به گزارش ایتنا و به نقل از الکترک، جیمسون داو ، کارشناس این وبسایت، فرصت رانندگی محدود اما آموزندهای با چهار مدل مختلف چینی را یافت تا تنوع سگمنتها و نقاط قیمتی را نشان دهد: بیوایدی Yangwang U8، امجی Cyberster، بستون Pony و چری iCar 03. این تست با همکاری دیکار استودیو (DCAR STUDIO) از چین انجام شد – کانالی معروف که تستهای پیشرفته رانندگی خودران را اجرا کرده است.
بیوایدی Yangwang U8 خودرویی لوکس و بزرگ است که بهجای یک اَبَر-الکتریکی صرف، یک EREV (الکتریکی با موتور احتراق برای شارژ) محسوب میشود. U8 حجم زیادی امکانات دارد، از صندلیهای چرمی و صفحهنمایشهای متعدد تا قابلیتهای عجیب مثل «تانکترن» و مدی که ظاهراً اجازه شناکردن خودرو را میدهد.
پک باتری ۵۰ کیلوواتساعتی و برد EV تنها ۱۱۲ مایل (طبق پروتکل چینی CLTC) برای چنین غولی کوچک به نظر میرسد؛ به همین دلیل موتور احتراقی بهعنوان پشتیبان قرار گرفته است. U8 تکیهگاهی برای ارتقای پرستیژ برند بیوایدی است، اما در رانندگی شهری و پیچها حس بلندی و تاحدی «بالا» بودن دارد.

امجی Cyberster خودرویی اسپرت و دو نفره است که عملکرد شتاب چشمگیری دارد: ۵۴۴ اسببخار و شتاب ۰ تا ۶۲ مایل در ۳٫۱ ثانیه (طبق اعلام)؛ با اینحال وزن بالا (حدود ۴۱۰۰ پوند، معادل ۲ تن) و تعلیق نسبتاً کاستیدار باعث شده تا خودرو بین دو حالت اسپرت خالص و گرندتورر تردید داشته باشد. دکمه «سوپر اسپرت» در فرمان تجربه رانندگی تهاجمیتری فراهم میکند و نمایشگر راننده اطلاعات پیستمحور را نشان میدهد.


کلیت این تجربه نشان داد که باور کلیشهای قدیمی کیفیت پایین محصولات چینی دیگر چندان صادق نیست. در سطوح قیمتی و سگمنتهای مختلف، خودروهای چینی توانمندیهای فنی و تکنولوژیک نشان میدهند و بسیاری از نقاط ضعف خودروهای معمولی جهانی را پوشش میدهند. با این حال تعرفهها و موانع واردات مانع از آن شدهاند که مصرفکننده آمریکایی از این رقابت سود ببرد؛ رقابتی که میتواند قیمتها را پایین بیاورد، آلایندگی را کاهش دهد و صنعت خودرو را به سمت نوآوریِ سریعتر سوق دهد. در مقابل، کشورهای دیگر – حتی کشورهای در حال توسعه – در حال بهرهبردن از موج صادرات خودروهای برقی چین هستند و از مزایای دسترسی به ناوگانی ارزانتر و کارآمدتر لذت میبرند.
source