از همین ابتدای کار می‌خواهم به سراغ اصل مطلب بروم. مطلبی که شاید بتواند شما را به درون چالشی بکشد که ذهن شما را ازآن خودش کند. یافتن، همیشه مسئله‌ی آسانی نبوده چون اگر اینچنین بود آن چیز ارزش پیدا نمی‌کرد‌، شاید درکش آسان به نظر بیاید ولی اصلا اینگونه نخواهد بود.

سریال Sugar از نظر من اگر به این مدل معرفی شود جذاب‌تر به نظر خواهد آمد. من این نگاه را به سریال شوگر دارم که این اثر تنیدن سینما در سینما است. حال منظورم از چنین حرفی به چه دلیل است در ادامه متوجه خواهید شد، فقط تا اینجا بگم که قرار است بیننده اثری باشید که برای متعجب کردن شما برنامه‌های متعددی دارد. برنامه‌هایی که وقتی شما با آن مواجه می‌شوید تازه متوجه خواهید شد که به درون چه پرونده‌ای افتاده‌اید، فقط تا اینجا بگم که شوگر یک اثر بلد کار است که می‌داند نیاز مخاطب برای دنبال کردن سریال چیست.

نقد سریال The Chestnut Man | مرد شاه بلوطی

سریال شوگر یک اثر هشت قسمتی محصول شبکه Apple TV می‌باشد. این سریال جذاب در ژانر دارم، جنایی و رازآلود پخش خودش را شروع کرد. سریال شوگر یک سبک نوعی در سینمای هالیوود است که من کمتر در سینمای امروزی دیده‌ام. چرا این حرف را می‌زنم، پیش‌تر یک اشاره ریزی به آن داشتم، سریال شوگر سعی دارد با استفاده‌ از سینمای نوستالژیک می‌خواهد بیننده را مطلع از این کند که شخصیت اصلی علاقه‌مند به چه چیزی است و با استفاده از همان علاقه درحال تکمیل پرونده‌های خودش می‌باشد. سریال Sugar می‌تواند اثری باشد که ذهن شما را درهم بپیچاند.

نقد سریال Sugar

تلفیقی از سینما در سینما

داستان سریال Sugar ، داستان فردی به نام جان شوگر است که یک کارآگاه خصوصی می‌باشد، جان علاقه‌ی زیادی به دنیای سینما دارد و عاشقانه سینما را دنبال می‌کند، کاری که جان شوگر در آن خبره است و شناخته شده می‌باشد، پیدا کردن افرادی است گمشده‌اند و هیچ خبری از آن‌ها نیست. مشتری جدید شوگر یک تهیه کننده مشهور سینما می‌باشد، شاید فکر کنید که او برای پیشنهاد نقشی به جان به سراغ او آمده است ولی اصلا چنین نیست، او برای این به سراغ جان شوگر آمده است چون نوه‌اش برای مدتی است که گمشده و هیچ خبری از او نیست و از جان می‌خواهد او را پیدا کند.

داستان سریال شوگر برای اینکه بتواند مخاطب خودش را به دنبال خودش بکشاند نیاز به تنوع و هیجان دارد. این امر به خوبی در سریال دیده می‌شود و کمتر خطایی در این بخش خواهید دید، از همه‌ی این عوامل مهم‌تر، ریتم داستان است که کمتر پیش می‌آید کند شود یا خسته کننده به نظر بیاید. از دید من این موضوع هم برای خودش دلیلی دارد، علت و دلیل این ریتم خوب سریال به خاطر این است که سریال تا قسمت پایانی مضنون را به شما معرفی نمی‌کند، چرا؟ به این دلیل که اگر مضنون در همان ابتدا معرفی شود باید به سراغ داستانی دیگر برود که این اصلا جالب نیست.

