اگر در بین بازی‌های ویدیویی، ژانری با عنوان «شبیه‌ساز رانندگی و جنایت» وجود داشت، بدون شک GTA پادشاه این ژانر بود. در طول سال‌های زیادی که از عمر این مجموعه می‌گذرد، شاهد پیشرفت‌های بزرگی در نسخه‌های مختلف آن بوده‌ایم. جی‌تی‌ای حالا یکی از محبوب‌ترین فرنچایزها در بین گیمرها به حساب می‌آید و بدون شک یکی از موفق‌ترین سری بازی‌های تاریخ است. بازی‌های جی‌تی‌ای با این همه طرفداری که دارند، در یکی دو دهه اخیر به بخشی از فرهنگ عامه در جوامع مختلف تبدیل شده‌اند. با چنین سطحی از محبوبیت و تاثیرگذاری، طبیعی است که این بازی‌ها سوژه خوبی برای ساخت Meme یا میم‌های اینترنتی باشند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به ۲۰ مورد از جالب‌ترین میم‌های GTA داشته باشیم.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت GTA در میان افراد با سنین مختلف، طراحی منحصربه‌فرد و آزادی عمل بی‌نظیر بازی‌های این مجموعه است. این بازی‌ها به بازیکنان این امکان را می‌دهند که در دنیایی باز و پویا به کاوش بپردازند، ماموریت‌های مختلف را انجام دهند و فعالیت‌های جانبی متنوعی را تجربه کنند. از رانندگی و تیراندازی گرفته تا انواع تفریحات و تعامل با شخصیت‌های مختلف، GTA برای هر بازیکن این امکان را فراهم می‌کند که تجربه‌ای کاملا شخصی داشته باشد. این آزادی عمل به ویژه برای بازیکنانی که به دنبال گیم‌پلی غیرخطی و امکانات گسترده هستند، جذابیت بالایی دارد.

تاریخچه سری بازی‌های جی تی ای – GTA از ابتدا تا کنون

علاوه بر این، داستان‌های پیچیده و شخصیت‌های جذابی که در بازی‌های GTA معرفی می‌شوند، به خوبی توانسته‌اند با مخاطبان مختلف ارتباط برقرار کنند. از قصه‌های دلهره‌آور و هیجان‌انگیز گرفته تا موقعیت‌های کمدی و دراماتیک، این بازی‌ها توانسته‌اند تجربه‌های متفاوتی را برای سنین مختلف ارائه دهند.

بازی‌های GTA به دلیل ویژگی‌های خاص خود، به یک سوژه بزرگ برای ساخت میم‌ها و شوخی‌های اینترنتی تبدیل شده‌اند. موقعیت‌های غیرمعمول، شخصیت‌های جالب و وقایع خنده‌دار در این بازی‌ها باعث شده‌اند که بسیاری از کاربران اینترنتی به خلق و اشتراک‌گذاری میم‌هایی بپردازند که به سرعت در فضای مجازی پخش می‌شوند. این میم‌ها غالباً بر روی لحظات جالب، دیالوگ‌های مشهور، و رفتارهای غیرمعمول درون بازی تمرکز دارند و به نوعی، بخشی از هویت بازی‌های GTA شده‌اند.

۱. بیش از یک دهه با GTA V

میم جی تی ای

همه می‌دانیم که پروسه تولید بازی‌های راک‌استار چقدر طولانی است. حدود هشت سال طول کشید تا دنباله‌ای برای بازی Red Dead Redemption منتشر شود. بازی GTA 5 در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و اکنون بیشتر از ده سال از عرضه آن می‌گذرد. نسخه بعدی این مجموعه یعنی بازی GTA 6 قرار است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود و این یعنی ۱۲ سال بین انتشار دو شماره GTA فاصله افتاده است. می‌توانیم بگوییم که در طول این سال‌ها، حداقل دو نسل از گیمرها با بازی GTA 5 سرگرم شده‌اند. با این روند، حداقل تا سال ۲۰۳۵ خبری از بازی GTA 7 نخواهد بود.

