از زمانی که MIUI 13 به عنوان رابط کاربری گوشی های شیائومی معرفی شده است صدای شکایت کاربران شیائومی نیز بالا گرفته است. مشکل این رابط کاربری این است که گوشی هایی که از آن استفاده می کنند به شدت داغ می شوند و باتری آن ها سریع تخلیه می شود. هر چند شیائومی با بروزرسانی هایی سعی داشته تا این مشکل را حل کند اما گویا آی تی نیز به کمک شما آمده تا با ارائه راهکارهایی کمک کند موفق به افزایش عمر باتری شیائومی شوید و با یک بار شارژ کردن دستگاه خود بیشتر از قبل از آن کار بکشید.

 

افزایش عمر باتری گوشی شیائومی

توجه کنید که این راهنما به طور کلی کمک می کند که شما هر گوشی ای که داشته باشید، طول عمر باتری خود را افزایش دهید. اما این نکته ها برای کاربران شیائومی حائز اهمیت تر است.

از پس زمینه لایو استفاده نکنید

اولین تغییری که کاربران با روی کار آمدن MIUI 13 روی گوشی های شیائومی احساس کردند این بود که پس زمینه های پویا می تواند تجربه استفاده از گوشی شان را جذاب تر کند! تصاویر پس زمینه متحرک و لایو کمک می کند تا از آن حالت خشک و بی روح پس زمینه دور شوید. اما باید بدانید که هر چیز لایو یا پویا موجب می شود که استفاده از باتری دائمی باشد. بنابراین اگر شما از MIUI 13 استفاده می کنید (یا بالاتر) و باتری گوشی سریع تمام می شود برای افزایش عمر باتری شیائومی لازم است که یک پس زمینه ایستا و یک عکس و ترجیحا عکسی تاریک برای پس زمینه خود انتخاب کنید.

چطور پس زمینه ایستا انتخاب کنیم؟

  1. در گوشی خود به مسیر Settings > Wallpaper بروید.
  2. در اینجا می توانید گزینه هایی برای تغییر پس زمینه داشته باشید.
  3. روی Change بزنید و پس زمینه را عوض کنید.
  4. در نهایت Apply را بزنید.

ممکن است در لحظه تنظیم از طریق عکسی در گالری از شما سوال پرسیده شود که پس زمینه لایو را می خواهید فعال کنید یا نه که باید این پیشنهاد را رد کنید.

 

Auto brightness را غیر فعال کنید

Auto brightness به معنی روشنایی خودکار و اتوماتیک که متناسب با محیط انجام می شود.

گفته شده که اگر Auto brightness را خاموش کنید می توانید تا حدود ۱۰ درصد به افزایش عمر باتری شیائومی کمک کنید. دقت کنید که نور و روشنایی نمایشگر خود را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد تنظیم کنید تا بتوانید به راحتی محتوای روی گوشی را در هر شرایطی بخوانید و نیاز به تطبیق روشنایی نمایشگر نباشد.

 

Digital Wellbeing را غیرفعال کنید

Digital Wellbeing باتری خور ترین ویژگی است که در رابط کاربری شیائومی شناسایی شده است. در واقع این قابلیت به شما کمک می کند تا بتوانید متوجه شوید که روزانه چه طور و چگونه از گوشی خود استفاده می کنید. به کمک Digital Wellbeing می توانید فعالیت های افراطی در گوشی را شناسایی کنید و محدودیت هایی ایجاد کنید. به همین دلیل برای این که Digital Wellbeing بتواند اطلاعات شما را لحظه ای بررسی کند هر ثانیه در حال فعالیت است و به طور اتوماتیک باتری را کاهش می دهد.

افزایش عمر باتری شیائومی

برای این که این اپلیکیشن را غیرفعال کنید فعلا در حال حاضر می توانید آن را حذف نصب کنید. برای این کار:

  1. برنامه را از طریق قسمت جستجو پیدا کنید
  2. در بخش تنظیمات آن در صفحه اول و در پایین صفحه گزینه افزودن نرم افزار به لیست اپلیکیشن ها را فعال کنید.
  3. زمانی که اپلیکیشن شما در کشوی برنامه ها قرار گرفت روی ان لمس کنید و فشار دهید تا گزینه ها نمایش داده شود
  4. از میان گزینه ها قسمت اطلاعات برنامه را بزنید.
  5. در اینجا می توانید در پایین گزینه uninstall را بزنید.

