اگر می‌خواهید از چالش خرید گوشی سربلند بیرون بیایید و بعدا حسرت انتخاب اشتباه‌تان را نخورید بهتر است نکات قبل خرید google را مطالعه و رعایت کنید. همواره رقابت تنگاتنگی بین گوشی‌های گوگل و دیگر برندهای مطرح در بازار وجود داشته است، اما با رونمایی از جدیدترین گوشی‌های فوق پیشرفته و شگفت‌انگیز این برند که با نرم‌افزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی عرضه شده‌اند، بالاخره تکلیف خریداران و علاقه‌مندان به برند گوگل مشخص شد.

حال که وعده هوشمندبودن گوشی‌های گوگل به معنی واقعی محقق شده است، جا دارد شما را با ویژگی‌ها و مزایای این گوشی‌‌ها آشنا کنیم و نکات مهمی را که به شما در خرید گوشی مورد نیازتان کمک می‌کند، یادآور شویم.

راهنما و نکات قبل خرید google

گوشی‌های گوگل نسل جدیدی از تلفیق تکنولوژی و هوش مصنوعی هستند که سالانه با ۲ یا نهایتا ۳ مدل تکاپو و رونق خوبی به بازار می‌دهند. اما خرید گوشی به همین راحتی‌ها هم نیست. به همین جهت در ادامه مهم‌ترین نکات قبل خرید google را برای‌تان آورده‌ایم تا انتخابی آگاهانه و خریدی موفق داشته باشید.

طول عمر باتری و سرعت شارژ گوشی‌های گوگل

برای کاربرانی که به‌جز وب‌گردی و تماشای ویدئو، گوشی را به قصد گیمینگ خریداری می‌کنند، طول عمر باتری و سرعت شارژشدن آن بسیار اهمیت دارد. اغلب گوشی‌های گوگل همچون پیکسل ۷ پرو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند هستند که قابل رقابت با توان باتری گوشی‌های پرچم‌دار از برندهای دیگر است.

برخورداری از جدیدترین شبکه اینترنت موبایل

تاکنون جدیدترین شبکه اینترنت موبایل، نسل پنجم یا ۵G است که علاوه بر پشتیبانی گوشی از این شبکه، منطقه شما نیز باید آن را پوشش داده باشد.

سیستم‌عامل و امکان ارتقاء گوشی‌های گوگل

از نکات قبل خرید google، توجه به سیستم‌عامل آن‌ها است. تمامی گوشی‌های این برند از سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند و تقریبا تا ۲ یا ۳ نسل بعد نیز قابل ارتقا هستند،‌ اما نکته جالب درباره گوشی پیکسل ۸ پرو این است که امکان ارتقاء آن تا ۷ سال بعد نیز وجود دارد.

ماژول دوربین و کیفیت بالای تصویربرداری و فیلم‌برداری با گوشی‌های گوگل

از ویژگی‌های یک گوشی خوب و ایده‌آل کیفیت بالای دوربین آن است. گرچه وضوح تصویر در دوربین با عددی بر واحد مگاپیکسل سنجیده می‌شود، اما کیفیت آن وابسته به تکنولوژی‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری مانند لنزهای عریض، فوق ‌عریض، تله‌فوتو برای زوم، اپتیکال زوم، ایمنی شاتر و حسگر تصویر است.

یکی از دلایل خرید گوشی‌ها مخصوصا پیکسل و آیفون ازنظر کاربران آن، همین کیفیت بالای دوربین است. به‌طوری‌که با خرید گوشی آیفون یا گوگل پیکسل دیگر نیازی به دوربین‌های فیلم‌برداری و عکس‌برداری نخواهید داشت.

با این تفاسیر، در میان گوشی‌های گوگل بهترین دوربین گوشی متعلق به پیکسل ۸ پرو است‌. این گوشی در سایت Dxomark توانسته با امتیاز ۱۵۳، جایگاه سوم را بین بهترین دوربین گوشی‌های پرچم‌دار کسب کند. بنابراین، این گوشی را می‌توان رقیب سرسختی برای پرچم‌داران آیفون دانست.

ویژگی‌های سخت‌افزاری گوشی‌های گوگل

توجه به نوع پردازنده، تراشه‌ها، نمایشگر، RAM، قاب و دیگر اجزای سخت‌افزاری گوشی نیز از دیگر نکات قبل خرید google است. البته ابتکار عمل سازندگان این گوشی‌ها و وجه تمایز آن‌ها در ویژگی‌های نرم‌افزاری و هوشمندبودن قابلیت‌های مختلف آن است‌. پس اگر کارآیی گوشی و لذت بهره‌بردن از دستیاران مختلف هوشمند برای‌تان اهمیت دارد، بهترین گزینه برای خرید، گوشی‌های جدید گوگل است.