۲. هات داگ فروش بی‌خیال

میم GTA

معمولا مردم عادی و عابرین پیاده در بازی‌های GTA واکنش‌های عجیبی به کارهای بازیکن در بازی نشان می‌دهند. گاهی به دلیل اینکه برای چند ثانیه به آنها خیره شده‌اید شاکی می‌شوند و بعضی مواقع هم نسبت به قتل عامل هم‌نوعان خود بی‌تفاوت هستند. برای مثال این هات داگ فروش، در حالی که درست جلوی چشمانش چندین نفر را به رگبار بسته‌اید، همچنان با خونسردی کامل ایستاده و اگر به او مراجعه کنید، بدون هیچ مشکلی به شما هات داگ می‌فروشد. احتمالا شعار او این است که همه حق غذا خوردن دارند؛ حتی قاتل‌ها.

۳. آمبولانس یا ماشین کُشتار؟

میم GTA

یکی از جالب‌ترین میم‌های GTA مربوط به آمبولاس در بازی‌های این مجموعه است. خیلی اوقات دیده شده که وقتی یک آمبولانس با عجله مشغول انجام ماموریتش است، با اتومبیل‌های دیگر تصادف می‌کند یا از روی عابرین پیاده رد می‌شود! یعنی وسیله‌ای که برای نجات جان آدم‌ها ساخته شده، یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در دنیای بازی است. امیدواریم لااقل فردی که توسط آمبولانس حمل می‌شود ارزش کشته شدن این همه NPC بی‌گناه را داشته باشد.

۴. کاشت مو تضمینی در سه ثانیه

بهترین میم های GTA

یکی دیگر از موارد غیرمنطقی در بازی‌های GTA مربوط به اصلاح موی شخصیت‌های اصلی است. در دنیای واقعی برای کوتاه کردن موهای خودمان به آرایشگاه مراجعه‌ می‌کنیم. اما اگر موقع خارج شدن موهای سرمان بلندتر شده باشند، باز هم حاضریم به آرایشگر دستمزد بدهیم؟ منطق بازی‌های جی‌تی‌ای اینگونه است که شما می‌توانید بدون مو وارد آرایشگاه شوید و با یک مدل موی بلند برگردید. البته این موضوع علی‌رغم اینکه واقع‌گرایی بازی را زیر سوال می‌برد، اما یکی از جالب‌ترین مکانیزم‌ها در بازی‌های GTA برای شخصی‌سازی ظاهر کاراکترها است.

رتبه‌بندی بازی‌های GTA؛ بهترین بازی جی‌تی‌ای بر اساس امتیاز متاکریتیک

۵. لودینگ لودینگ لودینگ …

بهترین میم های GTA

ساعت‌های زیادی از عمر گیمرها پای صفحه لودینگ بازی GTA V هدر رفته است. البته برای عنوانی مثل جی‌تی‌ای ۵ که نقشه‌ای بزرگ و پرجزییات دارد، تا حدی طبیعی است که لودینگ ابتدای بازی کمی طولانی‌تر از حالت عادی باشد، اما گاهی بارگذاری اولیه این بازی روی کنسول‌های نسل قبلی تا چند دقیقه هم طول کشیده است. خوشبختانه با توجه به اینکه کنسول‌های نسل جدید دارای حافظه‌های پرسرعت SSD هستند، زمان لود بازی روی آنها خیلی کاهش پیدا کرد. امیدواریم در بازی GTA 6 هم زمان لود بازی خیلی زیاد نباشد.

۶. پلیس باهوش، پلیس احمق

میم جی تی ای

مشکل هوش مصنوعی پلیس‌ها در بازی GTA IV منجر به خلق میم‌های زیادی شده است. این مسئله باعث شد راک‌استار تصمیم بگیرد در بازی GTA V هوش مصنوعی پلیس‌ها را به میزان زیادی ارتقا دهد. البته پلیس‌های جی‌تی‌ای ۵ بیشتر از اینکه باهوش شده باشند، خشن‌تر شدند. در واقع به‌نظر می‌رسید دستگیر کردن مجرمان از گزینه‌های آنها حذف شده و فقط دستور داشتند که شلیک کنند! همین موضوع باعث شد که در جی‌تی‌ای ۵ شاهد صحنه‌های زیادی از درگیری و تیراندازی با نیروهای پلیس باشیم.

