تولید محتوا
نیکیتا پروخوروف، کارشناس بازاریابی، شهرت آنلاین و ارتباطات، سخنران عمومی و نویسنده است. شریک در Arctic Ventures.

getty شهرت به یک دارایی حیاتی برای تجارت تبدیل شده است. بیانیه نامناسب می تواند منجر به از دست دادن فرصت های شغلی، قراردادهای تبلیغاتی و موقعیت بازار شود. برعکس، اقدامات مربوطه می تواند فرصت های جدیدی را ایجاد کند، تقاضا برای محصولات را افزایش دهد و دنبال کنندگان بیشتری را در رسانه های اجتماعی جذب کند.
شهرت موسسه ای است که هر شرکت یا شخصیت عمومی می تواند و باید هم به صورت آفلاین و هم آنلاین با آن کار کند. مدیریت شهرت آنلاین یا به اختصار ORM، فرآیندی است که شامل نظارت بر حوزه اطلاعات، پرداختن به ذکر نام های آنلاین از یک فرد یا برند، بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)، مدیریت شهرت موتورهای جستجو (SERM)، روابط عمومی (PR)، نفوذ است. بازاریابی و حذف اطلاعات ناخواسته
مدیریت شهرت، مانند هر فرآیند تکنولوژیکی دیگر، دائما در حال تحول است. در این مقاله، من شش گرایش مهم را برای کسانی که علاقه مند به مدیریت شهرت آنلاین خود هستند انتخاب کرده ام.
1. نظارت بر افکار عمومی. برای مدیریت موثر شهرت خود، مهم است که دائما ارزیابی کنید. این را می توان با نظارت از طریق سیستم های خاص مانند Brandwatch، Talkwalker و غیره انجام داد. سه نوع اصلی نظارت بر اساس فرکانس وجود دارد:
بیشتر برای شما در اینجا نحوه عملکرد کامالا هریس در نظرسنجی‌ها علیه ترامپ آمده است—در حالی که بایدن از نامزدی هریس انصراف می‌دهد و از نامزدی هریس کامالا هریس حمایت می‌کند: در اینجا آمده است که چه کسی می‌تواند معاون او پس از کناره‌گیری بایدن و حمایت از جیک پل در مقابل هریس باشد. نتایج مایک پری: برجسته‌سازی و واکنش KO• حداقل یک بار در روز، باید نقاط بحرانی مرتبط با برند خود را بررسی کنید و نگرش‌های مخاطبان هدف خود را ارزیابی کنید.
• یک بار در ماه، باید تغییرات وفاداری کاربران را به صورت آنلاین کنترل کنید. همچنین می توانید کارآمدی کمپین های تبلیغاتی و روابط عمومی را به صورت ماهانه ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید کدام کانال ها بهترین کار را دارند و کاربران چگونه به انواع مختلف محتوا و تأثیرگذاران پاسخ می دهند.
• هر سه ماه یک بار، می توانید تحقیقات بازار و رقبا را برای به دست آوردن بینش و تنظیم استراتژی بازاریابی خود در صورت لزوم انجام دهید.
انجام این کار به شما این امکان را می دهد که:
• مشکلات را در مراحل اولیه تشخیص دهید و به سرعت به آنها رسیدگی کنید. به این ترتیب، هر گونه تأثیر منفی زمان انتشار و کسب پوشش اضافی در بین کاربران را ندارد. سپس می توانید موضوع را روی یک پلتفرم بومی سازی کنید.
• دیدگاه وسیع تری داشته باشید. نگرانی کاربران را در نظر بگیرید و با این اطلاعات کار کنید
2. زمان و منابع را به مدیریت جامعه اختصاص دهید. طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه میشیگان، اعضای انجمن های برند در مقایسه با مشتریان معمولی 19 درصد بیشتر پول آنلاین خرج می کنند. برای افزایش فروش، نه تنها ایجاد این جوامع، بلکه تعامل فعال با آنها ضروری است. این شامل ارائه مشاوره به مشتریان فعلی و بالقوه، حل و فصل اختلافات، پاسخ به شکایات و از بین بردن افسانه های مربوط به یک محصول یا نام تجاری است.
منظور من از جامعه نه تنها گروه های موجود در رسانه های اجتماعی، بلکه گروه های آفلاین نیز هست. به عنوان مثال، علاقه مندان به موتور سیکلت، طرفداران تالکین و طرفداران برندهای خاص خودرو مانند BMW و مرسدس بنز. این گروه ها می توانند از برند در رویدادها حمایت کنند، درباره آن به صورت آنلاین پست کنند و محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد کنند.
3. سرعت ارتباط خود را افزایش دهید. طبق تحقیقات HubSpot، 63 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی انتظار دارند که یک برند در عرض یک ساعت پاسخ دهد. اگر در این بازه زمانی پاسخی دریافت نکنند، ممکن است نظرات منفی بگذارند، از خرید محصولات در آینده امتناع کنند یا برند را به دوستان و خانواده خود توصیه نکنند. از سوی دیگر، پاسخ سریع برند، 34 درصد از کاربران را تشویق به خرید اضافی می کند.
