چه بازی‌هایی در اواخر فصل تابستان ۲۰۲۴ عرضه شده‌اند؟ شاید بهتر باشد اینگونه بگویم که چه آثار مهمی در شهریور ماه ۱۴۰۳ به بازارهای جهانی راه یافتند و ارزش یک‌بار تجربه شدن را هم دارند؟ برای مشاهده‌ی پاسخ این سوال، همراه مجله بازار باشید.

در طی این سال‌ها و در طول کشمکش‌های طوفان‌آفرین صنعت بازی‌های ویدیویی، فصل تابستان به‌عنوان یک فصل آرام شناخته شده که بیشتر با بازی‌ها و محصولات ایندی و کوچک پر می‌شود تا بازی‌های بزرگ یا همان AAA، به همین دلیل هرچقدر که به سمت پایانه‌ی این فصل گرم‌محور حرکت می‌کنیم بازی‌های بیشتری عرضه می‌شوند واز آن طرف ماجرا نیز حجم عمیق‌تری به خودشان می‌گیرند. اینکه چرا غول‌های بازی‌سازی در فصل تابستان سکوت می‌کنند و یا حداقل عرضه‌هایشان را به اواخر این فصل میندازند، مبحثی است که می‌بایست جداگانه بررسی شود اما بگذارید در همین ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کنم که من، مهم‌ترین بازی‌های شهریور را انتخاب کرده‌ام و کاری به بازی‌هایی همچون Final Fantasy XVI ندارم که قبل‌تر در دسترس بوده‌اند و نهایتا هم به God of War Ragnarok در مثال مشابهِ این چنین مسائل و آثار پرداخته‌ام.

رتبه‌بندی بهترین کنسول‌های پلی استیشن

Black Myth: Wukong

مهم ترین بازی های تابستان 2024

برای اولین شماره‌ی لیست به سراغ بازی Black Myth Wukong رفته‌ایم؛ اثری در سبک نقش آفرینی و اکشن سوم شخص که از یک رمان چینی با نام «سفر به غرب» الهام گرفته است و به اساطیر چینی در روایت داستانی خود می‌پردازد. بازی Black Myth Wukong گیم‌پلی آنچنان سختی ندارد و برخلاف محصولات سولزلایک‌محور بیشتر روی تعادل، ماجراجویی و روایت داستانی تمرکز کرده است و از کاوش آسان‌تری هم در این مسیر پر پیچ و خم بهره‌وری می‌کند. از باس‌فایت‌های بازی هم که چیزی نگویم، چرا که یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های گیم‌دیزاینرهای Black Myth Wukong، باس‌فایت‌هایی هستند که حسابی شما را به چالش می‌کشند. شما در بازی در Black Myth Wukong، در نقش Destined One قرار می‌گیرید و داستان افسانه‌ای Sun Wukon «پادشاه میمون‌ها» را دنبال می‌کنید.

منتقد مجله بازار نسبت‌به نقد و بررسی بازی اینگونه خلاصه‌نوشت داشته است:

بازی Black Myth: Wukong، با وجود تمام سنگ اندازی‌های زمان انتشارش توانست با توجه به پتانسیلی که داشت در مدت زمان کوتاهی به موفقیت بی‌نظیری دست پیدا کند. ووکانگ یک اکشن جذاب چینی را روایت می‌کند که می‌توان مدت‌ها با آن سرگرم شد. مواردی مانند روایت داستانی خوب، مکانیزم مبارزاتی جدید و جذاب و گرافیک بصری عالی تماما چیزهایی هستند که باهم باعث موفقیت ووکانگ می‌شوند. با وجود تمام این خوبی‌ها ووکانگ بی‌نقص نیست و مشکلاتی مانند ضعف دوربین‌ها و تغییرات ناگهانی در چپتر ششم در آن دیده می‌شود. اگر شماهم طرفدار آثار اکشن هستید بی‌شک باید بازی Black Myth: Wukong را برای یک‌ بارهم که شده تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

همچنین شما در ادامه می‌توانید متن کامل نقد و بررسی بازی Black Myth Wukong را مطالعه کنید:

بررسی بازی Black Myth: Wukong | افسانه شاه میمون‌ها

Star Wars Outlaws

بهترین بازی های شهریور 2024 و 1403

داستان بازی Star Wars Outlaws توسط دختر جوانی به‌نام Kay Vess روایت می‌شود؛ دختر جوانی که این روزها درگیر دزدی‌های مختلفی است که بتواند بواسطه‌ی آن‌ها روزگار سخت زندگی‌اش را سپری کند، روزگاری که بیشتر در هک کردن سیستم‌های امنیتی، باز کردن قفل‌ها و درهای متعدد و نفوذ به مناطق حساس جهان بازی خلاصه می‌شود. همانطور که گفتیم، کای (Kay) این روزها بیش از حد و اندازه درگیر مشکلات و دشواری‌های روزمره‌اش شده است. درواقع این موضوع در همان دقایق ابتدایی بازی به‌تصویر کشیده می‌شود و ما را با یک عملیات شکست خورده روبرو می‌کند. بعد از اینکه کای خود را در این عملیات شکست خورده می‌بیند، متوجه می‌شود که در یک محیط زیرزمینی بسیار حساس به‌نام Zerek Besh گیر کرده که مجبور است از آن فرار کند تا بتواند به زندگی‌اش ادامه دهد.

