مدیریت و تنظیم آیکون در دسکتاپ ویندوز 11 با نسخه قبلی آن یعنی ویندوز 10 تفاوت زیادی ندارد. با این حال، در این بخش قصد داریم تمام راه‌های اضافه کردن آیکون به صفحه دسکتاپ در ویندوز ۱۱ از جمله افزودن مای کامپیوتر یا همان tHIS pc را آموزش دهیم.

ویندوز 11 با ظاهری مدرن و بازطراحی‌شده، توسعه پیدا کرده است و ظاهر جدید و جذاب آن می‌تواند سادگی کار با سیستم عامل جدید مایکروسافت را وارد دنیایی تازه کند. پیش‌تر در مورد برخی از امکانات جدیدی که در Windows 11 ارائه شده، صحبت کردیم؛ حالا نیز می‌خواهیم در مورد شیوه مدیریت و تنظیم آیکون های دسکتاپ ویندوز 11 صحبت کنیم.


قاب سیلیکونی اصل

روش آوردن آیکون در دسکتاپ ویندوز 11

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه، در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این روش‌ها تفاوتی با ویندوز 10 ندارند و صرفا به خاطر محیط کاربری متفاوت، ممکن است با مشکل مواجه شوید که در ادامه این مسائل را برطرف می‌کنیم.

اضافه کردن آیکون از طریق منوی استارت

برای افزودن میانبرها به صفحه اصلی از طریق منوی استارت کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی کلیک روی علامت ویندوز یا فشردن دکمه Windows از روی کیبورد، وارد منوی استارت شوید.
  2. اسم برنامه‌ای که قصد اضافه کردن میانبر آن به دسکتاپ را دارید، جستجو کرده و بعد از نمایش نتایج، روی آن راست‌کلیک کرده و سپس Open file location را انتخاب کنید.
  3. حال در پنجره بازشده، روی برنامه مورد نظر راست‌کلیک کرده و از بخش Send to، گزینه Desktop (create shortcut) را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این گزینه را نمی‌بینید، لازم است روی Show more options کلیک کنید تا آپشن‌های بیشتری نمایش داده شود.

اضافه کردن آیکون به صفحه دسکتاپ ویندوز 11

برای افزودن آیکون نرم افزارهای مختلف به صفحه دسکتاپ، لازم است این مراحل را برای تمام برنامه‌های دلخواه تکرار کنید.

افزودن آیکون به دسکتاپ ویندوز ١١ از طریق نوار وظیفه

کلیت این روش مشابه روش بالایی است، با این تفاوت که ما به جای ایجاد یک شرت‌کات از فایل اصلی، از شرت‌کات‌های قبلی استفاده می‌کنیم:

  1. روی ذره‌بین یا کادر جستجو در نوار وظیفه کلیک کرده و نام نرم افزار مورد نظر را سرچ کنید.
  2. از میان نتایج، روی برنامه مورد نظر راست‌کلیک کنید و به دنبال گزینه Open file location باشید. با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای جدید باز خواهد شد.
  3. در اینجا، شرت‌کات مجموعه‌ای از نرم افزارهای نصب‌شده بر روی سیستم دیده می‌شود که از میان آنها باید برنامه دلخواه خود را انتخاب کرده و به صورت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، به صفحه دسکتاپ منتقل کنید. افزون بر این، کاربران می‌توانند فایل مربوط به برنامه‌های دلخواه خود را به صورت دستی کپی کرده و در دسکتاپ، پیست (paste) کنند.

افزودن آیکون به دسکتاپ ویندوز 11 2

با روش‌هایی که در بالا برای تنظیم آیکون در دسکتاپ ویندوز 11 بیان کردیم، به راحتی می‌توانید کارهای مختلفی مثل اضافه کردن this pc به دسکتاپ در ویندوز 11 را انجام دهید.

شیوه آوردن my computer روی دسکتاپ ویندوز 11

اگر همانند بسیاری از کاربران قدیمی ویندوز، به دنبال مای کامپیوتر در ویندوز ۱۱ هستید، بهتر است شما را با شیوه نمایش و آوردن This PC روی دسکتاپ ویندوز 11 آشنا کنیم.

بدین منظور و مطابق با روشی که در وب‌سایت مایکروسافت بیان شده، باید گام‌های زیر را به‌دقت دنبال کنید:

  • از منوی استارت، روی گزینه تنظیمات (Settings) کلیک کرده و از بخش Personalization، روی Themes کلیک کنید.
  • از قسمت Themes، گزینه Desktop icon settings را انتخاب کنید.
  • از این صفحه، ضمن آوردن my computer روی دسکتاپ ویندوز 11، می‌توانید سایر آیکون‌هایی که قصد اضافه کردن آنها به دسکتاپ ویندوز ۱۱ را دارید، انتخاب کنید.

آوردن آیکون در دسکتاپ ویندوز 11

البته، روش‌های دیگری مانند کشیدن و رها کردن آیکون مربوط به This PC روی دسکتاپ ویندوز 11 از طریق همان صفحه نیز وجود دارد که می‌تواند کار را بسیار سریع کند.

روش مخفی کردن آیکون های دسکتاپ در ویندوز 11

به عنوان یک نکته اضافی در پایان آموزش آوردن آیکون روی دسکتاپ ویندوز ۱۱، اگر قصد مخفی کردن آیکون های دسکتاپ در Windows 11 را دارید، کافی‌‌ست در قسمتی از فضای خالی صفحه راست‌کلیک کرده و از قسمت View، تیک گزینه Show desktop icons option را بردارید تا تمام آیکون ها مخفی شوند. برای نمایش دوباره آیکون ها نیز کافی‌ست تیک همین گزینه را بزنید.

مخفی کردن آیکون های دسکتاپ ویندوز 11

برای افرادی که به تازگی نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت را روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اند، احتمالا مقاله‌های قبلی ما در مورد شیوه حذف آیکون آب و هوا از نوار پایین ویندوز و همچنین غیر فعال کردن آیکون چت در نوار وظیفه ویندوز 11 کمک بسزایی به آنها خواهد کرد.

MakeUseOf

source

توسط techkhabari.ir