زمانی گرافیک تنها چیزی بود که اهمیت داشت. در دوران کنسول‌های PS3 و Xbox 360، فروش بازی‌های جهان باز که گرافیک چشم‌گیری داشتند، تضمین ‌شده بود؛ حتی اگر گیم‌پلی آن‌ها چنگی به دل نمی‌زد. آن جستجوی بی‌پایان برای رسیدن به واقع‌گرایی بصری در بازی‌های ویدیویی، اغلب برای ایجاد هایپ پیش از عرضه برای یک پروژه کافی بود. اولین نسخه Watch Dogs شاید در نگاه اول چیزی فراتر از یک کپی از GTA با تعدادی تعاملات محیطی به نظر نمی‌رسید، اما گرافیک اولین تریلر آن چنان خیره‌کننده بود که غوغایی در رسانه‌ها به پا کرد.

این روند در نسل‌های اخیر تغییر کرده است. شکی نیست که گرافیک هنوز هم اهمیت دارد، اما این روزها فاصله کیفی آنقدر کم شده که حتی بازی‌های مستقل هم شکاف بصری موجود با عناوین AAA را پر می‌کنند. حالا دیگر همه بازی‌ها ظاهر خوبی دارند و به همین دلیل، «خوب به نظر رسیدن» دیگر مثل گذشته اهمیت ویژه‌ای ندارد. این بازی‌های جهان باز که قرار است به زودی عرضه شوند، شاید حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشند. این بازی‌ها نه تنها میزبان المان‌های گیم‌پلی جذابی هستند، بلکه در کنار آن، گرافیک خارق‌العاده خود را نیز به رخ می‌کشند.

Crimson Desert

بازی Crimson Desert نمایش به نمایش بهتر شد و حالا یکی از زیباترین بازی‌های جهان باز پیش رو به نظر می‌رسد

بازی Crimson Desert نمایش به نمایش بهتر شد و حالا یکی از زیباترین بازی‌های جهان باز پیش رو به نظر می‌رسد

  • تاریخ انتشار: ۱۹ مارس ۲۰۲۶

بازی Crimson Desert در ابتدا قرار بود پیش‌درآمدی برای Black Desert (یک بازی MMO که خودش گرافیک بسیار جذابی دارد) باشد، اما بعدها این ارتباط داستانی را کنار گذاشته و به اثری کاملا مستقل تبدیل شد. این یک عنوان نقش‌آفرینی تک‌نفره با تمرکز شدید بر المان‌های اکشن است و کنترل‌هایی دارد که احتمالا برای طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای بسیار آشنا خواهد بود. با توجه به تعدد مکانیزم‌هایی که در تریلرها به نمایش درآمده، اینکه Crimson Desert با وجود تمام آن سیستم‌هایی که در پس‌زمینه پردازش می‌شوند، تا این حد خوب به نظر می‌رسد، یک معجزه به حساب می‌آید. افکت‌های ذره‌ای (Particle Effects) واقعا چشم‌گیر هستند، تا حدی که برخی بازیکنان نگرانند مبادا این افکت‌ها در حین نبرد باعث حواس‌پرتی شوند. خوشبختانه، اصلاح چنین مواردی آسان است و وقتی سایر بخش‌های بازی تا این حد عالی به نظر می‌رسند، این موضوع یک نگرانی بسیار جزئی به شمار می‌رود.

۱۰ انیمه بی‌نقص که هیچ سریالی به پای آن‌ها نخواهد رسید

Grand Theft Auto 6

همه می‌دانیم اگه جی تی ای 6 به بهترین گرافیک بصری تاریخ تبدیل نشود، برای راکستار یک شکست بزرگ محسوب خواهد شد

همه می‌دانیم اگه جی تی ای ۶ به بهترین گرافیک بصری تاریخ تبدیل نشود، برای راکستار یک شکست بزرگ محسوب خواهد شد

