اگر در بازار پرهیاهوی موبایل های هوشمند، می‌خواهید با بهترین گوشی تاشو 2024 از بهترین برندهای جهان آشنا شوید، تا انتهای این مقاله در کنار آلومگ باشید. امروز می‌خواهیم نگاهی به برخی از بهترین گوشی های تاشو در سال ۲۰۲۴ از برندهای مختلفی مانند اپل، شیائومی، هواوی، سامسونگ، ویوو و … داشته باشیم.

گوشی های تاشو یا انعطاف پذیر، آینده صنعت تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آیند؛ حداقل تا زمانی که سروکله محصولات پیشرفته‌تری مانند گوشی پوشیدنی موتورولا پیدا شود. این ایده که بتوان نمایشگر موبایل را «تا» زده و آن را داخل جیب با اندازه کوچکتری قرار داد، سال‌هاست که توسط کمپانی‌های کوچک و بزرگ مطرح می‌شود و تا به امروز هم طرفداران زیادی داشته است.


قاب سیلیکونی اصل

چند سالی هست که این ایده توسط شرکت‌های مختلف، عملی شده و با کمی جستجو در بازار می‌توان گوشی های انعطاف پذیر زیادی را پیدا کرد که با مشخصه‌های فنی بسیار عالی به فروش می‌رسند. هرچند، این محصولات در بازار ایران، کم‌رنگ‌تر هستند و محصولات موجود نیز با قیمت‌هایی بسیار بالا به فروش می‌رسد.

در هر صورت، این مسئله، ما را بر آن داشت تا در یک مقاله اختصاصی، نگاهی جامع به بهترین گوشی تاشو 2024 از برندهای برتر داشته باشیم.

توجه داشته باشید که محصولاتی که در ادامه معرفی می‌شود، نمونه‌های موجود در بازار مانند Galaxy Z Fold 5 را شامل نمی‌شوند؛ در عوض، ما سراغ دستگاه‌هایی رفته‌ایم که در سال 2024 عرضه شده و جدید به حساب می‌آیند.

با توجه به تنوع پایین گوشی های منعطف، علاوه بر نمونه‌های قوی‌تر یا پرچمدار، سراغ محصولات ارزان‌تر نیز رفته‌ایم تا لیست ما کامل‌تر شود.

بهترین گوشی های تاشو ۲۰۲۴

اگرچه ما در تلاش هستیم تا لیست خود را به صورت مستمر بروز کنیم، اما در لیست ما، سراغ چند نمونه از بهترین گوشی تاشو 2024 رفته و نگاهی اجمالی به ویژگی‌های آنها داشته‌ایم.

با یک فنجان قهوه، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

آنر Magic V2 RSR Porsche Design

آنر Magic V2 RSR Porsche Design

سال گذشته، گوشی Magic V2 آنر به عنوان یکی از بهترین گوشی های 2023 با طراحی زیبا و مشخصات بسیار جذاب در اختیار کاربران قرار گرفت تا افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های بالای مربوط به گوشی‌های سامسونگ را ندارند، شانس انتخاب یک گزینه بهتر را داشته باشند. حالا در سال 2024 هستیم و نسخه پورشه دیزاین این گوشی نیز با ظرفیت و حافظه بالا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دستگاه پیش رو، نمایشگری 7.92 اینچی با امکان تا شدن به طرف داخل را دارد و در بخش بیرونی آن هم نمایشگری 6.43 اینچی تعبیه شده است. از اصلی‌ترین ویژگی‌های مربوط به این نمایشگر می‌توان به نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، شدت روشنایی 1600 نیتی و پشتیبانی از فناوری‌های +HDR10 و IMAX Enhanced اشاره کرد.

هواوی Pocket 2

هواوی Pocket 2

هواوی به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه، بهترین گوشی تاشو 2024 خود را اوایل سال با نام Pocket 2 روانه بازار کرد. این دستگاه که ادامه‌دهنده راه محصول قبلی است، از استاندارد IPX8 برای تضمین مقاومت در برابر آب و گردوغبار بهره برده و گران‌ترین نسخه آن نیز 1 ترابایت حافظه و 16 گیگابایت رم دارد.

نمایشگر داخلی و اصلی این گوشی، 6.94 اینچ اندازه داشته و بعد از تا شدن به صورت یک مربع، نمایشگر 1.15 اینچی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا از آن بتوانند برای عکاسی یا انجام سایر کارها استفاده کنند.

