بسیاری از افرادی که قصد خرید دوربین مداربسته برای حفاظت از منزل یا محل کار خود را دارند، بین انتخاب نمونه‌های مختلف این محصول دچار تردید می‌شوند و نمی‌دانند دوربین مداربسته سیم کارت خور بهتر است یا وایفای. دو مورد از متداول‌ترین دوربین‌های مداربسته که متقاضیان بیشتری دارد، این دو مورد هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را داشته و برای استفاده در شرایطی خاص کاربرد خواهند داشت. به‌ همین منظور سعی داریم اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا به‌ درستی تصمیم بگیرید خرید دوربین سیم کارت خور را خریداری کنید یا دوربین مداربسته بیسیم؟

دوربین مداربسته سیم کارت خور و ویژگی‌های آن

دوربین‌های مداربسته‌ای که از تکنولوژی سیم کارت استفاده می‌کنند، این امکان را به دستگاه می‌دهند تا از طریق سیم کارت موجود در داخل دوربین به شبکه اینترنت تلفن همراه متصل شوند و تصاویر را از راه دور انتقال دهند.

مزایا

یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین مزایای این نوع دوربین‌ها، توانایی مشاهده ویدیوها و تصاویر به‌ طور مستقیم بر روی تلفن همراه است. در کنار این مورد دوربین‌های سیم کارت خور قابلیت انتقال داده با سرعت بسیار بالاتری، حتی نسبت ‌به دوربین‌های مداربسته وایفای، دارند.

این دوربین‌ها امکان اتصال به سرعت‌های مختلف اینترنت مانند G2، G3،G4 را فراهم می‌کنند. به‌ طور کلی استفاده از نمونه سیم کارت خور برای محیط‌هایی که دسترسی به اینترنت وایفای برای آن‌ها محدود است یا امکان اتصال به وایفای ندارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. پس اگر شما هم قصد خرید دوربین مداربسته برای مناطق دورافتاده روستایی یا کوهستانی را دارید یا می‌خواهید این دوربین را در محلی که وایفای ندارد وصل کنید، بهترین گزینه، دوربین مداربسته سیم کارت خور است.

در کنار موارد قبلی، عدم وابستگی به یک وایفای بیرونی، برتری دیگر این نمونه است. همچنین دوربین سیم کارت خور مزایای دیگری در قسمت نصب و راه‌اندازی هم دارد، چرا که اتصال آن‌ها بسیار راحت است و حتی خود فرد می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهد. نصب این دوربین‌ها تنها قسمت فیزیکی را در بر می‌گیرد و فعال‌سازی سیم کارت با چند مرحله ساده امکان‌پذیر است. علاوه‌ بر این امنیت بالای این نمونه در مقابل دوربین مداربسته وایفای خود بر مزیت‌ آن‌ها می‌افزاید؛ اما با وجود تمام این مزایا معایبی نیز برای این دوربین‌ها دیده می‌شود.

معایب

یکی از این معایب، قیمت بالای آن‌ها است. معمولاً این دوربین‌ها به واسطه تکنولوژی‌های خاص و امکاناتی که دارند نسبت ‌به نمونه مداربسته وایفای، هزینه بیشتری را می‌طلبند. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید دوربین صرف کنید، می‌توانید این نمونه را از لیست خود کنار بزنید. یکی از معضلات دیگر آن نوع آنتن دهی منطقه است. این دوربین‌ها برای مناطقی که آنتن دهی ندارند و در آن‌ها اینترنت بسیار ضعیف است، گزینه‌ مناسبی محسوب نمی‌شوند.

دوربین مداربسته سیم کارت خور

دوربین مداربسته وایفای و ویژگی‌های آن

پس ‌از بررسی دوربین‌های مداربسته سیم کارت خور، حال نوبت به بررسی ویژگی‌های دوربین‌های مداربسته‌ وایفای می‌رسد تا بتوانید پاسخ درستی به سوال دوربین مداربسته سیم کارت خور بهتر است یا وایفای بدهید. این دوربین‌ها که با نام دوربین مداربسته بی‌سیم یا وایرلس نیز شناخته می‌شوند، اتصالی از طریق وایفای به اینترنت دارند. این اتصال به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر را بر روی تلفن همراه، تبلت، رایانه و لپ‌تاپ به ‌طور آنلاین و از راه دور دریافت کند.

مزایا

مزایای این دوربین‌ها عدم نیاز به سیم‌کشی، توانایی مشاهده تصاویر به ‌صورت آنلاین و نصب نسبتاً ساده است. برای نصب این نمونه نیاز به یک وایفای محلی دارید. پس در صورتی ‌که قصد خرید دوربین مداربسته وایفای برای محلی دارید، باید به اتصال قوی و پایداری وایفای توجه کنید. از دیگر مزایا می‌توان به امکان اتصال به دوربین و مدیریت تصاویر آن‌ها از طریق نرم‌افزارهای خاص اشاره داشت.

مزیت دیگر شامل هزینه پایین نسبت‌ به نمونه سیم کارتی و عدم نیاز به مودم داخلی است. همچنین این محصول برق کمتری مصرف می‌کند و می‌توان به ‌راحتی آن را با دستگاه‌های دیگر ادغام کرد؛ اما با وجود تمام این مزایا، دارای معایبی نیز است.

معایب

یکی از این معایب نیاز به شبکه وایفای پایدار است تا بتواند تصاویر را ارسال کند. در نقاطی که با محدودیت وایفای همراه هستید و یا اطلاعات و تصاویر از نظر امنیتی اهمیت بسیار بالایی دارند، این گزینه انتخاب مناسبی نیست، چرا که امکان هک شدن به واسطه اتصال به شبکه وایفای وجود دارد. همچنین در یک قیاس با نمونه سیم کارت خور، نصب این دوربین مراحل پیچیده‌تری را می‌طلبد.

دوربین مداربسته وای فای

خرید دوربین مداربسته از تاپ دوربین

تصمیم‌گیری برای انتخاب بین این دو دوربین مداربسته که خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور بهتر است یا وایفای، باید با توجه به نیازهای شما و شرایط خاص محیطی انجام ‌شود. اگر در محلی که قصد نصب دوربین را دارید محدودیت در اتصال به شبکه وایفای و امکان قطع اتصال وجود داشته، مودم ثابتی قرار ندارد و یا حتی فاصله بین محل نصب دوربین و مودم طولانی است، بهترین گزینه برای شما خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور خواهد بود؛ اما اگر در محل خود با معضلات اتصال به وایفای مواجه نیستید، می‌توانید با هزینه کم‌تر نمونه‌ وایفای را تهیه کنید. علاوه ‌بر این اگر امنیت داده‌ها و تصاویر برای شما اهمیت بالایی دارد، نمونه سیم کارت خورد برایتان مناسب‌تر است.

پس ‌از بررسی ویژگی‌های این دو دوربین و مشاهده مشخصات آن‌ها، در صورتی ‌که قصد خرید و بررسی قیمت این دو محصول را دارید، می‌توانید از طریق همین صفحه وبسایت تاپ دوربین اقدام کنید. مجموعه ما که به ‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تجهیزات امنیتی شناخته می‌شود، دارای نمونه‌های مختلف از دوربین سیم کارت خور و وایفای است. به واسطه این تنوع همه افرادی که قصد خرید این محصول را دارند می‌توانند گزینه مورد نظر خود را از نظر امکانات، ویژگی‌ها، برند و قیمت در وب‌سایت پیدا کنند. همچنین اگر هرگونه سوال یا مشکلی دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

source

توسط techkhabari.ir