4. به اسکریپت‌ها و قالب‌ها نه بگویید. مطالعه‌ای که توسط Sproul Social انجام شده است نشان می‌دهد که چقدر مهم است که فردیت و شخصی‌سازی در ارتباط شما با مشتریان به وجود آید – به‌ویژه وقتی صحبت از حفظ شهرت شما می‌شود.
بنابراین، به جای استفاده از اسکریپت های سختگیرانه، توصیه می کنم رویکردی فردی داشته باشید و یک نقشه پاسخ یا ماتریس ایجاد کنید. این نقشه شامل اصول اولیه کار با مخاطب است: لحن صدا، گروه‌های سوال اصلی و نقاط صحبت آنها و منابع اولویت‌دار.
اگرچه درست است که مواقعی وجود دارد که ممکن است کنار گذاشتن کامل اسکریپت ها غیرعملی باشد، در این موارد، مهم است که یک سازنده اسکریپت به تیم خود ارائه دهید تا بتوانند پاسخ های منحصر به فردی ایجاد کنند. موارد زیر را در نظر بگیرید:
• ساختار پاسخ.
• قالبی که در آن کاربر مورد خطاب قرار می گیرد (نام/نام خانوادگی).
• درخواست اطلاعات اضافی و نحوه اطلاع رسانی آن به برند (ایمیل، پیام رسان ها، وب سایت).
• ابراز پشیمانی از مشکلات مشتری در صورت لزوم.
• سپاسگزاری برای بازخورد.
• زمان بندی پاسخ ها.
• کلمات خداحافظی.
5. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. آمار نشان می دهد که 70 درصد از مشتریان مایل به ارائه بازخورد در صورت درخواست هستند. می‌توانید راه‌های مختلفی را برای ارائه بازخورد به آنها ارائه دهید: اعلان‌های فشاری، پیامک یا پیام‌رسان، ایمیل، وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی. همچنین می‌توانید یک کد QR اضافه کنید که آنها را به صفحه‌ای با نظرات، رسیدهای فروش، کارت‌های ویزیت یا مواد تبلیغاتی هدایت کند.
به یاد داشته باشید که کاربران را تشویق کنید که نه تنها نظرات خود را ارسال کنند، بلکه از امتیازهای جایزه یا سایر مزایای برنامه وفاداری نیز استفاده کنند. با این حال، مهم است که هرگز درخواست بازخورد مثبت خاص نکنید – این به عنوان دستکاری تلقی می شود.
6. با بازار کار کنید. بر اساس یک نظرسنجی Dimensional Research، 90٪ از خریدهای آنلاین بر اساس بررسی ها انجام می شود. این بررسی ها همچنین رتبه و محبوبیت محصولات را در بازارهایی مانند آمازون تعیین می کند. هر دوی این عوامل تعیین می کنند که یک محصول در چه جایگاهی در نتایج جستجو قرار می گیرد. بنابراین، نه تنها تشویق مشتریان به گذاشتن نظرات در بازارها، بلکه پاسخگویی به آنها از طرف برند نیز مهم است.
فراموش نکنید که روی توضیحات محصول خود کار کنید. طبق نظرسنجی انجام شده توسط Salsify، 87٪ از خریداران آنلاین می گویند که محتوای محصول، از جمله توضیحات محصول، نقش مهمی در تصمیم گیری های خرید آنها ایفا می کند. در حالی که مهم است که توضیحات خود را با اطلاعات غیر ضروری بیش از حد بار نکنید، همچنین بسیار مهم است که آن را خیلی کوتاه نکنید. مطمئن شوید که تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا را اضافه کنید—طبق همین نظرسنجی، 66 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند قبل از خرید، تصاویر محصول را ببینند.
مدیریت شهرت همیشه در حال تحول است. هر سال، روندهای جدیدی در مدیریت شهرت ظاهر می شود. شاید در سال آینده، ما از شبکه های عصبی، سیستم های هوش مصنوعی تطبیقی ​​و متافورس ها برای مدیریت شهرت استفاده کنیم.
بنابراین، علاوه بر استفاده از تکنیک‌هایی که در این مقاله بحث کردم، توصیه می‌کنم در مورد فناوری‌های جدیدی که احتمالاً به‌زودی در حوزه مدیریت شهرت آنلاین از آن‌ها استفاده خواهیم کرد، مطلع باشید.
شورای تجارت فوربس مهمترین سازمان رشد و شبکه سازی برای صاحبان و رهبران مشاغل است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. نیکیتا پروخوروف نیکیتا پروخوروف، کارشناس بازاریابی، شهرت آنلاین و ارتباطات، سخنران عمومی و نویسنده است. شریک در Arctic Ventures. مشخصات اجرایی کامل نیکیتا پروخوروف را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط techkhabari