زد تی ای nubia Flip

زد تی ای nubia Flip

اگر به دنبال دستگاهی خوش‌قیمت و در عین حال بسیار پیشرفته هستید، گوشی nubia Flip زد تی ای هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. نمایشگر انعطاف‌پذیر و اولد این گوشی، 6.9 اینچ اندازه دارد و بعد از تا شدن، نمایشگری 1.43 اینچی پیش روی شما قرار می‌گیرد. ضخامت دستگاه در حالت منعطف، 15 میلی‌متر و وزن کلی دستگاه نیز 214 گرم است. هرچند، بر خلاف گوشی هواوی، روی این دستگاه خبری از سیستم‌های دوربین خیلی پیشرفته نبوده و سازندگان تمام تلاش خود را روی عملکرد صفحه نمایش گذاشته‌اند.

ویوو X Fold3 Pro ؛ بهترین گوشی تاشو 2024 از نگاه بسیاری از کارشناسان

ویوو X Fold3 Pro

از نگاه بسیاری از افراد، X Fold3 Pro را می‌توان بهترین موبایل تاشو سال ۲۰۲۴ معرفی کرد. این دستگاه علاوه بر بهره‌مندی از مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوب، با قیمت مناسب و همچنین نمایشگری فوق‌العاده باکیفیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

علی‌رغم وزن 236 گرمی دستگاه، کاربران با نمایشگری 8.03 اینچ روبه‌رو هستند که می‌تواند به 6.53 اینچ تبدیل شود. پردازنده قدرتمند در کنار سیستم دوربین پیشرفته و باتری پرقدرت، از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد این دستگاه هستند.

بلک ویو Hero 10 ؛ بهترین گوشی تاشو 2024 ارزان 

بلک ویو Hero 10

علاقه‌مندان به حوزه موبایل شاید نام کمپانی BlackView را کمتر شنیده باشند؛ کمپانی هنگ‌کنگی که بیشتر با عرضه گوشی‌های مقاوم شناخته می‌شود. هرچند، ماه گذشته میلادی یعنی May 2024 (در زمان نگارش این مقاله)، محصولی جدید توسط این کمپانی آسیایی روانه بازار شد و توانست خیل سریع در لیست بهترین گوشی موبابل تاشو 2024 قرار بگیرد.

این دستگاه از لحاظ قیمتی، بسیار به‌صرفه‌تر از دیگر محصولاتی است که بالاتر معرفی کردیم؛ سازندگان از نمایشگری 6.9 اینچی با شدت روشنایی 1300 نیت بهره برده و از تراشه هلیو G99 که یک چیپست میان‌رده و متوسط (و حتی شاید رو به پایین) به حساب می‌آید، به عنوان مغز پردازشگر استفاده کرده‌اند. این دستگاه می‌توان برای افرادی که می‌خواهند یک دستگاه پیشرفته و در عین حال ارزان‌قیمت یا به‌عبارتی یکی از برترین تلفن های هوشمند انعطاف پذیر و تاشو در سال 2024 را داشته باشند، بسیار مناسب باشد.

موتورولا Razr Plus 2024

موتورولا Razr Plus 2024

موتورولا چند سالی هست که با قدرتی دوچندان به حوزه موبایل بازگشته و تلاش دارد تا با نوآوری، خود را در کانون توجه همگان قرار دارد. بعد از عرضه موفق گوشی تاشو Razr 40، حالا شایعات مختلفی در مورد احتمال عرضه محصول دیگری تحت عنوان Razr Plus به عنوان یکی از بهترین موبایل های تاشونده 2024 در حال انتشار است.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد این محصول در دست نیست، ولی مطابق با آنچه Phone Arena منتشر کرده، به نظر می‌رسد سازندگان قرار است از نمایشگری 6.9 اینچی با رزولوشن 1080×2840 با نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی برای این محصول استفاده کنند.

شیائومی Mix Fold 4

شیائومی Mix Fold 4

آگوست 2023، گوشی Mix Fold 3 توسط شیائومی منتشر شد و حالا بعد از گذشت یک سال، خبرها حاکی از توسعه بهترین گوشی تاشو ۲۰۲۴ شیائومی به نام Mix Fold 4 خبر دارند.

مطابق با گزارش‌های موجود، زمان زیادی تا عرضه این تلفن هوشمند باقی نمانده و سازندگان در حال دریافت گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های مربوطه هستند. برجسته‌ترین ویژگی این دستگاه، نمایشگر باکیفیت و پردازنده سریع در کنار پشتیبانی از شبکه 5.5G اعلام شده است.

