یکی از بازیکنان باذوق و استعداد بازی Starfield (استارفیلد) مشغول کار روی یک ماه جاه‌طلبانه و بزرگ به نام Dune – Project Arrakis است که عناصر دوست‌داشتنی و شگفت‌انگیز دنیای «تل‌ماسه» مثل کرم‌های عظیم‌الحثه و اتمسفر عالی فرنچایز را به عنوان نقش آفرینی بتسدا اضافه می‌کند. ماد مذکور سیاره آراکیس از دون را جایگزین سیاره McClure 3 از منظومه McClure خواهد کرد.

همان‌طور که در جریان هستید، استارفیلد نخستین آی‌پی و دنیای جدید بتسدا پس از ۲۵ سال کار روی فرنچایزهای شناخته‌شده مثل فال‌اوت و الدر اسکرولز محسوب می‌شود. این بازی در قرن بیست و چهارم جریان دارد و بازیکنان در آن می‌توانند به اکتشاف یک کهکشان عظیم با بیش از ۱۰۰۰ سیاره بپردازند. سیستم شخصی‌سازی پیشرفته کاراکتر، فرصت متحد شدن با گروه‌های مختلف و مبارزات فضایی تنها بخش کوچکی از این تجربه جهان باز و کلاسیک بتسدا هستند. گرچه وجود تمام این عناصر و فعالیت‌های بی‌شمار در استارفیلد باعث نمی‌شود تا جامعه بازیکنان مثل همیشه وارد صحنه نشوند و انوع و اقسام مادهای خارق‌العاده را نسازند.

معرفی ۷ بازی جهان باز با بیشترین تنوع مراحل

ماد جدید Starfield که Dune – Project Arrakis نام دارد، حاصل کار بی‌وقفه و تلاش جانانه یک بازیکن خودش ذوق به نام questionthis است که در وب‌سایت مطرح Nexus Mods در دسترس قرار گرفته. questionthis به صورت مداوم ماد خود را به‌روزرسانی می‌کند و آن را گسترش می‌دهد. در جدیدترین آپدیتی که او در سایت ردیت هم درباره‌اش صحبت کرده، ما شاهد اضافه شدن کرم‌های عظیم‌الجثه و معروف Dune به استارفیلد هستیم. این موجودات خطرناک و نمادین علاوه بر حضور روی سطح سیاره، از طریق حفر زیر زمین نیز به دنبال بازیکنان خواهند گشت.

ماد DUne در استارفیلد

سازنده ماد تلماسه اعتراف کرده که فعلا رفتارها و حملات کرم‌ها آنچنان رضایت‌بخش نیست و جای کار دارد؛ اما خب همزمان با کاربران تضمین داد که با تلاش بیشتر و طی آپدیت‌های آتی، مشکلات و کمبودها را برطرف خواهد کرد. مشخصا تبدیل کرم‌های عظیم‌الجثه Dune به دشمنانی خطرناک و جذاب کار دشواری است و questionthis تا اینجا هم مسیر آسانی را طی نکرده. یکی از مشکلات اساسی و مهم کرم‌ها ظاهر آن‌ها محسوب می‌شود که به خاطر مدل اولیه یکی از موجودات استارفیلد، خیلی عجیب شده است و گویی پوست بی‌رنگ دارد.

گرچه نباید فراموش کنیم که کرم‌های شنی تنها یک بخش از ماد تحسین‌برانگیز Dune – Project Arrakis هستند. این ماد شامل نقاط جالب توجه جدید و شخصی‌سازی شده، خانه جدید برای بازیکنان، متریال‌های تازه جهت استخراج و ساخت و ساز، موجودات و گروه‌های جدید و بسیاری موارد دیگر می‌شود که همگی از فرنچایز Dune الهام گرفته‌اند. بازیکنان تازه‌وارد می‌توانند برای اکتشاف سیاره آراکیس و مناطق و شخصیت‌های جدید آن، در کنار ۶۰ درصد صحرای سوزان (خانه کرم‌های شنی)، ۲۰ درصد تپه‌های سنگی و مابقی هم بافت‌های متنوع دیگر باشند.

بازیکن Starfield سفینه‌ای با الهام از Assassin’s Creed طراحی کرده است

بازیکنان عناوین بتسدا از قدیم‌الایام در زمینه ساخت و طراحی ماد حسابی فعال بوده‌اند و استارفیلد نیز از این قائده مستثنا نیست. اگر شما هم‌اکنون سری به سایت Nexus Mods و بخش مربوط بازی Starfield بزنید، با صدها ماد متنوع و هیجان‌انگیز رو به رو خواهید شد که هرکدام به جنبه خاصی از بازی پرداخته‌اند. از مادهای گرافیکی که کیفیت بصری بازی را افزایش می‌دهند گرفته تا مادهای منحصر به‌فردی مثل همین Dune – Project Arrakis که تجربه استارفیلد را کاملا دگرگون می‌کنند.

منبع: Game Rant


بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

Loading