  • تاریخ انتشار: ۲۶ می ۲۰۲۶

حالا که Silksong منتشر شده است، دیگر هیچ بحثی در مورد اینکه مورد انتظارترین و پرهیاهوترین بازی ویدیویی آینده چیست، وجود ندارد. آن بازی، قطعا جی تی ای ۶ است. جدیدترین بازی راکستار پس از هشت سال و جدیدترین نسخه Grand Theft Auto پس از ۱۳ سال، (طبق گزارش‌ها) با بودجه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد دلار، بزرگترین بودجه تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را در اختیار دارد. طبیعتا بخشی از این پول صرف کیفیت گرافیکی خواهد شد و بر اساس دو تریلری که تاکنون منتشر شده، این کیفیت گرافیکی فراتر از هر چیزی خواهد بود که تاکنون دیده‌ایم. GTA 6 نه فقط شبیه به واقعیت، بلکه عملا فوتورئالیستیک (photorealistic) است. از جزئیات وجب به وجب محیط گرفته تا عمق و تنوع طراحی شخصیت‌ها که شامل تعداد حیرت‌انگیزی از تیپ‌های بدنی مختلف می‌شود، بعید است که هیچ بازی جهان باز دیگری بتواند به پیچیدگی بصری شاهکار بعدی راکستار برسد.

The Blood of Dawkwalker

صبر نداریم ببینیم که سازندگان سابق The Witcher 3، چگونه ژانر بازی‌های جهان باز را متحول خواهند کرد

صبر نداریم ببینیم که سازندگان سابق The Witcher 3، چگونه ژانر بازی‌های جهان باز را متحول خواهند کرد

  • سازنده: Rebel Wolves

بر کسی پوشیده نیست که The Witcher 3 یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان باز تاریخ است. استودیوی سی‌دی پراجکت رد شهرت خود را با خلق دنیاهای جهان باز خارق‌العاده به دست آورده است؛ بنابراین زمانی که تعدادی از توسعه‌دهندگان این استودیو، از جمله یکی از کارگردانان The Witcher 3، جدا شدند تا استودیوی Rebel Wolves را تاسیس کنند، مشخص بود که اولین بازی آن‌ها سروصدای زیادی به پا خواهد کرد. فارغ از اینکه این استودیوی جدید به چه سبک یا ژانری گرایش پیدا می‌کرد، طرفداران CDPR می‌دانستند که می‌توانند انتظار جلوه‌های بصری خیره‌کننده، مکانیزم‌های نقش‌آفرینی مستحکم و داستان‌سرایی درگیرکننده‌ای را داشته باشند.

آن بازی حالا با نام The Blood of Dawnwalker معرفی شده است؛ یک شبیه‌ساز خون‌آشامی جهان باز در قرون وسطی که در آن بازیکنان کنترل شخصیتی به نام «کوئن» (Coen) را در دست می‌گیرند. او یک «دان‌واکر» (Dawnwalker) است که هم از جادوی انسانی و هم از قابلیت‌های خون‌آشامی بهره می‌برد. دنیای بازی کاملا یکپارچه توصیف شده است، به طوری که هیچ تفاوتی میان ماموریت‌های اصلی و فرعی وجود ندارد و تنها محدودیت بازی، یک مهلت ۳۰ روزه برای نجات خانواده کوئن است.

جهان بازی ترکیبی زیبا از وحشت گوتیک (که از جهاتی یادآور Bloodborne است) و فانتزی قرون وسطایی به نظر می‌رسد و پر از جنگل‌های انبوه، قلعه‌های سر به فلک کشیده و کوهستان‌های رعب‌آور است. کم‌تر پیش می‌آید که یک بازی جهان باز، تمام قید و بندها و راهنماها را حذف کند و به بازیکنان اجازه دهد تا هر طور که صلاح می‌دانند به گشت و گذار و انجام ماموریت بپردازند، آن هم در حالی که شمارش معکوس برای یک فاجعه در حرکت است. این آزادی عمل، در کنار دنیایی که از نظر بصری خیره‌کننده است، قطعا هنگام عرضه The Blood of Dawnwalker در سال ۲۰۲۶، بازیکنان را شیفته خود خواهد کرد.