سامسونگ Galaxy Z Fold 6

سامسونگ Galaxy Z Fold 6

صحبت در مورد بهترین گوشی تاشو جهان در سال 2024 بدون اشاره به محصولات سامسونگ هیچ لطفی ندارد؛ البته نه محصولاتی که در گذشته عرضه شده‌اند.

طبق تایم‌لاین سامسونگ، امسال باید منتظر گوشی Galaxy Z Fold 6 با مشخصات فنی بسیار عالی باشیم. به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها قصد دارند در این اسمارت فون جدید از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 در کنار 1 ترابایت حافظه و نمایشگر 6.4 اینچی استفاده کنند. به علاوه، احتمالا دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در بخش پشتی تعبیه خواهد شد.

سامسونگ Galaxy Z Flip 6

سامسونگ Galaxy Z Flip 6

گلکسی Z Flip 6 سامسونگ هم احتمالا امسال از راه می‌رسد تا با طراحی جذاب خود، بتواند یکی از مدعیان بهترین گوشی تاشو 2024 دنیا باشد.

از لحاظ فنی، تفاوت خاصی میان این محصول و مدل قبلی نبوده و فقط اندازه کوچکتر دستگاه می‌تواند اصلی‌ترین ویژگی آن باشد.

سامسونگ Galaxy Z Fold 6 Ultra

سامسونگ Galaxy Z Fold 6 Ultra

اگر به دنبال هیجان بالاتری در بین بهترین گوشی های موبایل تاشونده 2024 هستید، بهتر است بدانید که امسال احتمالا با Galaxy Z Fold 6 Ultra نیز ملاقات خواهیم داشت!

شایعات نشان می‌دهند که برای نخستین بار، سامسونگ قصد دارد مدل Ultra از گوشی های انعطاف پذیر خود را با امکانات بالاتر و مشخصات بهتر در اختیار کاربران قرار دهد. به نظر می‌رسد قیمت این محصول ممکن است به 1800 دلار هم برسد!

وان پلاس Open 2 ؛ بهترین گوشی تاشو 2024 چینی ها

سال گذشته، گوشی OnePlus Open با قیمتی اقتصادی از راه رسید و به نظر می‌رسد، امسال گوشی جدیدتر این برند چینی یعنی Open 2 بتواند موفقیت‌های قبلی را تکرار کند.

این تلفن هوشمند که البته وجود آن هنوز به صورت رسمی تایید نشده، احتمالا به نمایشگری 7.82 اینچی تجهیز خواهد شد. به علاوه، قیمت رقابتی آن می‌تواند این محصول را به بهترین گوشی تاشو 2024 تبدیل کرده و زنگ خطر را به صورتی جدی برای سامسونگ به صدا درآورد.

گوگل Pixel Fold 2 ؛ بهترین گوشی تاشو 2024 

گوگل Pixel Fold 2

گوگل هم چند صباحی‌ هست که وارد این حوزه شده و به نظر می‌رسد می‌خواهد این راه را با قدرتی بسیار بالا نیز دنبال کند.

از نظر بسیاری از کارشناسان، احتمالا Pixel Fold 2 امسال به عنوان یکی از بهترین تلفن های هوشمند تاشو 2024 از راه خواهد رسید و می‌تواند کار را برای سامسونگ بسیار دشوار کند. برگه برنده گوگل نیز پشتیبانی نرم‌افزاری کامل‌تر به واسطه مالکیت اندروید است.

آیفون تاشو

در پایان لیست بهترین موبایل های تاشو جهان 2024 بد نیست اشاره‌ای به آیفون تاشو نیز داشته باشیم؛ محصولی که معلوم نیست آیا واقعا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت یا نه.

اپل همواره یکی از پیشگامان در حوزه فناوری بوده و انتظارها از آن همواره بالاست. پیش‌بینی‌ها در مورد هدست واقعیت مجازی اپل که در نهایت منجر به عرضه Vision Pro شد، یک نمونه بارز است.

فعلا چاره‌ای جز انتظار نداریم و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که اهالی کوپرتینو چه زمانی سوار بر قطار عرضه گوشی های هوشمند انعطاف پذیر خواهند شد.

بهترین گوشی تاشو 2024 را کدام برند تولید میکند؟

ما در این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی بهترین گوشی تاشو در سال ۲۰۲۴ از برندهای مخلتف، تمام محصولاتی که با این فناوری جدید به فروش می‌رسند را معرفی کنیم.

اگر تصور می‌کنید لیست ما کامل نیست، می‌توانید از بخش نظرات، نام دستگاه‌های موجود را اعلام کنید تا به نام خودتان اضافه شود.

source

توسط techkhabari.ir