قیمت گوشی‌های گوگل

بحث قیمت و هزینه‌ای که بایت گوشی پرداخته می‌شود، همیشه چالش و دغدغه خریداران بوده است. گوشی‌های پرچم‌دار گوگل مانند سایر برندها قیمت بالایی دارند، اما با توجه به کارایی و قابلیت‌های منحصربه‌فرد این گوشی‌ها، چشم‌پوشی از قیمت‌شان کار منصفانه‌ای است. البته گوشی‌های میان‌رده گوگل قیمت به‌صرفه‌تری دارند و برای افرادی که می‌خواهند هزینه کمتری صرف کنند، انتخاب بهتری هستند.

تنوع سنسورها در گوشی‌های گوگل

با توجه به اینکه بسیاری از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند با سنسور یا حسگرها امکان‌پذیر است، حین خرید گوشی باید به تنوع آن‌ها و کارایی‌شان توجه کنید. وجود سنسورهایی مانند شتاب‌سنج (Acceleromete)، مجاورتی (proximity)، ژیروسکوپ (Gyro)، نور (Light Sensor) و اثر انگشت (Fingerprint) کاربردهای ویژه‌ای به گوشی اضافه می‌کنند.

معرفی بهترین گوشی‌های گوگل پیکسل

نکات قبل از خرید گوگل

بعداز دانستن نکات قبل خرید google، جا دارد بهترین مدل‌ های گوگل پیکسل را به شما علاقه‌مندان به گوشی‌های جدید و هوشمند معرفی کنیم. بهترین مدل های گوگل پیکسل ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل رقابت با پرچم‌داران برندهای سامسونگ و آیفون هستند و حتی در مواردی از آن‌ها پیشی گرفته‌اند‌.

گوشی‌های پیکسل سری ۸ پرو، پیکسل ۸، پیکسل ۷ پرو، پیکسل ۷، پیکسل ۸a و پیکسل ۷a از جدیدترین و بهترین گوشی‌های گوگل هستند. در بخش بعدی، ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهترین گوشی‌های گوگل را آورده‌ایم.

مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو

این گوشی از ساخته‌های شگفت‌انگیز و کاربرپسند گوگل است، چراکه با دریافت آپدیت اندروید تا ۷ سال، امکان برخورداری از ویژگی‌های جدید این نرم‌افزار را دارد.

از ویژگی‌های ظاهری این گوشی قاب شیشه‌ای و مات پشتی آن است که با پوششی از گوریلا گلس ویکتوس ۲ جهت مقاومت در برابر خش و خراش احاطه شده است.

نمایشگر ۶/۷ اینچی پیکسل ۸ پرو با رزولوشن QHD+، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و HDR10+ با امکان افزایش روشنایی آن تا ۱۶۰۰ نیت، تجربه وضوح و کیفیت بالایی را برای کاربران به ارمغان آورده است.

در مورد سخت‌افزار این گوشی که اتفاقا از نکات قبل خرید google نیز به‌شمار می‌آید، باید تراشه ۴ نانومتری گوگل Tensor G3 را که ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد، معرفی کنیم. این چیپست با وجود قدرت بالا در پردازش دستورها، نسبت به اسنپدراگون نسل ۸ ضعیف‌تر است.

باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با امکان شارژ سریع ۳۰ وات و شارژ بی‌سیم ۲۳ وات از ویژگی‌های فوق‌العاده این گوشی است. ویژگی دوربین‌های پیکسل ۸ پرو عبارت‌اند از:

  • دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل
  • دوربین تله‌فوتو: ۴۸ مگاپیکسل با امکان زوم اپتیکال ۵ برابری
  • دوربین فوق عریض: ۴۸ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۱۰/۵ مگاپیکسل

مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۸

این گوشی نسل جدید گوشی پیکسل ۷ است که با قیمت ارزان‌تری نسبت به پیکسل ۸ پرو عرضه می‌شود. پیکسل ۸ با صفحه‌نمایش ۶/۲ اینچی از نوع OLED و رزولوشن FHD+ و امکان افزایش شدت نور تا ۱۴۰۰ نیت توانسته کیفیت و وضوح قابل قبولی به کاربران ارائه دهد.