Where Winds Meet

طرفداران سبک MMO منتظر یکی از بازی‌های جهان باز حیرت‌انگیز باشند که قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت

طرفداران سبک MMO منتظر یکی از بازی‌های جهان باز حیرت‌انگیز باشند که قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت

  • تاریخ انتشار: ۱۴ نوامبر ۲۰۲۵

بازی Where Winds Meet که قرار است در ماه نوامبر برای PS5، Xbox Series X و PC عرضه شود، در پی ترند بازی‌های بصری خفن چینی حرکت می‌کند و این بار از استودیوی Everstone است. این یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین (MMORPG) جهان باز است که هنگام عرضه رایگان خواهد بود. اگرچه این موضوع ممکن است شک برخی بازیکنان را در خصوص کیفیت آن برانگیزد، اما سخت است که تریلرهای این بازی (یا بتای عمومی اخیر آن) را تماشا کنید و تحت تاثیر قرار نگیرید. سه ویژگی در بازی بلافاصله جلب توجه می‌کنند: سیستم مبارزاتی بسیار متنوع که از همه چیز، از شمشیر و کمان گرفته تا بشکه را شامل می‌شود؛ سیستم ساخت شخصیت و آیتم‌های تزئینی تحسین‌برانگیز و سطحی حیرت‌انگیز از آزادی عملی که در محیط خواهید داشت.

شاید برخی گیمرها تریلر معرفی Where Winds Meet را به یاد داشته باشند که در آن شخصیت اصلی از ساختمان‌ها بالا می‌رفت و در میان زمین و هوا، با کمان تیراندازی می‌کرد. اوضاع از آن زمان بسیار دیوانه‌وارتر شده است. فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را تصور کنید، اما با حضور سوپرمن در نقش اصلی. توانایی پرش به ارتفاعات باورنکردنی و پرواز بر فراز مناظر Where Winds Meet، یک تجربه بصری خیره‌کننده است که در هیچ بازی ویدیویی دیگری، چه MMORPG و چه غیر از آن، نخواهید یافت.

Chrono Odyssey

بازی Chrono Odyssey المان‌های گیم‌پلی منحصر به فردی خواهد داشت که قطعا آن را از سایر بازی‌های این لیست متمایز می‌کند

بازی Chrono Odyssey المان‌های گیم‌پلی منحصر به فردی خواهد داشت که قطعا آن را از سایر بازی‌های این لیست متمایز می‌کند

بازی Chrono Odyssey یک MMORPG دیگر است که این بار از صنعت بازی کره می‌آید. گنجاندن کلمه “Chrono” در عنوان بازی، اشاره‌ای آشکار به یک نقش‌آفرینی دیگر با محوریت سفر در زمان، یعنی Chrono Trigger است؛ اما Chrono Odyssey مسیر بازتر و اکشن‌تری را نسبت به آن منبع الهام پیش می‌گیرد. از همان ابتدا، آنچه از نظر بصری خودنمایی می‌کند، عمق میدان دید باورنکردنی در دنیای جهان باز و یکپارچه Chrono Odyssey است. دشت‌های وسیع و کوه‌های سر به فلک کشیده تا دوردست‌ها امتداد یافته‌اند و بازیکنان را با مکان‌ها و محیط‌های جدیدی که از ابتدا در دسترس نیستند، وسوسه می‌کنند. این بازی بر «مبارزات مبتنی بر زمان» تاکید دارد؛ ویژگی‌ای که آن را از سایر MMORPGهای موجود در بازار و همچنین از Where Winds Meet متمایز می‌کند.

