صاحب‌خبر –

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ماهی دختر» یک جلد از مجموعه «داستان کودک» است که سه داستان کوتاه زندگی ماهی را روایت می‌کند.

ماهی شخصیت اصلی داستان، دختر پنج‌ساله‌ای است که در یک شهر ساحلی با پدر و مادری شاغل زندگی می‌کند. کتاب در سه داستان با عنوان‌های «بابابزرگ کجا رفته؟»، «سنگ صبور، چرا صبر نمی‌کند؟» و «یک دختر کافی است» به نحوه رویارویی ماهی با مشکلاتی همانند مرگ، از دست دادن و تولد نوزاد جدید می‌پردازد. در مواجهه با این مشکلات، انوش دایی، دختر دایی قلنبه، محمدآقا مکانیک، محبت خانم، شوهرخاله دکتر و هاشم‌آقا راننده که از آشنایان و اهالی محله هستند، طی داستان ماهی را همراهی می‌کنند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

ماهی همیشه دوست دارد توی حیاط بازی کند. پرتقال‌های لهیده را از زیردرخت‌ها جمع کند. عروسک‌های بداخلاق را توی دستشویی بوگندو زندانی کند و برای انباری نقشه‌ی گنج بکشد. بابابزرگ هم همیشه توی حیاط است. او لای درخت‌ها برای مادربزرگ سبزی می‌کارد. زیر تنه‌ی درخت‌های قد کوتاه چوب می‌گذارد تا وقتی زیاد میوه می‌دهند قدشان بلند بشود. باغچه را آب می‌دهد. انباری را مرتب می‌کند. عروسک‌های تنبیه‌شده را از دستشویی بوگندو نجات می‌دهد و مواظب است شلنگ دراز آب به لانه‌ی مورچه‌ها حمله نکند. بابا همیشه می‌گوید بابابزرگ رییس حیاط است اما ماهی فکر می‌کند بابابزرگ رییس حیاط نیست، بابابزرگ، بابابزرگ حیاط است.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات پیدایش، کتاب «ماهی دختر» به قلم مکرمه شوشتری و تصویرگری منیره منصوری را در ۹۶ صفحه مصور رنگی و به بهای ۶۵ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۶ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

∎​

source

توسط techkhabari.ir