جنوب شرق آسیا سرشار از مقاصد گردشگری اعجاب‌انگیز است که شما را از لحاظ مناظر طبیعی، دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های توریستی متعدد، غافلگیر می‌کنند. بی‌شک یکی از این مقاصد سفر زیبا، کشور مالزی است. مالزی آب‌و‌هوای استوایی و مرطوب دارد و به‌دلیل باران‌های موسمی و سیل‌آسایی که در برخی از فصول سال تجربه می‌کند، خیلی مهم است که چه زمانی را برای سفر به این کشور انتخاب ‌کنید. اگر مالزی مقصد سفر بعدی شماست، با ما همراه باشید تا نکات مهم این سفر از ویزای مالزی تا بهترین زمان سفر و نکاتی که قبل از شروع این ماجراجویی باید بدانید را بررسی کنیم.

آیا مالزی ویزا می‌خواهد؟

برای سفر به کشور مالزی و کشف جاذبه‌های متعدد این کشور به ویزای توریستی احتیاج دارید. اخذ ویزای توریستی مالزی مراحل بسیار ساده‌ای دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا بدون دردسرهای همیشگی گرفتن ویزا یک تعطیلات منحصربه‌فرد را در این کشور تجربه کنید. برای مسافران ایرانی که قصد سفر به این کشور و اقامت در آن را برای مدت زمانی کمتر از ۱۴ روز دارند، نیازی به اخذ ویزا نیست. این افراد باید مدارک لازم شامل کارت شناسایی، پاسپورت و بلیط رفت‌وبرگشت را به فرودگاه مالزی ارائه دهند. اما درصورتی‌که سفر شما بیش‌از ۱۴ روز طول می‌کشد، باید ویزای توریستی بگیرید که مدت اعتبار آن دو ماه و به‌صورت یک‌بار ورود است. امکان تمدید این ویزای لیبل وجود ندارد و در صورت تمام‌شدن اعتبار آن باید مجددا درخواست ویزا بدهید.

زمان سفر به مالزی و نکاتی که نمی‌دانید

قبل از هرچیز باید بدانید که بهترین زمان سفر به هر کشوری ارتباط مستقیم با سلیقه شخصی شما دارد. مالزی یکی از کشورهایی است که فصول و آب‌و‌هوای مختلفی دارد و دست شما برای انتخاب زمان سفر را باز می‌گذارد. آب‌و‌هوای مالزی در بیشتر روزهای سال گرم و مرطوب است. هرچند که در ارتفاعات مانند کامرون وضعیت متفاوت است و حتی می‌توانید آب‌و‌هوای سرد را تجربه کنید.

به‌عنوان یک مطلب کلی درباره زمان سفر به مالزی اواسط دسامبر تا فوریه را برای بازدید از جزایر غربی مانند لانگ‌کاوی و پنانگ و ماه‌های ژوئن تا آگوست را برای بازدید از شرق مالزی مانند جزایر پرهنتیان و تیومان در نظر بگیرید. همچنین همان‌طور که گفتیم با توجه به سلیقه شخصی، فعالیت‌هایی که انتخاب می‌کنید، برنامه سفر و نکاتی از این دست، تصمیم بگیرید که برای شما بهترین زمان این سفر چه وقتی است.

به‌طور کلی آب‌وهوای قسمت‌های شرقی مالزی مانند بورنئو با آب‌و‌هوای جزایر غربی و شبه‌جزیره مالزی متفاوت است. از طرفی آب‌و‌هوای نقاط مختلف شبه‌جزیره هم با هم تفاوت دارند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب زمان این سفر برنامه شما برای بازدید از نقاط مختلف است. در ادامه مناسب‌ترین زمان سفر به چند نقطه محبوب مالزی را بررسی می‌کنیم تا بهتر بتوانید برنامه‌‌ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به مالزی

دسامبر و مارچ بهترین زمان بازدید از پنانگ

مهم‌ترین مشکلات سفر مالزی رطوبت و بارش است. برای سفر به جزیره زیبا و محبوب پنانگ خشک‌ترین ماه‌ها دسامبر و مارچ هستند. همان‌طور که می‌دانید پنانگ یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین جزایر این کشور است. بنابراین در این ماه‌ها علاوه‌بر آب‌و‌هوای مطبوع باید انتظار شلوغی و ازدحام توریست را هم داشته باشید. از طرفی ماه‌های ژانویه و فوریه هم ماه‌های خشکی محسوب می‌شوند؛ اما دمای هوا در این ماه‌ها رو به گرمی می‌رود و ممکن است آزاردهنده باشد. در مورد ماه آوریل باید بدانید که هوا رطوبت بالایی دارد و اغلب تحمل آن را به‌خصوص برای گشت‌و‌گذار و تفریح در فضای باز دشوار می‌کند. ماه‌های سپتامبر و اکتبر نیز از مرطوب‌ترین ماه‌های سال محسوب می‌شوند.