منتقد مجله بازار نسبت‌به بازی Star Wars Outlaws اینگونه خلاصه‌نوشت داشته است:

بازی Star Wars Outlaws به‌عنوان جدیدترین اثر استودیو بازی‌سازی فرانسوی Ubisoft Massive توانست موفقیت‌های چشم‌گیری را کسب کند و الگوریتم‌های تکراری یوبی‌سافت را تا حد زیادی برطرف نماید؛ این موضوع در حالت کلی قابل تحسین است چرا که ما با یک محصول با کیفیت و خوش‌ساخت طرف هستیم که سعی دارد روایت و داستان‌گویی متفاوتی را از جهان پرطرفدار جنگ ستارگان بازگو کند. داستانی که در بطن خود شخصیت‌های جذابی را جای داده است و پرداخت‌های تامل‌برانگیزی را انجام می‌دهد. در کلیت ماجرا، بازی Star Wars Outlaws به‌دنبال کنندگان جهان استار وارز و علاقه‌مندان آن پیشنهاد می‌شود.

حال که به یکی از بهترین بازی‌های شهریورماه ۱۴۰۳ یا تابستان ۲۰۲۴ رسیده‌ایم و از داستان و خلاصه‌نوشت آن نیز گفتیم، می‌بایست کمی از کلیات بازی Star Wars Outlaws حرف بزنیم. بازی استار وارز اوتلاز شما را به سبک اکشن و ماجراجویی سوم شخص می‌برد و تا حد زیادی هم موفقیت‌آمیز عمل می‌کند اما از حیث فنی می‌توانم بگویم که Outlaws طبق روال بسیاری از بازی‌های یوبی‌سافت، از باگ‌ها و مشکلات فنی ریز و درشتی برخوردار است؛ این موضوع باعث می‌شود که ما به مقدار قابل توجهی، نسبت‌به اثر جدید استار وارزمحور یوبی‌سافت، دلخور شویم اما نه آن دلخوری که در سری بازی‌های اساسینز کرید با آن مواجه می‌شدیم، بلکه ناراحتی‌هایی که ممکن‌اند در قسمت‌های کوچکی از بازی مشاهده شوند و تاثیراتشان نیز موقت باشد؛ از آن طرف ماجرا هم همانطور که گفتم، باگ‌های متنوعی وجود دارند که احتمالا با دریافت بروزرسانی‌های متعدد حل خواهند شد یا حداقل کم‌تر می‌شوند.

همچنین شما در ادامه می‌توانید متن کامل نقد و بررسی بازی جنگ ستارگان: قانون شکنان را مطالعه کنید:

بررسی بازی Star Wars Outlaws | ستارگان یوبی‌سافت

Astro Bot

بهترین بازی های شهریور ماه 1403 + معرفی + نقد و بررسی + بهترین بازی های فصل آخر تابستان 2024

سونی می‌تواند کارهای تامل‌برانگیز زیادی را انجام دهد؛ کارهایی که خروجی‌های جذابی داشته باشند و بتوانند ساعت‌ها ما را سرگرم خود کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازی Astro Bot دقیقا همان چیزی است که سونی و پلی‌استیشن در خلق آن، شاهکار عمل می‌کنند و حتی عمل کرده‌اند.

داستان استرو بات از جایی شروع می‌شود که یک دستگاه مشابه پلی استیشن ۵ که از قضا استروهای زیاد و مختلفی هم به همراه دارد و در فضای کهکشانی خاصشان نیز مشغول به فعالیت است دیده می‌شود تا اینکه Nebulax فرا می‌رسد و با حمله‌وری به آن و دسترسی به سخت‌افزار PS5، تمامی استرو بات‌ها را به بیرون سیستم پرتاب می‌نماید. این اتفاق باعث می‌شود که پروتاگونیست بازی استرو بات، کل جهان داستانی و سیاره‌ها و کهکشان‌ها را جستجو کرده تا بتواند دوستان و همکارانش را به خانه‌شان بازگردانی کند. داستان مقدمه‌ی خوبی دارد و صد البته ریتم مثبت خود را هم حفظ می‌کند اما همانطور که می‌دانید طبق بسیاری از بازی‌های پلتفرمر، روایت داستانی آنقدر که باید و شاید اهمیت ندارد و بیشتر از هرچیز دیگری، ماجراجویی و مولفه‌های داستانی اهمیت دارند و ویژه هستند.

