اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ می تواند به هر دلیل توسط شما انجام شود. هدف از این کار بیشتر این است که شما بتوانید به فرد یا افراد مخاطب خود چیزهایی روی صفحه موبایل تان یا کامپیوترتان نشان دهید که از بیان آن ها عاجز هستید. خواه این محتویات سندی باشد که روی آن کار می کنید یا حتی آموزش تنظیمات گوشی تان به کسی که خیلی از این تنظیمات سر در نمی آورد.

قبل از اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ یادتان باشد که اسناد یا صفحاتی که می خواهید نمایش دهید را آماده کنید و از طرفی آن چه که می خواهید در حریم خصوصی تان باقی بماند را مراقبت کنید.

شیر اسکرین واتس اپ در کجا امکان پذیر است

شما می توانید به کمک موبایل اندرویدی یا آیفون و آی پد و یا حتی رایانه خود از طریق نسخه دسکتاپ واتس اپ موفق به شیر اسکرین واتس اپ یا اشتراک گذاری صفحه در برنامه واتس اپ شوید.

اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ

اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ با موبایل

شما می توانید ویدیو کال واتس اپ را با دیگران در این برنامه به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید کنید این است که واتس اپ را روی گوشی خود بروزرسانی یا نصب کنید. در نهایت یک تماس ویدیویی بگیرید و ادامه ماجرا را دنبال کنید. (دقت کنید که در iOS و اندروید فرآیند ها شبیه به هم هستند ولی بعضی آیکون ها و دکمه ها ممکن است متفاوت باشد).

  1. وقتی که تماس ویدیویی شما شکل گرفت در پایین صفحه واتس اپ یک آیکون اشتراک گذاری مشاهده می کنید.
  2. این آیکون شبیه یک تلفن و یک فلش است. روی این آیکون ضربه بزنید.
  3. با این کار یک نوتیفی برای شما روی صفحه نمایش داده می شود که شما در حال شروع ضبط یا اشتراک گذاری صفحه هستید. همچنین هشدارهای امنیتی نیز به شما داده می شود که همه چیز در نمایشگر به مخاطب نمایش داده خواهد شد. (اگر می خواهید به طور جداگانه موفق به ضبط صفحه نمایش آیفون شوید این مطلب را بخوانید).
  4. اگر موافق هستید روی گزینه Start now در سمت راست و پایین ضربه بزنید.

    اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ
    اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ روی آیفون

  5. وقتی تماس برقرار شد و اشتراک گذاری شروع شد می توانید از پایین به بالا در گوشی سوایپ (بالا بکشید) کنید و به صفحه داخلی گوشی وارد شوید و هر چه را که می خواهید به مخاطب خود نشان دهید را جستجو کنید.
  6. وقتی کاربران دسکتاپ صفحه نمایش را به اشتراک می‌گذارند، کاربران اندروید و iOS می‌توانند برای مشاهده بهتر محتوای اشتراک‌گذاری شده، گوشی‌های خود را به جهت افقی تبدیل کنند، با این فرض که چرخش خودکار در تلفن‌هایشان روشن است.
  7. توجه کنید که هر چه که در صفحه نمایش شما و گوشی تان نمایش داده می شود (اعم از تماس های ورودی یا نوتیفی ها و پیامک ها و غیره) برای فرد مقابل قابل دیدن خواهد بود. اگر در این باره نگرانی خاصی دارید موارد احتیاطی را رعایت کنید.
  8. در نهایت وقتی کارتان تمام شد برای توقف اشتراک گذاری صفحه در نرم افزار واتس اپ روی گزینه Stop sharing ضربه بزنید.
اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ
اشتراک گذاری صفحه در ویدیو کال واتس اپ با گوشی اندرویدی

 

محدودیت های اشتراک گذاری صفحه در برنامه واتس اپ

در حال حاضر تنها محدودیت موجود برای اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ این است که شما می توانید فقط از طریق تماس ویدیویی یا ویدیو کال صفحه نمایش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و با تماس صوتی این امکان وجود ندارد. در حال حاضر برنامه های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می کنند صفحه نمایش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از این برنامه ها تلگرام است. راهنمای اشتراک گذاری صفحه نمایش در تلگرام هم آموزشی است که برای علاقمندان به تلگرام مفید است.

 

روش اشتراک گذاری نمایشگر واتساپ در دسکتاپ

یادآوری می کنیم که در دسکتاپ، فقط اپلیکیشن دسکتاپ از این ویژگی پشتیبانی می کند. پس از واتس اپ وب نمی توانید برای این موضوع استفاده کنید. برای اشتراک‌گذاری صفحه در برنامه دسک‌تاپ، تماس ویدیویی را شروع کنید و روی نماد اشتراک‌گذاری در پنجره تماس کلیک کنید. پنجره ای برای اشتراک گذاری کل صفحه یا یک تماس خاص ظاهر می شود. مانند گوشی‌ها، برای توقف اشتراک‌گذاری صفحه، به برنامه برگردید و روی نماد اشتراک‌گذاری صفحه کلیک کنید تا برنامه اشتراک گذاری را متوقف کند. دقت کنید که پایان اشتراک گذاری به معنی پایان تماس نیست و همچنان تماس ادامه دارد. اما اگر دکمه قطع گوشی (دکمه قرمز) را بزنید هم تماس پایان می یابد و هم اشتراک گذاری صفحه در واتس اپ .

نکته مهم برای اشتراک گذاری صفحه واتساپ در تماس گروهی

دقت کنید که اگر در یک تماس گروهی هستید هر کدام یک از این افراد که در ویدیو کال حاضر هستند می توانند اشتراک گذاری صفحه را شروع کنند اما دقت کنید که تنها در لحظه فقط ۱ نفر می تواند یک اشتراک گذاری صفحه در واتساپ به صورت فعال داشته باشد. دقت کنید که این ویژگی در تماس های گروهی صوتی امکان پذیر نیست.

 

منابع کمکی:

source

توسط techkhabari.ir