۷. وقتی NPC میدونه که این فقط یه گیمه!

میم جی تی ای

غریزه طبیعی انسان حکم می‌کند که جانش را از خطر حفظ کند. اما ظاهرا عابرین پیاده در بازی‌های GTA چنین عقیده‌ای ندارند. به همین دلیل است که وقتی با سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به سمت آنها در حال رانندگی هستید، با لبخند به شما خیره می‌شوند و هیچ حرکتی نمی‌کنند! تازه وقتی خودتان با هزار زحمت اتومبیل را منحرف می‌کنید تا با آنها تصادف نداشته باشید، کلی فحش و ناسزا نثارتان می‌کنند.

۸. دوچرخه ضدگلوله

بهترین میم های GTA

تا به حال تلاش کرده‌اید یک دوچرخه را در بازی‌های GTA نابود کنید؟ خب بهتر است وقت‌تان را هدر ندهید چون این کار شدنی نیست. یکی از بامزه‌ترین میم‌های GTA هم دقیقا به همین موضوع اشاره می‌کند. حتی تانک‌ها هم مقاومت مشخصی در برابر ضربه دارند، اما یک دوچرخه حتی با شلیک موشک نیز همچنان سالم باقی می‌ماند. البته دوچرخه‌ها تنها وسایل نقلیه افسانه‌ای و فناناپذیر در GTA نیستند؛ در اینجا باید به قطارها هم اشاره کنیم که متوقف کردن یا از کار انداختن آنها غیرممکن است.

۲۵ ماد برتر بازی GTA ۵ که تجربه این بازی را جذاب‌تر می‌کنند + دانلود

۹. راک‌استار لطفا ریمستر نساز!

میم جی تی ای

یک استودیوی در حد و اندازه‌های راک‌استار باید بتواند از پس ریمستر بازی‌های قدیمی خودش بربیاید. حداقل تا قبل از انتشار بازی GTA: The Trilogy – Definitive Edtion در سال ۲۰۲۱ اینطور فکر می‌کردیم. خیلی سخت است کاری کنید که ریمستر یک بازی ۲۰ ساله بدتر از نسخه اصلی به‌نظر برسد و راک‌استار این کار سخت را انجام داد. فقط این بار گرافیک بازی HD شده بود و همین ویژگی باعث می‌شد زشت بودن چهره NPCها بهتر دیده شود! شاید بهتر باشد راک‌استار ساختن ریمستر و ریمیک از بازی‌های قدیمی‌اش را به استودیوهای دیگر واگذار کند.

۱۰. وقتی یه تیشرت جدید پوشیدی!

میم GTA

این مورد قبل از اینکه یکی از میم‌های GTA باشد، یک حقیقت تلخ در دنیای واقعی است. تصور کنید برای پیدا کردن یک اتومبیل خفن و کمیاب، کلی زحمت کشیده‌اید و ساعت‌ها وقت گذاشته‌اید. اما درست زمانی که می‌خواهید با ماشین جدیدتان در خیابان‌ها پُز بدهید، نصف مردم شهر دقیقا سوار همان مدل شده‌اند. متاسفانه در زندگی واقعی هم مثال‌های زیادی شبیه به این وجود دارد.

۱۱. حمل RPG در این مکان آزاد است

میم GTA

تعداد زیادی از میم‌های GTA مربوط به منطق عجیب حاکم بر دنیای بازی‌های این مجموعه هستند. مثلا از نظر پلیس‌های GTA اصلا عجیب نیست که شما با یک راکت لانچر یا RPG در سطح شهر قدم بزنید. در منطق آنها این کار کاملا عادی است و هر شهروندی حق دارد با موشک انداز خودش در خیابان حاضر شود. در واقع تا زمانی که شما اقدام به شلیک نکرده‌اید، هیچ مشکلی وجود ندارد. اما زمانی که در حال رانندگی هستید، فقط کافی است که یک خراش کوچک روی ماشین پلیس ایجاد کنید؛ آنها تا شما را از بین نبرند خیال‌شان راحت نمی‌شود! این همه تناقض در رفتار پلیس‌ها واقعا غیرعادی است.