ژوئن، جولای و آگوست بهترین زمان سفر به پرهنتیان

یکی دیگر از محبوب‌ترین جزایر مالزی پرهنتیان است که پیشنهاد می‌شود در این سفر حتما ببینید. بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا و دیدنی در طول فصل تابستان و ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست است؛ با‌این‌حال در این ماه‌ها باید منتظر جمعیت مسافران و شلوغی بیش‌ازحد باشید. در این ماه‌ها قیمت هتل‌ها بالا می‌رود و به‌دلیل شلوغی جمعیت به‌سختی می‌توانید از اماکن دیدنی بازدید کنید. بنابراین اگر با شلوغی جمعیت و ازدحام توریست مشکل دارید، برای شما بهترین فصل سفر به این نقطه از مالزی تابستان نیست.

برای سفر به جزایر پرهنتیان می‌توانید ماه‌های زمستان را هم انتخاب کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که خیلی از هتل‌ها و رستوران‌ها در طول زمستان تعطیل هستند. همچنین در طول زمستان شرایط دریا امکان رسیدن به جزیره را دشوار می‌کند. بنابراین اگر در ماه‌های زمستان به مالزی سفر می‌کنید، بهتر است غرب مالزی را انتخاب کنید.

دسامبر، ژانویه و فوریه بهترین زمان سفر به لانگ‌کاوی

لانگ‌کاوی جزیره‌ای که یکی از جذاب‌ترین و در عین ‌حال شلوغ‌ترین و توریستی‌ترین مقاصد سفر در مالزی محسوب می‌شود هم، در طول ماه دسامبر، ژانویه و فوریه بهترین آب‌وهوای خود را تجربه می‌کند. در طول این ماه‌ها رطوبت کم و آفتاب درخشان و ملایم، لانگ‌کاوی را برای گشت‌وگذار و تفریح آماده می‌کند. اگر به شنا علاقه‌مند هستید هم ماه‌های دسامبر و ژانویه به‌دلیل کاهش تعداد عروس‌های دریایی زمان بهتری برای شنا و تفریحات آبی هستند.

همچنین بهتر است در ماه‌های می و اکتبر جزیره را برای سفر انتخاب نکنید؛ به‌خصوص که تعدد عروس دریایی اجازه شنا و تفریحات آبی را به شما نمی‌دهد.

زمان سفر به مالزی

تجربه سفری خاطره‌انگیز به مالزی با فلای تودی

برای سفر به مالزی به بلیط هواپیما، ویزای مالزی، ترانسفر، هتل و خدمات پیشرفته و حرفه‌ای سفر با قیمت مناسب احتیاج دارید؟ پس همین حالا با فلای تودی تماس بگیرید. برای یک سفر به‌یادماندنی و متفاوت به مالزی تنها کافی است زمان مناسب را انتخاب کنید، چمدان‌ها را ببندید و بقیه مراحل و ملزومات این سفر را به فلای تودی بسپارید.

تیم تخصصی فلای تودی اینجاست تا تمام مراحل سفر را به‌صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هزینه‌ای باورنکردنی انجام دهد. فرقی نمی‌کند به‌دنبال یک سفر اقتصادی و کم‌هزینه باشید یا یک سفر لاکچری و لوکس، چراکه با هر بودجه و سلیقه‌ای در فلای تودی برای شما پیشنهادهای مناسب و هیجان‌انگیز وجود دارد. فلای تودی تخصصی‌ترین تیم اخذ ویزا، رزرو هتل و خدمات سفر به مالزی را فراهم کرده‌ است تا یکی از بهترین سفرهای زندگی را تجربه کنید و خاطرات ماندگار بسازید. همین حالا به وب‌سایت فلای تودی سر بزنید و با جست‌و‌جوی مالزی این سفر را آغاز کنید.

source

توسط techkhabari.ir