هنگامی که جف بزوس تصمیم گرفت آمازون را وارد رقابت تلفن‌های هوشمند کند، با تمام قوا وارد میدان شد. نتیجه‌ این تصمیم محصولی بود به نام Fire Phone  که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد؛ تلفنی پر از ایده‌های بلندپروازانه که بیشتر آنها ناکارآمد بودند.

این گوشی صفحه‌ای با جلوه‌ سه‌بعدی داشت، از چندین دوربین برای ردیابی حرکات چهره استفاده می‌کرد و بخشی از محیط کاربری‌اش با عنوان delighters  طراحی شده بود. اما هدف اصلی آن چیزی جز ترغیب کاربران به خرید از آمازون نبود؛ و دقیقاً همان چیزی نبود که کاربران می‌خواستند!

در اپیزود جدید پادکست Version History، دیوید پیرس، آلیسون جانسون و شان او‌کین از مسیر پیدایش و سقوط این دستگاه سخن می‌گویند. آنها توضیح می‌دهند چگونه موفقیت Kindle  باعث توسعه برنامه‌های سخت‌افزاری آمازون شد، و چگونه نزاع میان بزوس و اپل بر سر سیاست‌های فروشگاه اپلیکیشن به شکلی مستقیم در طراحی محصول تأثیر گذاشت. درست چند ماه پس از عرضه، قیمت Fire Phone  به کمتر از یک دلار رسید، اما حتی آن‌وقت هم کسی حاضر به خرید آن نبود.

 



هدف آمازون این بود که با این دستگاه سلطه‌ خود را بر بازار موبایل هم تثبیت کند، اما نتیجه تنها یک شکست سریع و پرهزینه بود. با این حال، ماجرای Fire Phone  که قرار بود مقدمه‌ای برای عصر جدیدی از دستگاه‌های هوشمند باشد، همچنان یکی از جالب‌ترین نمونه‌های شکست در دنیای فناوری شناخته می‌شو..

این اپیزود پنجم از فصل نخست پادکست Version History  است که در آن تیم The Verge  به بررسی داستان ظهور و سقوط محصولات بزرگ فناوری می‌پردازد. شنوندگان می‌توانند نسخه‌ بدون تبلیغ این برنامه را در پلتفرم‌های مخصوص مشترکان دریافت کنند.

دست‌اندرکاران برنامه از مخاطبان خواسته‌اند پیشنهاد دهند چه شکست‌های بزرگ دیگری در صنعت فناوری شایسته‌ پرداخت در قسمت‌های آینده است.

source

توسط techkhabari.ir