یک موضوعی که برای من خیلی در بخش داستانی سریال شوگر جذاب است و من را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد، متواضع بودن شخصیت اصلی یعنی جان شوگر است. تصور این را بکنید که یک کارآگاه خصوصی ماهر که پرونده‌های بزرگی را حل کرده است، از این که به کسی آسیب برساند و یا او را به قتل برساند فراری است. همین تضاد شخصیتی باعث خواهد شد تا ببینده برای خودش در ذهنش یک چالش تولید کند چرا اینچنین کارآگاهی باید دل رحم باشد و علاقه‌ی خاصی به سینما که یک هنر است داشته باشد. این موضوع برای من اوج خلاقیت در یک اثر است چون در آن تطبیق و تلفیق وجود دارد.

نقد سریال Sugar

آیا سریال شوگر را باید تماشا کرد؟

اگر بخواهم راجب ارزش داشتن سریال شوگر صحبت کنم باید به جزئیات آن اشاره کنم که در ادامه بیشتر راجبش صحبت می‌کنم ولی اگر با یک نگاه کلی بخواهم که بگم این سریال ارزش دیدن دارد باید بگم که بله، این سریال از نظرم از معیارهایی برخوردار است که می‌تواند مخاطب را به سمت خودش بکشد. یکی از اساسی‌ترین این معیارها بازی کالین فارل است که شما را مبهوت خودش می‌کند. این سوپر استار فوق‌العاده از دید من توانسته که به شکل بی‌نظیری از پس نقش جان شوگر بربیاد و به این کارکتر جان ببخشد. کالین در نقش جان همانند آن کارآگاهی بازی می‌کند که باید آن را بازی کند، نه اضافه نه کم.

نقد و بررسی فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها

در بخش دیگر هم که سریال Sugar را یک اثر متمایز نسبت به مابقی محصولات سینمایی می‌کند، تدوین شلوغی است که امروزه اصلا به دلیل این که بیننده نمی‌تواند آن مفهوم را از سریال درک کند کم شده است ولی سریال شوگر با استفاده از این حرکت توانسته وجه تمایزی برای خودش و دیگر سریال‌ها به وجود بیاورد، حال سوال اینجاست که چگونه؟ درست است که امروزه تدوین شلوغ یک ضعف محسوب می‌شود ولی برای سریال شوگر نقطه عطف است چون این کار را به خوبی انجام داده است. به خاطر این که این تدوین شلوغ با کات‌های بسیار دقیق به خوبی به سکانس بعدی وصل شده است و نمی‌گذارد نگاه بیننده پرت شود.

سریال شوگر دارای نقاط زیاد مثبتی است و باید به این هم اشاره داشته باشم آنچنان محصولی نیست که بی‌نقص باشد و صد درصد یک نواقصی دارد، ولی این ضعف‌ها به وسیله‌ی نقاط قوت پوشیده شده است و نمی‌گذارد بیننده حس بدی راجب سریال بگیرید. بازم اگر بخواهم که یک نقطه‌ی مثبت به سریال شوگر اضافه کنم می‌توانم به فلش بک‌هایی که در سکانس‌های حساس جان به سکانس‌های مشهور سینمایی می‌خورد اشاره کنم، با این کار بیننده متوجه این است که جان بیش از این که عاشق کارآگاهی باشد علاقه به‌شدت زیادی به دنیای بزرگ سینما دارد و انگاری آن است که عشق اول اوست.

در پایان هم راجب این سریال باید بگم که شوگر اثری متحیر کننده در مورد یک موضوع جنایی حول محور سینما است. اگر شما علاقه‌مند به این هستید که یک گریز جزئی و جذاب به سینمای نوستالژیک بزنید می‌توانم بگویم که سریال Sugar بهترین گزینه برای تماشا است. در مجموع از دید من اگر بخواهم که بگم این سریال این ارزش را دارد که تماشا کرد، بدون شک نظرم مثبت است‌، علت این نظرم هم بیشتر مربوط به رول یک داستان یعنی کالین فارل مربوط می‌شود، چون می‌داند در چه جایگاهی قرار گرفته است پس صد خودش را برای این کار گذاشته است. اگر به دنبال ورود به یک درامای رازآلود هستید، سریال Sugar یک گزینه مناسب است.

Loading

source

توسط techkhabari.ir