۱۲. درخت‌ها هرگز نمی‌میرند

میم جی تی ای

رانندگی کردن با وسایل نقلیه کوچک در بازی‌های جی‌تی‌ای هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد و البته در بیشتر مواقع منجر به اتفاقات عجیب و غریب می‌شود. شما می‌توانید با یک ماشین کوچک که برای جابه‌جایی در زمین‌ها گلف از آن استفاده می‌شود، وارد شهر شوید و حتی تیر چراغ راهنما را تخریب کنید. در مقابل، زمانی که در حال رانندگی با یک تانک نظامی هستید، می‌توانید در خیابان از روی ماشین‌ها رد شوید، ولی وقتی که به یک درختچه کوچک می‌رسید، کاری از دست‌تان برنمی‌آید. دلیلش هم آن است که راک‌استار به قانون عدم آسیب‌پذیری گیاهان اعتقاد دارد.

بهترین شخصیت‌های جی تی ای | معرفی ۱۰ پروتاگونیست برتر سری GTA

۱۳. سرگذشت گنگستر بزرگ و کابوس دریا

بهترین میم های GTA

راستش را بخواهید تامی اصلا شخصیت خوش‌شانسی نبود. بهترین دوستش به او خیانت کرد. از طرف دیگر، تمام باندهای خلافکاری در وایس سیتی دنبالش بودند و می‌خواستند او را از بین ببرند. اما همه اینها به کنار؛ در شهری که این همه ساحل آفتابی داشت، تامی حتی شنا کردن بلد نبود. واقعا برای یک گنگستر همه فن حریف که کلی توانایی خفن و جذاب دارد، اینکه به‌راحتی در آب غرق می‌شود خیلی خنده‌دار به‌نظر می‌رسد.

۱۴. پلیس‌ها عاشق آب‌تنی هستند

بهترین میم های GTA

این میم هم به پلیس‌ها مربوط می‌شود. در اکثر بازی‌های GTA وقت توسط پلیس‌ها تحت تعقیب هستید، کارهای عجیبی از آنها می‌بینید. مثل ممکن است وارد آب شوید و ببینید که پلیس‌ها با ماشین خودشان را داخل آب پرت می‌کنند و به راحتی غرق می‌شوند. محک زدن هوش پلیس‌های GTA یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. آنها را دنبال خودتان بکشانید و ببینید در موقعیت‌های مختلف چطور رفتار می‌کنند.

۱۵. قایم شو تا دستگیر نشی

بهترین میم های GTA

همان‌طور که گفتیم، بخش زیادی از میم‌های GTA به نوعی به پلیس‌های این مجموعه ربط پیدا می‌کنند. دلیل اصلی ساخته شدن این همه میم درباره پلیس‌ها هم رفتار عجیب خودشان در بازی است. مثلا از دید پلیس‌های GTA اگر جرمی را انجام دهید و حدود ۳۰ ثانیه مخفی شوید، انگار اصلا چنین جرمی را انجام نداده‌اید. ممکن است چند شهروند را کشته باشید و میلیون‌ها دلار خسارت وارد کرده باشید؛ اما پنهان شدن برای چند لحظه در یک گوشه، سابقه شما را به‌‌طور کامل پاک می‌‌کند.

۱۶. جی‌تی‌ای ۴ دارک‌ترین بازی GTA

بهترین میم های GTA

بازی GTA IV یکی از تاریک‌ترین داستان‌ها را در سری جی‌تی‌ای روایت می‌کند که البته این داستان با حال و هوای بصری بازی هم کاملا تناسب دارد. فضای گرفته و تلخ لیبرتی سیتی که با الهام از نیویورک طراحی شده، حس عجیبی را به بازیکن‌ها منتقل می‌کند. به‌نظر می‌رسد هر لحظه ممکن است اتفاق وحشتناکی مثل تیراندازی یا چاقو خوردن یک نفر رخ بدهد. این در حالی است که سایر بازی‌های این مجموعه مانند Vice City و San Andreas و حتی GTA V فضای کاملا متفاوتی دارند. مثلا بازی Vice City با اینکه از فیلم‌هایی مثل Scarface و Miami Vice الهام گرفته، اما سواحل آفتابی آن هیچ شباهتی به فضای غم‌انگیز GTA IV ندارند.