مشخصات گوشی پیکسل ۷ پرو

خرید گوگل
???????? ???????????? Google Pixel 7 ?????? Frosted Shield Pro

با عرضه پیکسل ۸ پرو کم‌کم تقاضا برای خرید این گوشی کاهش پیدا کرد. اما هنوز هم عده‌ای معتقدند پیکسل ۷ پرو ازنظر کارایی و قابلیت‌ها شباهت زیادی به پیکسل ۸ پرو دارد. اگر به نکات قبل خرید google نگاهی بیندازید و وضوح صفحه‌نمایش برای‌تان اهمیت داشته باشد، خوب است بدانید که پیکسل ۷ پرو در مقایسه با پیکسل ۸ پرو، شامل نمایشگری با ابعاد یکسان، اما شدت نور کمتر در حدود ۱۰۰۰ نیت است.

تراشه این گوشی، گوگل Tensor G2 است که با اندروید ۱۳ تا سال ۲۰۲۵ قابل آپدیت‌شدن است. ظرفیت باتری پیکسل ۷ پرو، ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت است و قابلیت شارژ سریع و بی‌سیم ۲۳ واتی را دارد. مشخصات دوربین‌های این گوشی عبارت‌اند از:

  • دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل
  • دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۵ برابری
  • دوربین سلفی: ۱۰/۸ مگاپیکسل

مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۷

پیکسل ۷ نمایشگر ۶/۳ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و شدت روشنایی ۱۰۰۰ نیت دارد که نسبت به نسل جدید خود یعنی پیکسل ۸، کارایی ضعیف‌تری در بخش صفحه‌نمایش ارائه می‌دهد. دوربین اصلی، فوق عریض و سلفی این گوشی مانند پیکسل ۷ پرو است و باتری آن ظرفیتی معادل ۴۳۵۵ میلی آمپرساعت و قابلیت شارژ سریع ۲۰ واتی دارد.

مشخصات گوشی پیکسل ۷a

اگر از طرفداران گوشی‌های گوگل هستید و معیارهای لازم را در بخش نکات قبل خرید google در نظر گرفته‌اید، با هزینه به‌صرفه و کمتری می‌توانید گوشی پیکسل ۷a را خریداری کنید. این گوشی با قاب پلاستیکی و فریمی از جنس آلومینیوم کیفیت خوبی در برابر ضربه و خش دارد.

پیکسل ۷a صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD+ دارد و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و HDR بهره‌مند است. نقطه قوت این گوشی دوربین‌های آن است که شامل دوربین اصلی با سنسوری ۶۴ مگاپیکسل، فوق عریض با سنسوری ۱۳ مگاپیکسل و سلفی با سنسوری ۱۳ مگاپیکسل می‌شود.

باتری ۴۳۵۵ میلی‌آمپر ساعتی پیکسل ۷a با امکان شارژ سریع ۲۰ واتی و و شارژ بی‌سیم ۷/۵ واتی به کاربران امکان تماشای ویدئو، وب‌گردی و گیمینگ را بیشتر از ۷ ساعت مداوم می‌دهد‌.

بهترین گوشی‌های گوگل پیکسل را از کجا بخریم؟

مهم ترین نکات قبل از خرید گوگل

اگر شما هم بعداز مطالعه ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی‌های گوگل تصمیم به خرید آن‌ها گرفته‌اید، بهتر است مرجع مطمئن، معتبر و منصفی را انتخاب کنید. سایت تکنولایف، فروشگاه آنلاین گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی است که با داشتن نماد اعتماد الکترونیک، نمایندگی فروش چند برند رسمی و ضمانت ۷ روزه محصولات، رضایت و اعتماد خریداران را به خود جلب کرده است.

در این سایت می‌توانید تنوع بالایی از مدل‌های گوشی گوگل را همراه با قیمت و جزئیات آن‌ها پیدا کنید. با خرید گوشی از این مجموعه، محصول شما تا یک روز در تهران و نهایتا تا ۴۸ ساعت کاری در شهرستان‌ها به دست‌تان خواهد رسید.

جمع‌بندی

طبق نکات قبل خرید google، کیفیت صفحه‌نمایش، سخت‌افزار قوی، دوربین، قیمت، سنسورها و باتری با طول عمر و شارژدهی بالا از معیارهای مهم حین انتخاب گوشی هستند‌. هرچند که سازندگان گوشی‌های گوگل تلاش خود را بر نرم‌افزار قوی و هوشمندبودن هرچه بهتر محصولات متمرکز کرده‌اند.

بین گوشی‌های گوگل، مدل‌های پیکسل ۸ پرو، پیکسل ۸، پیکسل ۷ پرو، پیکسل ۷ و پیکسل ۷a با قابلیت‌های پیشرفته‌تری که دارند، محبوب‌تر و پرفرو‌ش‌تر هستند‌ و اگر می‌خواهید برندی غیر از اپل، سامسونگ یا شیائومی را امتحان کنید، گوشی‌های گوگل بسیار گزینه خوبی محسوب می‌شوند.

source

توسط techkhabari.ir