دودل‌باب (DoodleBob) که اولین بار در اپیزود Frankendoodle به طرفداران باب اسفنجی معرفی شد، در واقع یک بَدَل اهریمنی از شخصیت اصلی داستان است. او که با یک مداد جادویی به وجود آمده مانند یک نقاشی دوبعدی متحرک به نظر می‌رسد که زمین و زمان را به هم می‌زند.

سریال SpongeBob SquarePants چندین شخصیت فرعی دارد که تنها به دفعات معدودی از آن‌ها استفاده می‌کند. منتها این شخصیت‌های فرعی از آنجایی که جذاب هستند در دل و ذهن طرفداران باقی می‌مانند و در خاطرات آن‌ها جا خشک می‌کنند. یکی از این شخصیت‌های فرعی که امروز در موردش صحبت می‌کنیم دودل‌باب نام دارد. این شخصیت با وجود اینکه تنها در دو قسمت از سریال باب اسفنجی ظاهر شد جزو چهره‌های نمادین مجموعه محسوب می‌شود. البته او بارها در ویدیو گیم‌های مختلف، ۶ کتاب و دو کمیک بوک حضور پیدا کرده و آنقدرها هم که به نظر می‌رسد کم کار نیست.

تماشای ویدیوی بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم شخصیت مورد بحث در اپیزود Frankendoodle برای اولین بار معرفی شد. هنگامی که باب اسفنجی یک مداد جادویی پیدا می‌کند با استفاده از آن نسخه دوبعدی خود را می‌کشد تا بتواند با او بازی کند. اما این نقاشی دوبعدی به هیچ وجه رفتار دوستانه‌ای ندارد و پس از کتک زدن باب اسفنجی و دزدیدن مداد جادویی فرار می‌کند. در ادامه او باعث دردسرهای زیادی می‌شود و آرامش را از ساکنین بیکینی باتم می‌گیرد. البته که باب و دوستش پاتریک بالاخره جلوی این ویلن را می‌گیرد و او را به صفحات یک کتاب خالی می‌فرستند.

دودل‌باب باب اسفنجی

دودل‌باب شاید ظاهری شبیه بهب باب اسفنجی داشته باشد، اما از لحاظ باطنی کاملا متضاد وی است

اما دودل‌باب در یک اپیزود دیگر به نام Doodle Dimension هم حضور پررنگی دارد. پس از اینکه باب اسفنجی و پاتریک باعث می‌شود ماشین پورتال سندی خراب شود، آن‌ها به یک بُعد سفید و خالی منتقل می‌شوند که انگار محل زندگی نقاشی‌ها است. این دو نفر متوجه می‌شوند تمام طرح‌هایی که قبلا کشیده‌اند در این دنیا حضور دارند و اوضاع از اینجا جالب می‌شود. پاتریک که مانند همیشه بالا خانه را اجاره داده و به خطرات توجه نمی‌کند دوباره دودل‌باب را می‌کشد و دردسرها دوباره آغاز می‌گردد. منتها موضوع اینجاست که آن‌ها در دنیای نقاشی‌ها حضور دارند و قدرت بیش‌تر دست دودل‌باب می‌افتد.

تاریک‌ترین اپیزودهای باب اسفنجی شلوار مکعبی: پرورش و سلاخی عروس‌های دریایی

ولی جایی که دود‌باب از همیشه پرکارتر است به دنیای بازی‌های ویدیویی مربوط می‌شود. او بارها و بارها به طرُق مختلف در ویدیو گیم‌های مختلف ظاهرا شده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Nicktoons Unite!، Drawn to Life، SpongeBob SquarePants: Bikini Bottom Pursuit، SpongeBob Saves Bikini Bottom و… ظاهر می‌شود (حتی اگر در برخی از آن‌ها نقش کم‌رنگی داشته باشد). راستی او در رویداد مشترک بین باب اسفنجی و ماینکرفت هم دخیل بود.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: SpongeBob.Fandom


بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

Loading

source

توسط techkhabari.ir