معرفی بهترین شخصیت‌های انیمیشن | رنگو

Light No Fire

بازی Light No Fire یکی از وسیع‌ترین بازی‌های جهان باز چند سال آینده خواهد بود

بازی Light No Fire یکی از وسیع‌ترین بازی‌های جهان باز چند سال آینده خواهد بود

  • سازنده: Hello Games

جاه‌طلبی‌های بازی No Man’s Sky پیش از انتشارش به خوبی مستند شده بود و هرچقدر هم که بازی را در عمل نشان می‌دادند، باز هم به نظر می‌رسید که اهداف بلندپروازانه استودیوی Hello Games دست‌نیافتنی باشند. خب، شاید در زمان عرضه همین‌طور بود، اما حالا بعد از گذشت چیزی حدود یک دهه، No Man’s Sky دقیقا همان بازی جاه‌طلبانه‌ای است که در ابتدا قولش را می‌دادند و حتی فراتر از آن می‌درخشد. در مقایسه با یک جهان بی‌پایان که به صورت الگوریتمی ساخته شده، عنوان بعدی Hello Games یعنی Light No Fire، نسبتا متواضعانه‌تر و دست‌یافتنی‌تر به نظر می‌رسد.

تمام ادعایی که اینجا مطرح شده، یک سیاره قابل کاوش است؛ اما سیاره‌ای که با مقیاس واقعی و هم‌اندازه با کره زمین ساخته شده است. برای هر توسعه‌دهنده دیگری، این ممکن است یک پروژه عظیم به نظر برسد، اما برای استودیویی که همین حالا بازی‌ای ساخته که یک کهکشان کامل را در خود جای داده، این تقریبا یک عقب‌گرد محسوب می‌شود! بر اساس آنچه تاکنون نشان داده شده، مناظر حیرت‌انگیز Light No Fire دقیقا از همان جنسی هستند که بازیکنان سال‌هاست در No Man’s Sky به تماشایشان نشسته‌اند، اما با تاکید بیشتر بر محیط‌های یکپارچه. در حالی که در No Man’s Sky هر سیاره فقط دارای یک نوع زیست‌بوم بود، در Light No Fire به وضوح تنوعی از مناطق مختلف وجود خواهد داشت که می‌توانید با دوستانتان در آن‌ها کاوش کنید.

The Witcher 4

سازندگان CD Projekt RED برای ساخت The Witcher 4 از یک انجین کاملا جدید استفاده می‌کنند تا اشتباهات Cyberpunk در زمان عرضه برای این عنوان تکرار نشود

سازندگان CD Projekt RED برای ساخت The Witcher 4 از یک انجین کاملا جدید استفاده می‌کنند تا اشتباهات Cyberpunk در زمان عرضه برای این عنوان تکرار نشود

  • سازنده: CD Projekt RED

با توجه به پیشینه درخشان The Witcher 3، تعجبی ندارد که از زمان پخش اولین تریلر The Witcher 4، بحث و هیجان زیادی پیرامون آن شکل گرفته است. با اینکه هنوز زمان زیادی تا عرضه بازی باقی مانده، استودیوی سی‌دی پراجکت رد در ژوئن ۲۰۲۵ یک دموی فنی را به نمایش گذاشت که نمایی کلی از آنچه طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند را ارائه کرد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بسیار تحسین‌برانگیز بود. تراکم جمعیت و جزئیات محیطی باورنکردنی است؛ این اصلی‌ترین برداشتی است که تاکنون می‌توان داشت. تمرکز The Witcher 3 بر گیم‌پلی پویا، ماموریت‌های فرعی عمیق و مناطق وسیع قابل گشت و گذار بود و اگر بتوان به این دمو استناد کرد، سازندگان در The Witcher 4 تمرکز خود بر تک‌تک این جنبه‌ها را دوچندان کرده‌اند. احتمالا در ماه‌های آینده چیزهای بیشتری از The Witcher 4 خواهیم دید، شاید در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۵ و احتمالا بیش از پیش تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت.

Fable

Playground Games سکان‌‎دار گرافیکی ایکس باکس در نسل هشتم بود و دوست دارد با Fable نیز این موفقیت را تکرار کند

Playground Games سکان‌‎دار گرافیکی ایکس باکس در نسل هشتم بود و دوست دارد با Fable نیز این موفقیت را تکرار کند

