در آموزش ایمیل مارکتینگ فایل های گیف اهمیت بسیاری دارند چرا که این فایل ها چه شما آن را گیف بخوانید چه به آن ها بگویید جیف! ابزاری هستند که برای جان بخشیدن به پیامی که در حال انتقال آن هستید بکار می روند. خواه در یک سند محتوایی باشد و خواه در حال چت با دوست خود باشید معمولا ناخودآگاه بارها از فایل های گیف استفاده می کنیم. طبیعی است که بخواهیم از آن ها در پروسه ترغیب و توجیه مشتری در ایمیل مارکتینگ نیز استفاده کنیم.

اما باید دانست که استفاده از گیف در ایمیل مارکتینگ به سادگی استفاده از این فایل ها در چت نیست. هر چند این گیف ها برای پویایی ایمیل و جانبخشی به محتوا بکار می رود اما گاهی می تواند به دلیل سرگرم کننده بودن حواس مخاطب را از ایده اصلی پشت ارسال ایمیل دور کند و شما را به هدف بازاریابی تان نرساند. بنابراین لازم است که باید و نباید هایی را بدانید تا این ابزار جذاب به ضرر شما کار نکند.

گویا آی تی در ادامه این مطلب مهم ترین نکات در رابطه با بکار بردن فایل های گیف در ایمیل مارکتینگ به شما آموزش داده است.

 

چه زمانی بهتر است که از گیف در ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم

هیچ تفاوتی ندارد که در کدام پروسه و مرحله از ایمیل مارکتینگ باشیم و یا بخواهیم این روش موثر بازاریابی را برای چه صنعتی و برای چه استیجی از صنعت مربوطه به کار ببریم، فایل های گیف می توانند نقش مهمی در بهبود پروسه ایمیل مارکتینگ داشته باشند. اگر در آموزش ایمیل مارکتینگ به شما درست یاد داده شده باشد که چطور از گیف ها در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید می توانید به کمک این ترفند ها ارتباط قوی با مشتریان ایجاد کنید و تعاملات را با مشتریان مشتاق و بالقوه بیشتر کنید و در نهایت نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهید.

به عبارت گیراتر شما می توانید از گیف در ایمیل مارکتینگ در استیج های زیر استفاده کنید:

  • خبرنامه‌ها
  • ایمیل‌های تبلیغاتی
  • ایمیل‌های تخفیف
  • ایمیل‌های اطلاعیه خدمات
  • ایمیل‌های دعوت به رویداد
  • ایمیل‌های یادآوری خرید یا اشتراک

قرار نیست تنها گیف ها عامل موفقیت ایمیل مارکتینگ شما باشند. مهم این است که در ابتدا یک محتوای جذاب نوشته باشید و گیف ها به پویایی آن کمک کنند. چه ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال کنید، چه خبرنامه‌های دوره‌ای یا اطلاعیه‌های توسعه، محتوای متنی و بصری شما باید مرتبط، قابل همزادپنداری و با کیفیت بالا باشد.

پس تا این لحظه باید دانسته باشید که بکاربردن کلمات و نحوه استفاده از کلمات و متن همانقدر مهم است که باید یک گیف اختصاصی و موثر برای محتوای خود انتخاب کنید.

مهم ترین توصیه های حرفه ای برای بکار بردن گیف در ایمیل مارکتینگ

به نکات زیر با دقت توجه کنید و هنگام طراحی و نوشتن ایمیل بعدی که برای بازاریابی مد نظر دارید به این نکات توجه کنید.

گیف در ایمیل مارکتینگ

برای قرار دادن گیف باید مکان مناسب را انتخاب کنید

 قرار نیست تمام صفحه را با تصاویر متحرک و گیف ها پر کنید. دقت کنید که یک واقعیت وجود دارد و آن هم این که وجود متن و غلبه متن بر تصاویر نقش مهمی در ایمیل مارکتینگ برای موفقیت دارد.

شاید از نظر شما برخی صنایع با ایمیل مارکتینگ هایی که پر از گیف هستند همخوانی نداشته باشند. بهتر است در این باره کمی محتاط عمل کنید. وقتی می خواهید در بدنه ایمیل مارکتینگ خود یک گیف بکار ببرید بهتر است که آن را در بدنه محتوای کلی بگنجانید. شاید لازم باشد پیش از اینکه ایمیل اصلی خود را ارسال کنید چند ایمیل امتحانی ارسال کنید و وضعیت کاربران در مواجهه با گیف ها را برای تعداد محدودی از کاربران بسنجید. این کمک می کند ایمیل اصلی تان با اطمینان بیشتر از نحوه بکاربردن گیف و تاثیرگذاری بر مشتری ارسال شود و به نفع شما کار کند.

از تصاویر قابل درک و غیر گیج کننده استفاده کنید

در بازاریابی ایمیلی باید توجه داشته باشید که محتوای شما مخصوصا تصاویر به گونه ای انتخاب شوند که سریع مفهوم را به مخاطب برسانند و فارغ از هر نوع پیچیدگی باشند. باید گیف های شما حرکات واضحی داشته باشند و برای آن ها ترجیحا کپشن هایی بنویسید که موضوع گیف را قابل درک تر می کند.

