکر می‌کنم و خوشبختانه در چهار سال متوالی رتبه برتر کشوری را در این حوزه کسب کردیم.

وی گریزی به صدور مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر زد و گفت: نزدیک به 10 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر صدور مالکیت انجام شد؛ در این حوزه هم دو برابر نرم کشوری هستیم و جلوتر از سایر استان‌ها حرکت می‌کنیم.

طرح منظومه روستایی 

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به طرح منظومه روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح در کل استان مطالعه انجام شده و ما آمادگی داریم در کل استان این موضوع را پیاده‌سازی کنیم؛ این طرح خوب در حوزه اشتغال و اقتصاد است و هدف گرفته و با اجرای آن اقدامات خوبی انجام می‌شود.

مسکن روستایی 

وی در ادامه به طرح مهم مقاوم‌سازی منازل روستایی که از سال 84 آغاز شده است اشاره کرد و گفت: سال گذشته 4 هزار و 500 فقره تسهیلات روستایی اعطا شد. امسال هم 12 هزار فقره تسهیلات پیش‌بینی کردیم و تمامی این تعداد متقاضی با بانک‌های عامل معرفی شد؛ اگر این 12 هزار واحد انجام شود طبق آمار 12 درصد به تعداد واحدهای مسکن‌های روستایی مقاوم‌شده اضافه می‌شود؛ با اتمام این 12 درصد؛ کل واحدهای انجام شده در حوزه مقاوم‌سازی در سطح استان به 69 درصد می‌رسد.

153 روستا روی گسل زلزله

خواجه‌ای با تأکید بر اینکه موضوع مقاوم‌سازی منازل روستایی باید با سرعت جلو رود گفت: 153 روستا روی خط گسل زلزله است و تمام تلاش ما این است این روستاها مقاوم‌سازی شود. البته در این حوزه نقش بانک‌های عامل نقش سازنده ای است. نسهیلاتی که در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود 500 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله و با سود پنج درصد است که بسیار راحت این تسهیلات در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

طرح نهضت ملی مسکن

وی به طرح خوب نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: به جز شهرهای زنجان و ابهر، تمام شهرهای استان زیر 100 هزار نفر است و بنیاد مسکن در این شهرها طرح  نهضت ملی مسکن را انجام می‌دهد. خوشبختانه تمام این پروژه‌ها پیشرفت 50 تا 100 درصدی دارند. 

این مسئول در پایان گفت: در این طرح دو منابع مالی وجود دارد. یکی تسهیلات بانکی و یکی هم آورده مردم است و اگر هم مشاهده می‌کنیم برخی پروژه‌ها عقب‌ماندگی دارند به خاطر آورده مردم هستند.

انتهای پیام/

∎​

source

توسط techkhabari.ir