هوش مصنوعی یا Artificial intelligence (AI)، واژه ایست که این روزها در حوزه های مختلف، زیاد شنیده می شود. هوش مصنوعی در واقع یک نوع تفکر ماشینی با قابلیت شبیه سازی هوش انسانی می باشد. در این تفکر منطقی و انسانی، ماشین های هوشمندی ایجاد می شوند که می توانند مشابه انسان، قدرت تفکر و عمل داشته باشند. ماشین های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، بر پایه یادگیری، استدلال و درک، می توانند وظایف محول شده به آنها را به درستی و با میزان خطای کم انجام دهند.

هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم های تعریف شده می تواند عکس های بی کیفیت را با استفاده از قابلیت افزایش وضوح تصویر و کاهش نویز های موجود در تصویر تبدیل به یک عکس با کیفیت بالا نماید. برای مثال قصد داریم وضوح چهره تصویر زیر را بیشتر کنیم تا بتوانیم این تصویر را برای چاپ آماده کنیم و همانطور که مشاهده می کنید تصویر من مقداری بلور شده و قابلیت چاپ ندارد.

با من قدم به قدم همراه باش تا با استفاده از سایت گفته شده بصورت رایگان و نامحدود چهره را واضح تر کنید و از نتیجه پایانی شگفت زده شوید.

افزایش کیفیت تصویر

قدم اول: ثبت نام در سایت

ابتدا وارد سایت Decodl شوید و از بخش ثبت نام با یکی از روش های ورود با شماره موبایل، اکانت گوگل و یا ورود با تلگرام ثبت نام کنید.

اگر وبسایت انگلیسی است در منوی بالای سایت گزینه فارسی را انتخاب کنید.

قدم دوم: آپلود تصویر

در صفحه اصلی سایت برروی آیکون دوربین کلیک و تصویر خود را آپلود کنید.

جستجوی عکس

برای آپلود تصویر هم می توانید به یکی از دورش زیر تصویر را آپلود کنید

  • انتخاب تصویر از طریق گزینه انتخاب فایل که با کلیک کردن روی این دکمه یک کادر روی صفحه ظاهر می شود و شما می توانید فایل مورد نظر را از روی سیستم انتخاب کرده و آپلود نمایید.
  • انتخاب از طریق کلیپبورد حافظه در صورتی که از تصویر مورد نظر خود اسکرین شات گرفته باشید می توانید با کلیک روی گزینه دریافت از کلیپبورد تصویر را آپلود نمایید.

قدم سوم: انتخاب عملیات وضوح چهره

بعد از آپلود شدن تصویر شما، سایت در میان ۱۰سایت دیگر اقدام به جستجو می کند و تصاویر مشابه و یا خود تصویر شما را با بالاترین کیفیت پیدا و به شما نمایش میدهد که این بخش بیشتر برای طراحان کاربر دارد و میتوانند عکس های مشابه با المان مورد نظر رو ببینید و هر کدام رو که خواستند سریع دانلود کنند.

برای افزایش وضوح تصویر می توانید از قسمت پایین تصاویر آپلود شده روی گزینه وضوح چهره با AI (Enhance Face AI) کلیک و منتظر شوید تا عملیات پردازش انجام شود.

وضوح چهره با Enhance Face AI

قدم چهارم: دانلود تصویر

برای دیدن و دانلود تصویر هم می توانید به بخش پردازش های هوش مصنوعی در داشبورد سایت مراجعه کنید، هر عکسی که در مرحله وضوح چهره، بزرگنمایی و یا حذف پس زمینه باشد را می توانید در این بخش مشاهده بفرمایید.

افزایش کیفیت تصاویر

فرآیند وضوح چهراه بین ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت گاها زمان میبرد.

واقعا ویژگی وضوح تصویر با هوش مصنوعی سایت دکودی ال شگفت انگیز هست حتما به شما توصیه می کنم برای یک بار هم که شده از این بخش استفاده کنید و مطمئن هستم که حتما شگفت زده خواهید شد.

حالا که با نحوه آموزش وضوح چهره این سایت آشنا شدید بریم چندتا ویژگی رایگان دیگر این سایت روهم بهتون توضیح بدم.

خیلی وقت ها ممکن است تصویری که از یک محصول گرفته مشود و یا تصویر رایگانی که از یک سایت دانلود می کنید دارای پس زمینه مناسبی نباشد و یا بخواهید از خود سوژه در یک طرح دیگر استفاده کنید و نیاز دارید که پس زمینه عکس را حذف کنید. حالا سوالی که برای شما پیش می آید این هست که چگونه می توان در کمترین زمان ممکن بتوان سوژه را از زمینه جدا کنیم و بهترین نتیجه را کسب کنیم، برای این کار کافیه برید در سایت دکو دی ال و طبق روال بالا عکس رو آپلود کنید و سپس گزینه حذف پشت زمینه با هوش مصنوعی رو بزنید تا براحتی پشت زمینه عکس حذف شود.

source

توسط techkhabari.ir