شاید یک گیف از یک سریال را دوست دارید و برای شما بامزه و جالب جلوه می کند و حتی در ذهنیت خودتان این گیف می تواند به محتوای شما ارتباط داشته باشد. بهتر است که آن را  از دید مخاطب خود نیز ببینید که هرگز این فیلم را ندیده و به این توجه کنید که آیا می توان همپوشانی خوبی برای گیف و متن بدون هیچ چشم انداز قبلی از آن ایجاد کرد؟

دقت کنید که همه چیز برای مخاطب باید قابل فهم باشد.

 

به چیدمان بصری محتوای ایمیلی خود دقت کنید

استفاده از گیف ها می توانند جذابیت ایمیل را بالا ببرند و حتی برای کسانی که با گیف ارتباط برقرار می کنند ایمیل شما اثر گذار باشد. اما دقت کنید که یکپارچه سازی ایمیلی که به هدف فروش ارسال می شود (یا هر استیجی که قرار است به فروش ختم شود) کمی چالشی تر از یک ایمیل با محتوای دوستانه برای نزدیکان است. به عنوان مثال هنگام انتخاب گیف باید به رنگ بندی های متن و برند خود نیز توجه کنید که در گیف رنگ و طرح ها مشابه و همخوان با برند و رنگ محتوای شما و سایر تصاویر باشد.

از طرفی اگر کپشن واضح نباشد و نتواند به خوبی ارتباط بین گیف و متن را توضیح دهد می تواند به ضرر شما کار کند. بنابراین قبل از ارسال احساساتی ایمیل خود آن را بررسی کنید.

بیشتر بدانید: ۱۰ روش موثر تبلیغات آنلاین

از گیف در جهت تقویت برند خود استفاده کنید

برند شما چیست؟ صدای برند و هویت برند شما چیست؟ خوب است که هنگام انتخاب فایل های گیف به این موضوع توجه داشته باشید که گیف هایی که در ایمیل بکار می برید مخاطب را به هدف و هویت برندتان پیوند بزند.

اینکه ما تعداد زیادی گیف بامزه داشته باشیم اصلا مهم نیست. مهم انتخابی برتر برای زمانی است که بتوانیم این گیف ها را با حفظ یکپارچگی و اطمینان از انتقال هویت برند بکار ببریم. دقت کنید که ما نمی خواهیم صرفا مخاطب را گیف باران کنیم تا او را بخندانیم!

گیف در ایمیل مارکتینگ

 

چه زمانی نباید از GIF در ایمیل‌ها استفاده کرد؟

استفاده از GIF باید به دقت مدیریت شود. در شرایطی مانند ایمیل‌هایی که نیاز به تمرکز بیشتر روی متن دارند یا مخاطبانی که به دنبال اطلاعات جدی‌تر هستند، ممکن است GIF‌ها توجه مخاطب را از محتوای اصلی منحرف کنند و کارایی ایمیل را کاهش دهند.

با توجه به این شرایط، استفاده هوشمندانه از GIF‌ها می‌تواند اثربخشی بازاریابی ایمیلی شما را تقویت کند و به جذب بهتر مخاطبان کمک کند.

 

لزوم استفاده از گیف در ایمیل مارکتینگ

در دنیای کنونی استفاده از گیف می تواند یک برگ برنده برای ایمیل مارکتینگ شما باشد البته اگر در انتخاب و تعبیه گیف با دقت عمل کنید. این گیف ها می توانند تعاملات شما را افزایش دهند، شما را به خوبی در ذهن مخاطب ماندگار کنند و در نهایت سودهای بعدی به طور مستقیم و غیرمستقیم برای شما داشته باشند.

به طور کلی گویا آی تی چند مزیت برای استفاده از گیف در ایمیل مارکتینگ لیست کرده که در زیر می خوانید:

  • ایجاد جریان احساسی: مهم این است که در پروسه تبلیغات و بازاریابی خود قادر به درگیر کردن احساسات کاربران باشید. گیف ها اگر به درستی و در مکان درست انتخاب شوند و قرار داده شوند می توانند این کار را برای تان بکنند. گیف اگر به درستی و به قاعده انتخاب شود می تواند تاثیرش بیش از متن باشد.
  • سهولت انتقال پیام های سخت: مفاهیم پیچیده در هر صنعتی وجود دارند. خواه این مفاهیم نحوه استفاده از محصول تان باشد یا بخواهید یک نکته یا واقعیت را توضیح دهید. معمولا فایل های گیف اگر به درستی طراحی شوند می توانند بهترین روش برای انتقال مفاهیم سخت و پیچیده باشند.
  • صرفه جویی در وقت: بشر امروزی از دو چیز کم بهره است! زمان و حوصله! واقعا کمتر پیش می آید کسی بخواهد ایمیل های طولانی را کلمه به کلمه بخواند. معمولا اگر یک گیف به خوبی بتواند بخش اعظمی از متن را پوشش دهد (البته به معنی کنار گذاشتن صد درصدی متن نیست) می تواند در وقت مخاطب صرفه جویی کند و او را راغب به دیدن ایمیل کند.
  • افزایش نرخ تبدیل و ROI: وقتی بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، توجه آن‌ها را جلب کنید و پیام خود را به بهترین نحو منتقل کنید، همه این موارد به افزایش ROI کلی شما کمک می‌کند. در نتیجه، می‌توانید بیشترین بهره را از هزینه‌های بازاریابی خود ببرید. با کمپین‌های مداوم، می‌توانید به بهره‌برداری از این رسانه ادامه دهید و از پاداش‌های آن بهره‌مند شوید.