بعد از چند ثانیه برنامه کامل پاک می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ برنامه به شدت باتری خور در اندروید

MIUI optimization را غیرفعال کنید

با غیرفعال کردن MIUI optimization شما این امکان را به گوشی می دهید تا فعالیت های اضافی که این رابط کاربری به عنوان سربار برای اندروید ارائه کرده است را حذف کنید. این کار فعالیت های اندروید را سبک تر می کند و هر گونه مصرف و مانیتورینگی که موجب استفاده بیش از حد از منابع می شود را کاهش می دهد. استفاده از منابع به طور مستقیم یا غیرمستقیم می تواند روی طول عمر باتری اثر بگذارد. بنابراین طبیعی است که غیرفعال کردن MIUI optimization می تواند منجر به افزایش عمر باتری شیائومی شود.

افزایش عمر باتری شیائومی

برای غیرفعال کردن MIUI optimization:

  1. ابتدا به Settings بروید.
  2. به مسیر Additional Settings>Developer Options بروید.
  3. حالا گزینه Turn on MIUI optimization را مشاهده می کنید که باید آن را لمس کنید تا خاموش شود و به Turn off MIUI optimization تبدیل شود.

 

نحوه بهبود عمر باتری گوشی شیائومی

synchronizes را خاموش کنید

قابلیت synchronizes یا همگام سازی در گوشی های شیائومی به طور اتوماتیک فعال است. این قابلیت کمک می کند که همگام سازی هایی با حساب گوگل شما دائما انجام شود. هر چند این گزینه برای ایمیل ضروری است اما برای سایر قابلیت ها ضرورتی ندارد. بنابراین اگر به طور دستی ایمیل را بروزکنید و ایمیل های جدید را هر چند ساعت یک بار اپدیت کنید می توانید به راحتی این قابلیت را خاموش کنید و از استفاده لحظه ای از باتری و سایر منابع را کاهش دهید و بدین ترتیب موفق به افزایش عمر باتری شیائومی شوید.

برای انجام این کار به مسیر Settings>Account and Sync بروید.

قابلیت را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: دانستنی هایی در مورد پاوربانک و مشکلات شارژ گوشی

نوتیقی ها را خاموش کنید

قسمت نوتیفی ها بخش مهمی از گوشی شما هستند که شما را در جریان لحظه ای آن چه در گوشی تان رخ می دهد و ورودی هایی که به گوشی تان وجود دارد می پردازد. برای این مساله طبیعی است که گوشی دائما در حال انالیز و آماده باش باشد تا بتواند آن چه رخ می دهد را در لحظه به شما گزارش کند. سعی کنید این قابلیت را خاموش کنید و با این کار به افزایش عمر باتری شیائومی کمک کنید.

به عنوان توصیه ای بهتر می توانید فقط اعلان برای برخی برنامه های ضروری را فعال نگه دارید. دقت کنید که فعال بودن نوتیفی برای تمام برنامه ها ممکن است گاها منجر به هنگ کردن گوشی شود.

نوتیقی ها را خاموش کنید

برای غیرفعال کردن نوتیفی ها:

  1. به مسیر Settings>Notification and Status Bar بروید.
  2. Notification Management را پیدا کنید.
  3. در این قسمت می توانید اپلیکیشن های غیر ضروری را پیدا کنید و آن ها را خاموش کنید.

 

Auto-update پلی استور را غیرفعال کنید

Google Play قابلیتی به طور اتوماتیک ارائه می کند که به اتصال وای فای شما ارتباط دارد. بدین معنی که هر بار Google Play متوجه شود که شما به وای فای وصل هستید و یک اپدیت روی آن انجام شود سریع بروز رسانی را انجام داده و Google Play تبدیل به آخرین ورژن برای شما خواهد شد. این می تواند تا حد زیادی باتری گوشی شما را مصرف کند. هر چند این اتفاق در پس زمینه رخ می دهد اما بدین معنی نیست که مزاحمتی برای باتری ندارد. برای حل این مشک:

  1. باید به گوگل پلی بروید
  2. در ادامه روی عکس پروفایل خود در بالا و سمت راست ضربه بزنید
  3. در این قسمت در میان گزینه های منو روی تنظیمات کلیک کنید.
  4. در این قسمت auto-update apps را در میانه صفحه پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید
  5. و گزینه Do not auto-update apps را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. این گزینه معمولا آخرین گزینه در صفحه است.

