عنوان سندباکس ماینکرفت (Minecraft) به مدت ۱۵ سال است که عرضه شده و در حال حاضر توانسته موفقیت چشمگیری داشته باشد. جذابیت این بازی آن است که به شما امکان می‌دهد تقریباً هر کاری را که می‌خواهید در آن انجام دهید. اما با تمام این اوصاف، گرافیک و فیزیک بازی به خصوص در مورد آب باید گفت که همچنان کیفیت کمی دارد و احساس می‌شود کهنه شده است.  درست است که آب رنگ آبی دارد٫ اما مانند رنگش بحث نمی‌کنیم و حالت و فیزیکی غیر واقعی دارد.

با این حال نباید نگران بود٫ چون راه‌هایی برای بهبود آن وجود دارد. اگر می‌خواهید جنبه‌های خاصی از گرافیک و ظاهر ماینکرفت را تغییر دهید، مثلاً حالت آب را واقعی کرده و حال و هوای بازی را جذاب‌تر از گذشته کنید٫ می‌توانید این کار را با استفاده از مادها و شیدرها انجام دهید. با مجله بازار در ادامه همراه باشید که در این مقاله نحوه تغییر حالت آب به واقعی در ماینکرفت را توضیح خواهیم داد.

چگونه در بازی ماینکرفت حالت آب را واقعی کنیم؟

شیدرها در ماینکرفت می‌توانند ظاهر بازی را بهبود بخشند.

شیدرها در ماینکرفت می‌توانند ظاهر بازی را بهبود بخشند.

قبل از اینکه وارد بحث مادها و شیدرها شویم، مهم است که تعریف خود را از واقع بینانه یا واقع گرایانه بودن روشن کنیم. دو راه ممکن وجود دارد که شما می‌توانید دنبال کنید: یا حالت آبی که مانند آب واقعی عمل می‌کند، به این معنی که شبیه سازی فیزیک آن تغییر کرده است، یا هنوز مانند آب در بازی ماینکرفت به نظر برسد ولی کمی واقعی‌تر است. ما از روش شبیه‌سازی فیزیک اجتناب می‌کنیم زیرا رفتار بازی را نیز تغییر می‌دهد و کلا همه چیز بهم خواهد ریخت٫ باور کنید!

تغییر ظاهر بازی، از جمله آب، کاری است که سریع و آسان اتفاق خواهد افتاد. در واقع این مسیری است که اکثر بازیکنان ماینکرفت ترجیح می‌دهند آن را پیش ببرند، زیرا همه چیز را در مورد بازی ماینکرفت مانند قبل نگه می‌دارد، اما ظاهر همه چیز را بهبود می‌بخشد. بنابراین اگر به دنبال همان چیزی هستید که ما پیش می‌بریم، بیایید وارد بحث شیدرهای بازی ماینکرفت شویم.

فعال کردن شیدرهای بازی ماینکرفت

فعال کردن شیدرهای بازی ماینکرفت

شیدرها موارد خاصی هستند که به بازی می‌گویند چگونه اشیا را به ویژه در بحث نورپردازی به بازیکنان نشان دهد و همین ظاهر واقعی‌تری به بازی می‌دهد. مثلا ظاهر بازی معمولی از سایه بهره نمی‌برد. اما با شیدرها، شما می‌توانید سایه‌های واقع گرایانه‌ای داشته باشید که جلوه‌های بصری بازی را به شدت بهبود می‌بخشد.

ماینکرفت | ۵ ویژگی سرگرم کننده که موجانگ باید در آپدیت بعدی بازی اضافه کند

گزینه‌های زیادی از شیدرها برای انتخاب وجود دارد و تقریباً همه آن‌هایی که محبوب هستند٫ عنصر آب را واقعی‌تر جلوه می‌دهند و حتی فیزیک آن‌ها را واقعی‌تر می‌کنند. پس توصیه می‌کنیم به سراغ شیدرهای Complimentary یا BSL بروید٫ زیرا بسیار پایدار و قابل اعتماد هستند. برای نصب شیدرهای BSL یا شیدرهای Complimentary (فرایند نصب به همان صورت یکسان است)، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به وب سایت شیدر مربوطه سر بزنید. ما از شیدرهای BSL به عنوان مثال در آموزش استفاده می‌کنیم.
  • فایل فشرده را دانلود کنید و آن را در دسترس داشته باشید، به زودی به آن نیاز خواهید داشت.
  • OptiFine را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. ممکن است مجبور شوید نسخه جاوای نصب شده روی سیستم خود را به روز کنید.
  • لانچر ماینکرفت (Minecraft Launcher) را باز کرده و یک ست آپ بازی جدید ایجاد کنید. مطمئن شوید که OptiFine را انتخاب کرده‌اید و نسخه بازی شما باید با نسخه شیدر سازگار باشد.
  • پس از اتمام نصب، نسخه OptiFine بازی را اجرا کنید.
  • از صفحه اصلی بازی، Options>>Video Settings>>Shaders>>Shaders Folder را باز کنید.
  • فایل فشرده BSL shaders را که در ابتدا دانلود کردید را به این پوشه منتقل کنید و روی «Done» کلیک کنید. در نهایت BSL shaders در لیست شیدرهای نصب شده نشان داده می‌شود.

شیدرهای BSL یا شیدرهای رایگان دیگر نه تنها حالت آب را در بازی ماینکرفت واقعی می‌کند، بلکه باعث بهبود کلیت بصری بازی نیز می‌شود و از آنجایی که همه این موارد یعنی شیدرها رایگان و نصب آن‌ها آسان است، مطمئناً روش توصیه شده برای واقعی‌تر کردن آب در ماینکرفت محسوب می‌شود. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

ماینکرفت | چگونه در بازی سرعت درمان ویلیجرها را افزایش دهیم؟

منبع: sportskeeda


گیم‌پلی ماینکرفت #۱ بازار استریت وارد می‌شود!

Loading

source

توسط techkhabari.ir