گیف در ایمیل مارکتینگ

چرا خیلی ها از گیف در ایمیل مارکتینگ استفاده نمی کنند

استفاده از گیف در ایمیل مارکتینگ می تواند معایب و محدودیت هایی هم داشته باشد که مدیران بازاریابی را از استفاده از این نوع رسانه بازدارد. هر چند گیف ایمیل را جذاب می کند اما موارد بازدارنده نیز وجود دارند از جمله:

  •  استفاده از گیف و طراحی آن زمان بر است: وقتی قرار است ایمیلی ارسال کنید که حاوی متن و عکس است خیلی کار سریع تر پیش می رود اما گیف ها داستان متفاوتی دارند. برای گیف باید محتوای تصویری آماده کرد، داستان سازی کرد و در نهایت آن را ساخت و اجرا کرد. این ها همه مستلزم داشتن یک تیم قوی و خلاق است اما نمی توان از زمان بر بودن آن چشم برداشت. هر چند ابزارهای تخصصی زمان تولید یک گیف را کاهش می دهد اما واقعیت این است که همان هم زمان خود را می طلبد.
  • حجم ایمیل افزایش می یابد: فایل های گیف به دلیل نوع آن ها معمولا حجم بالاتری نسبت به عکس ها دارند. به همین دلیل حجم ایمیل ممکن است بیش از یک ایمیل معمولی که شامل عکس و متن است بشود و این بر پروسه بازاریابی تاثیر منفی داشته باشد.
  •  تاثیر منفی و مثبت هم مهم است: استفاده از گیف در ایمیل مارکتینگ یک انتخاب ریسک دار است. این تصاویر می توانند یا ایمیل شما را موفق کنند یا از هدف آن دور کنند. بنابراین مدیران بازاریابی معمولا برای این که بتوانند شانس خود را برای ارسال گیف در ایمیل مارکتینگ امتحان کنند مدت زیادی را آزمون و خطا می کنند و بعد نتیجه نهایی را می گیرند. از این روست که بسیاری این پروسه را کلا از کار بازاریابی خود حذف می کنند.

در چه قسمت هایی می توان گیف را وارد متن ایمیل کرد

استفاده از گیف در ایمیل مارکتینگ با رویکردهای خاص صورت می گیرد. به عنوان مثال به جهات زیر در مورد یک ایمیل تبلیغاتی توجه کنید که چگونه گیف ها می توانند هم پوشانی خوبی داشته باشند:

  1. جلب توجه به محصولات یا خدمات جدید: GIF‌ها می‌توانند توجه مخاطب را به محصولات تازه معرفی شده جلب کنند یا استفاده جدید از محصولات موجود را نشان دهند.
  2. اضافه کردن جذابیت بصری به کمپین‌های تخفیفی: استفاده از GIF‌های متحرک برای نمایش تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه یا کمپین‌های محدود زمانی می‌تواند جذابیت ایمیل را افزایش دهد و کاربر را به اقدام سریع ترغیب کند.
  3. نمایش ویژگی‌های کلیدی محصول: اگر محصول شما قابلیت‌های پیچیده‌ای دارد، می‌توانید از GIF‌ها برای نمایش کاربردهای آن به شکل ساده و مختصر استفاده کنید.
  4. بهبود تجربه کاربری: GIF‌ها می‌توانند فرآیندهای پیچیده یا آموزش‌های کوتاه را در چند فریم به نمایش بگذارند، که این می‌تواند به بهبود تجربه کاربری و درک بهتر مشتریان کمک کند.
  5. اضافه کردن حس هیجان و سرگرمی: GIF‌ها می‌توانند حس سرزندگی و هیجان به ایمیل‌های شما بیاورند و باعث شوند ایمیل شما بیشتر از سایرین مورد توجه قرار گیرد.

به هر حال هر چه بتوان در پروسه ایستای ایمیل مارکتینگی که فقط متن و عکس است پویایی ایجاد کرد به همین اندازه می توان روی مخاطب اثر گذاشت. در این باره اگر تجربه ای دارید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و از باید و نباید هایی که از ارسال گیف در ایمیل مارکتینگ دریافت کرده اید با ما بگویید.

منبع کمکی:  omnisend | mailchimp

source

توسط techkhabari.ir