کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) مدعی شد این غول فناوری از اکتبر ۲۰۲۴، حدود ۲.۷ میلیون مشتری را با پیشنهاد اینکه باید به طرح‌های شخصی و خانوادگی مایکروسافت ۳۶۵ با قیمت بالاتر که شامل کوپایلوت نیز می‌شود، سوئیچ کنند، گمراه کرده است.

این رگولاتور استرالیایی اعلام کرد که پس از گنجانده شدن کوپایلوت، قیمت اشتراک سالانه طرح شخصی مایکروسافت ۳۶۵ با ۴۵ درصد افزایش، به ۱۵۹ دلار استرالیا (۱۰۳.۳۲ دلار) و قیمت طرح خانوادگی با ۲۹ درصد افزایش، به ۱۷۹ دلار استرالیا رسید.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده اعلام کرد مایکروسافت به وضوح به کاربران نگفته است که یک طرح «کلاسیک» ارزان‌تر بدون کوپایلوت هنوز در دسترس است.

این نهاد نظارتی اعلام کرد که گزینه حفظ طرح ارزان‌تر تنها پس از شروع فرآیند لغو توسط مصرف‌کنندگان آشکار شد. این طراحی، با عدم افشای اطلاعات اساسی و ایجاد تصور نادرست از گزینه‌های موجود، قانون مصرف‌کننده استرالیا را نقض کرده است. همچنین، ارتباطات قبلی مایکروسافت از طریق ایمیل و یک پست وبلاگی، اشاره‌ای به جایگزین ارزان‌تر نکرده و فقط به مشتریان اطلاع داده است که افزایش قیمت در تمدید خودکار بعدی اعمال خواهد شد.

این رگولاتور استرالیایی به دنبال مجازات، پاسخگویی مایکروسافت به مصرف‌کنندگان و جبران خسارت آنها و توقف این اقدام از سوی مایکروسافت استرالیا و شرکت مادر آمریکایی‌اش مایکروسافت است.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده اعلام کرد که حداکثر جریمه‌ای که می‌تواند برای هر نقض قانون مصرف‌کننده استرالیا به یک شرکت اعمال شود، بیشتر از ۵۰ میلیون دلار استرالیا، سه برابر مزایای به دست آمده که به طور منطقی قابل انتساب باشند، یا ۳۰ درصد از گردش مالی خالص شرکت در طول دوره نقض در صورتی که ارزش مزایا قابل تعیین نباشد، است.

منبع: ایسنا

source

توسط techkhabari.ir