۱۰ بازی شبیه GTA با گرافیک بالا برای اندروید؛ کارتل‌ها منتظر شما هستند

۱۷. اینجا دنبال رعایت قوانین نباشید

بهترین میم های GTA

تا به حال سعی کرده‌اید که در بازی‌های GTA مثل یک شهروند قانون‌مدار رفتار کنید؟ خسته‌کننده‌ترین و کسالت‌بارترین کاری که می‌توان در بازی‌های این مجموعه انجام داد همین است! اصلا GTA بازی می‌کنیم که کارهای خلاف قانون انجام دهیم و از هرج و مرجی که نمی‌توانیم در دنیای عادی تجربه کنیم، نهایت لذت را ببریم. ارتکاب انواع جنایت‌ها، کارهای خلاف و اعمالی که در دنیای واقعی با عواقب سنگینی همراه هستند، لذت‌بخش‌ترین کاری است که در بازی‌های GTA می‌توان انجام داد. پس موقع رانندگی به فکر سبقت گرفتن از سمت چپ نباشید؛ لایی کشیدن در GTA کوچک‌ترین خلافی است که می‌توانید انجام دهید و با آن حال کنید.

۱۸. سیرت زیبا مهمتر از صورت زیباست

بهترین میم های GTA

بازی‌های قدیمی GTA با اینکه هنوز هم گیم‌پلی جذابی دارند و خیلی سرگرم‌کننده هستند، اما از نظر بصری واقعا تاریخ مصرف گذشته به‌نظر می‌رسند. طراحی مدل و چهره شخصیت‌ها خیلی مصنوعی است و انیمیشن‌های خشکی که دارند حرکات آنها را به ربات‌ها شبیه می‌کند. خوشبختانه این مشکل از بازی GTA IV به بعد تا حد زیادی برطرف شده و ظاهر شخصیت‌ها خیلی بهتر از گذشته است، اما همچنان جای زیادی برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد.

۱۹. هم‌بازی خوب نعمته!

میم GTA

خیلی‌ها در بازی GTA Online از هم‌تیمی بد زخم خورده‌اند. زمانی که با یک بازیکن کم‌تجربه هم‌تیمی شده‌اید و با هم به سرقت می‌روید، باید انتظار هر چیزی را داشته باشید. در بین میم‌های GTA این یکی احتمالا از همه تلخ‌تر است. ما هم قصد نداشتیم که نمک روی زخم‌تان بپاشیم. صرفا خواستیم به این موضوع اشاره کنیم که در این زمینه با یکدیگر همدرد هستیم.

۲۰. درجه سختی شمشادها: ۱۰۰/۱۰۰

میم GTA

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانیم در بازی‌های GTA تجربه کنیم، تخریب کردن محیط‌ها هنگام رانندگی است. وقتی در حال گاز دادن در خیابان‌ها شهری یا جاده‌های خارج شهر هستید، احتمالا شما هم وسوسه می‌شوید که اتومبیل خود را با سرعت زیاد به یک نرده، تیر چراغ، سطل زباله، ماشین‌های دیگر و هر مانع جان‌دار یا بی‌جانی که می‌ببینید بکوبید. اکثر این چیزها قابل تخریب هستند، اما در کمال تعجب بوته‌های شمشاد که از آنها برای ایجاد دیوار استفاده می‌شود، به هیچ‌وجه آسیب نمی‌بینند. ظاهرا راک‌استار تعصب زیادی روی درختان و سایر انواع گیاهان در بازی‌های خودش دارد.

نظر شما درباره میم‌های GTA چیست؟ کدام میم از بقیه بامزه‌تر بود؟ لطفا دیدگاه‌های خودتان را در کامنت‌ها برای ما بنویسید.


بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ ویدیو گیم / بهترین DLC بازی‌ها

Loading


تگ ها
جی تی ای جی تی ای ۵ جی تی ای ۶ جی تی ای سن آندریاس


source

توسط techkhabari.ir