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۶

در اواسط دهه ۲۰۰۰، Fable یکی از برترین فرنچایزهای نقش‌آفرینی بود که سطح آزادی عمل بی‌نظیری داشت؛ دنیایی که به شکلی باورپذیر و طبیعی به اعمال قهرمان (یا شخصیت شرور) داستان واکنش نشان می‌داد. مدت زیادی است که گیمرها اثر جدیدی از این مجموعه ندیده‌اند، اما قرار است در سال ۲۰۲۶، یک Fable کاملا جدید عرضه شود. از همان تریلر معرفی، گیمرها شگفت‌زده‌ تکنولوژی انیمیشن چهره‌ بازی شدند؛ به ‌ویژه  در نمایش تاثیرگذار صورت غول‌پیکر Richard Ayodade. استودیوی Playground Games که معمولا آن را با سری Forza Horizon می‌شناسیم، وظیفه ساخت این نسخه جدید را بر عهده دارد و مهارت این استودیو در طراحی محیط‌های خیره‌کننده، در Fable نیز کاملا مشهود است. چه این بازی بتواند انتظارات را برآورده کند و میراث این مجموعه را برای نسل جدید احیا کند و چه نتواند، تردیدی نیست که Fable از نظر بصری بسیار چشم‌نواز خواهد بود.

۲۴ تا از بهترین سریال‌های جنایی نتفلیکس که نفستان را بند می‌آورند!

کلام آخر

فهرست بازی‌های جهان باز پیش رو، نویدبخش دورانی طلایی برای علاقه‌مندان به گشت و گذار در دنیاهای مجازی است. از شاهکارهای موردانتظاری چون GTA 6 و The Witcher 4 که قصد دارند استانداردهای صنعت را جابه‌جا کنند، تا عناوین بلندپروازانه‌ای مانند Light No Fire و Crimson Desert که مرزهای خلاقیت و گرافیک را به چالش می‌کشند، همه و همه نشان می‌دهند که نسل جدید بازی‌ها تنها به «خوب به نظر رسیدن» قانع نیست. این عناوین می‌خواهند با ترکیب گرافیک خیره‌کننده، گیم‌پلی عمیق و آزادی عمل بی‌سابقه، تجربه‌هایی را خلق کنند که تا سال‌ها در یادها باقی بماند. حالا تنها سوال اینجاست: شما برای غرق شدن در کدام یک از این جهان‌های شگفت‌انگیز آماده‌اید؟

  • کدام بازی‌های جهان باز پیش رو بهترین گرافیک را دارند؟

بازی‌هایی مانند GTA 6، Crimson Desert و The Witcher 4 از نظر گرافیکی در صدر فهرست قرار دارند. GTA 6 با بودجه‌ای بی‌سابقه و گرافیک فوتورئالیستی، Crimson Desert با افکت‌های ذره‌ای خیره‌کننده و The Witcher 4 با جزئیات محیطی و تراکم جمعیتی بی‌نظیر، از شاخص‌ترین نمونه‌ها هستند.

  • آیا تمرکز اصلی این بازی‌ها فقط بر گرافیک است؟

خیر. برخلاف گذشته که گرافیک مهم‌ترین عامل موفقیت بود، اکنون گیم‌پلی، آزادی عمل و طراحی دنیای تعاملی نقش کلیدی دارند. بازی‌هایی مانند The Blood of Dawnwalker یا Where Winds Meet نشان می‌دهند که ترکیب گرافیک چشم‌نواز با گیم‌پلی خلاقانه، فرمول موفق نسل جدید بازی‌های جهان باز است.

  • کدام بازی‌ها نوآوری بیشتری در گیم‌پلی دارند؟

بازی‌هایی مثل Light No Fire و Chrono Odyssey نوآوری‌های جالبی را ارائه می‌دهند. Light No Fire با سیاره‌ای در مقیاس واقعی زمین و گشت‌وگذار آزادانه، مرزهای طراحی محیطی را جابه‌جا می‌کند؛ در حالی که Chrono Odyssey با سیستم مبارزات مبتنی بر زمان، تجربه‌ای متفاوت از MMOهای سنتی را ارائه می‌دهد.

منبع: Gamerant


امسال بازی خوب چی داریم؟ میزگیم با نیما نوترون

امسال بازی خوب چی داریم؟ میزگیم با نیما نوترون

Loading

source

توسط techkhabari.ir