دقت کنید که گاهی مشکل اصلی باتری خور بودن گوشی شما از اپلیکیشن ها و تنظیمات نیست و این مساله به سلامت خود باتری ارتباط پیدا می کند. توصیه گویا آی تی این است که بعد از این که این ۱۱ تنظیم را روی گوشی خود انجام دادید اما همچنان متوجه شدید که باتری گوشی شما زود خالی می شود حتما به کمک این راهنما برای تست سلامت باتری گوشی اندرویدی مطمین شوید که مشکل از چیزی جز باتری گوشی شیائومی شما است.

 

اپلیکیشن های غیر ضروری را حذف کنید

در کشوی اپلیکیشن ها معمولا لیستی از برنامه هایی دارید که روزانه از آن ها استفاده می کنید. این ها اپلیکیشن های ضروری شما است که باید روی گوشی تان باشند. اما اپلیکیشن هایی هم هستند که شاید هرگز از آن ها استفاده نکرده باشید. اپلیکیشن ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم (مخصوصا آن دسته از اپ هایی که به طور پس زمینه دائم فعال هستند) باتری و منابع شما را مصرف می کنند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم طول عمر باتری را کاهش می دهند. بنابراین طبیعی است که توصیه کنیم برای افزایش عمر باتری شیائومی اپ هایی که استفاده روزانه یا ماهانه از آن ها دارید را نگه دارید و بقیه را حذف کنید.

به عنوان مثال برنامه های اخبار، یا گزارش وضعیت آب و هوا و نظیر آن برنامه هایی هستند که ضرورتی چندان ندارند اما ثانیه به ثانیه در حال مصرف باتری هستند.

 

System Animation را دستکاری کنید

System Animation قابلیتی است که کمک می کند گوشی های اندرویدی که از رابط کاربری جدید استفاده می کنند جذاب تر به نظر برسند. این قابلیت دائما در حال استفاده از باتری شما است بنابراین خوب است که طبق تصویر زیر این ویژگی را غیر فعال کنید.

افزایش عمر باتری شیائومی

برای انجام این تنظیمات به Settings >Additional Settings بروید.

گزینه Accessibility  را انتخاب کنید.

Remove animations را پیدا کنید و آن را فعال کنید.

 

برنامه های پس زمینه را محدود کنید

برنامه هایی که در پس زمینه دائما در حال کار کردن هستند را شناسایی کنید و فعالیت های ان ها را محدود کنید. از جمله این برنامه ها می توان به شبکه های اجتماعی اشاره کرد. برای این تنظیمات به مسیر Settings >Battery & performance بروید.

در این قسمت اپلیکیشن ها را مشاهده می کنید که هر کدام را که می خواهید می توانید انتخاب کنید و محدودیت ها را اعمال کنید.

 

ultra-power saving را غیرفعال کنید

ultra-power saving قابلیتی است که فقط در MIUI 12 وجود دارد.قابلیت Ultra-Battery Saver به طور بی رحمانه ای گوشی شما را به یک ابزار ساده تبدیل می کند که شامل یک پس زمینه تاریک و چند میانبر اپلیکیشن است. این بدین معنی است که تنها چیزی که در گوشی در حالت Ultra-Battery Saver می تواند باتری مصرف کند فقط یک سری اپلیکیشن هاست.

افزایش عمر باتری شیائومی

در این قابلیت اگر اپلیکیشنی که می خواهید اضافه نشده است می توانید به راحتی گزینه Add را بزنید و برنامه دلخواه خود را به سیستم اضافه کنید.

 

GPS/Location را خاموش کنید

GPS/Location قابلیتی است که منجر به این می شود که گوشی شما حسابی باتری خالی کند. این قابلیت ها ممکن است برای اپلیکیشن های خاصی فعال شوند. بنابراین طبیعی است که بخواهید این دو گزینه را همیشه خاموش نگه دارید و یا مراقب باشید چه برنامه هایی به طور اتوماتیک به محض باز شدن این دو گزینه را فعال می کنند.

برای کنترل این دو گزینه به مسیر setting> Additional Setting بروید. در این قسمت نیز به مسیر Privacy>Location  بروید و در نهایت این گزینه را غیرفعال کنید.

با این ۱۱ راهکار شما فرصت این را خواهید داشت که موفق به افزایش عمر باتری شیائومی شوید و در شرایط اضطراری با تمام شدن باتری مواجه نشوید. توصیه می کنیم که اگر از رابط کاربری ۱۳ شیائومی استفاده می کنید حتما در صورت امکان بروزرسانی ها را انجام دهید. اگر شما هم با مشکل باتری در این برند از گوشی ها مواجه بوده اید و آن را حل کرده اید تجربه خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع کمکی: gadgetlite

 

source

توسط techkhabari.ir