منتقد مجله بازار نسبت‌به بازی استرو بات اینگونه خلاصه‌نوشت داشته است:

بازی Astro Bot باری‌دیگر ثابت کرد که استودیوهای سونی چگونه می‌توانند الگوریتم‌های سال را تغییر دهند و تحولات تکنولوژیک منحصربه‌فردی را ایجاد کنند. همانطور که بارها و بارها اشاره کرده‌ام و اشاره خواهم کرد، در طول نقد و بررسی بازی استرو بات متوجه‌ی موضوعی شدم که به تثبیت علمی و تجربه‌‌محوری‌ام افزود و ارزش‌آفرینی کرد. آیا استودیوهای بازی‌سازی دیگری به سراغ خلق این چنین آثار می‌روند؟ آیا روند رقابتی سونی و نینتندو در این عرصه افزایش می‌یابد و شاهد بازی‌های با کیفیت بیشتری خواهیم بود؟ چیزی نمی‌دانم اما این را می‌دانم که تجربه‌ی گیم‌پلی جذاب بازی استرو بات برای طرفداران سبک پلتفرمر واجب است.

همچنین شما در ادامه می‌توانید متن کامل نقد و بررسی بازی Astro Bot را مطالعه کنید:

بررسی بازی Astro Bot | پلی‌استیشن را بغل می‌کنم

Frostpunk 2

بهترین بازی های تابستان 2024

به پایانه‌های لیست بهترین بازی‌های فصل آخر تابستان ۲۰۲۴ می‌رسیم. بازی Frostpunk 2 به‌عنوان محصولی استراتژیک در همین روزهای اخیر، روانه‌ی بازارهای جهانی عرضه شده است و هم‌اکنون در دسترس ما مخاطبین قرار دارد. فراست پانک ۲ همانند نسخه‌ی اول سعی دارد با نگاهی تازه‌تر به جلوه‌گاه بشریت و ذات سیاه و سفیدش بپردازد و آن را به شکلی دیگر تعریف نماید. شما خودتان را در یک دنیای پساآخرالزمانی تصور کنید که به‌طور کامل با یخ، برف و یخ‌بندان پوشیده شده است؛ چه چیزی را انتظار دارید؟ فراست پانک ۲ دقیقا چنین چیزی را برای شما آماده می‌کند و شما را در یک شرایط آخرالزمانی و اجتماعی حساس قرار می‌دهد.

منتقد مجله بازار نسبت‌به بازی فراست پانک ۲ اینگونه خلاصه‌نوشت داشته است:

بازی Frostpunk ۲ بی‌شک جزء یکی از بهترین آثار در سبک ساخت و ساز قرار می‌گیرد که به واسطه‌ی استفاده‌ی خلاقیت سازندگانش در طراحی آن تفاوت‌های جذابی نسبت به دیگر آثار ساخت و ساز محور دارد. داستان Frostpunk ۲ بسیار قابل لمس است و در حین تجربه‌ی بازی شما را با خود همراه می‌کند. پیشرفت بازی فراست پانک ۲ نسبت به نسخه‌ی قبلی کاملا محسوس است و این قدم مثبت تاثیر بسزایی در تجربه‌ی شما خواهد گذاشت. در تمامی بخش‌ها Frostpunk ۲ راضی کننده عمل می‌کند و می‌تواند برای مدتی شما را سرگرم خود کند و در ذهنتان باقی‌ بماند. اگر طرفدار آثار آخرالزمانی و استراتژیک هستید پیشنهاد می‌کنم برای یک بارهم که شده فراست پانک ۲ را تجربه کنید.

همچنین شما در ادامه می‌توانید متن کامل نقد و بررسی بازی فراست پانک ۲ را مطالعه کنید:

بررسی بازی Frostpunk ۲ | نبرد با یخبندان

اصولا فصل تابستان، نه فقط در صنعت بازی‌های ویدیویی بلکه در صنایع سرگرمی‌محور دیگر هم آنطور که باید و شاید فعال نیست اما هرچه که به سمت اواخر این فصل حرکت می‌کنیم، فعالیت‌ها و درخشش‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند. در این لیست جای خالی بازی‌هایی همچون God of War Ragnarok نسخه‌ی کامپیوتر، Dead Rising Deluxe Remaster، Final Fantasy XVI، Warhammer 40,000: Space Marine 2 و Age of Mythology: Retold حس می‌شود.

خیلی صادقانه اگر بخواهم بگویم، این دسته از بازی‌ها به‌جزء God of War Ragnarok، مخاطبین زیادی را پوشش نمی‌دهند ولی در صورت انتشار نقد و بررسی این آثار، لیست بهترین بازی‌های فصل آخر تابستان ۱۴۰۳ نیز بروزرسانی می‌شود و شما را در جریان نظرات منتقدین مجله بازار می‌گذارد تا بهترین انتخاب را برای تجربه‌های بازی‌محورتان داشته باشید و به‌خوبی سرگرم شوید. به‌نظر شما بهترین بازی‌های فصل تابستان چه آثاری بودند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران مجله بازار به اشتراک بگذارید.


از سختی‌های استریمر بودن تا داستان ازدواج تو وارکرفت؛‌ میزگیم با سایه@Say3h

Loading

source

توسط techkhabari.ir