تیتر صفحه اصلی شما اولین چیزی است که مردم وقتی به وبسایتتان میآیند، میبینند. این عبارت تعیین میکند که آیا آنها بمانند و به خواندن ادامه دهند یا به نتایج جستجویشان برگردند تا گزینه بهتری پیدا کنند. تیتر وبسایت شما اساساً تجربه مشتری بالقوهتان با برندتان را یا میسازد یا میشکند.
در این مقاله از گویا آی تی به ۹ نکته نوشتن تیتر جذاب برای وبسایت می پردازیم.
چرا تیترهای وبسایت مهم هستند؟
تیترهای وبسایت در بالای صفحه ظاهر میشوند. در لندینگ پیج، آنها همچنین به عنوان تیترهای صفحه اصلی شناخته میشوند. آنها به عنوان عنوان اصلی یک صفحه وب، راهاندازی محصول، پست بلاگ یا قطعهای از کپیرایتینگ عمل میکنند. (این با هدرها متفاوت است، که در بدنه محتوای یک قطعه وجود دارند تا بخش جدیدی را معرفی کنند.)
برای بازاریابان محتوا، یک نوشتن تیتر جذاب میتواند موفقیت یا شکست دیداری کارشان را تعیین کند، مقدار و کیفیت بازدیدکنندگان وبسایتی که محتوای آنها جذب میکند را دیکته کند و رتبه صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) محتوای آنها را در گوگل و سایر موتورهای جستجو تعیین کند.
۹ نکته نوشتن تیتر جذاب برای وبسایت
توجه خواننده را جلب کنید
تیترهای جذاب، تیترهای بهتری هستند. تیترهایی که یک کلمه یا صفت رایج را با یک مترادف یا روایت جذابتر جایگزین میکنند، میتوانند در برجسته شدن مؤثرتر باشند. صفتهای توصیفی راه عالی برای اجتناب از کلیشهها و تزریق طنز یا عاطفی به تیترهای شما هستند.
مشکلی را حل کنید
هنگام نوشتن تیترها، باید پاسخی به یک سؤال یا برآورده کردن یک نیاز ارائه دهید. آیا مشتریان شما به دنبال یک راهحل پایدار برای یک مشکل رایج هستند؟ یا راهی برای تازه کردن کمد لباس فصلیشان؟ به هر حال، تیتر فرصتی است برای گفتن آنچه آنها میخواهند بشنوند. از تیتر خود برای تأیید اینکه مقاله یا صفحه به خواننده کمک میکند مشکلشان را حل کند، استفاده کنید.
حلقه داستانی را باز کنید
سعی کنید تیتر بنویسید که حلقه داستانی را در مغز مشتری ایدهآلتان باز کند. نشان دهید که مشکلشان را که میخواهند حل کنند درک میکنید و سپس محصول یا خدمات خود را به عنوان راهحل موقعیت دهید. بعد، تنها راه برای بستن آن حلقه و یافتن راهحلی برای تمایلشان، خرید محصول یا خدمات شماست.
شما میتوانید حلقه داستانی را با پرسیدن یک سؤال، ترسیم تصویری از موفقیت، یا برجسته کردن اینکه چگونه از استفاده از پیشنهاد شما سود میبرند، باز کنید. اساساً، میخواهید مخاطب هدفتان را در حال تعجب بگذارید: «آیا این محصول مشکل من را حل میکند؟ آیا این همان چیزی است که نیاز دارم؟».
مخاطبان خود را کنجکاو کنید
تیترهای سؤالی میتوانند علاقه را برانگیزند در حالی که به یک راهحل اشاره میکنند. سؤالات باز تحریککنندهتر از سؤالات بله/خیر هستند. به جای چیزی مثل «آیا یک مشتری واحد، راز درک مخاطبان هدف شماست؟»، سؤال را به چیزی بازنویسی کنید که خواننده نتواند مستقیماً به آن پاسخ دهد: «یک مشتری تنها، چه چیزی در مورد مخاطبان هدف شما آشکار میکند؟»
چیزی جدید به خواننده بیاموزید
تیتر فرصتی است برای تبلیغ تخصص خاص شما. بر یافتههای خود یا دانش صنعت تکیه کنید تا تیترهایی بسازید که کسبوکار شما را به عنوان یک مرجع مورد اعتماد برقرار کنند.
واضح و خاص باشید
وضوح، کلید تیترهای وبسایت است. اگر میخواهید بازدیدکنندگان را وادار کنید بمانند و بیشتر در مورد برندتان بیاموزند، باید واضح و خاص در مورد آنچه انجام میدهید و چگونه میتوانید زندگیشان را بهتر کنید، باشید.
تیترهای بامزه، خلاقانه و خندهدار ممکن است توجه را جلب کنند، اما اگر بلافاصله نگویند کسبوکار شما چه میکند، مشتریان بالقوه را از دست میدهید. یک تیتر جذاب باید به طور واضح راهحل منحصربهفردی که برای مشکل مخاطب هدفتان دارید را در کمترین کلمات ممکن توضیح دهد.
به زبان مشتریتان صحبت کنید
اگر میخواهید به مشتری بالقوهتان برسید، باید مثل او صحبت کنید. از زبانی استفاده کنید که او برای صحبت در مورد مشکلش به کار میبرد. از زبان داخلی یا اصطلاحات فنی گیجکننده اجتناب کنید. زبان ساده و واضح انتخاب کنید که هرکسی بتواند بفهمد. قدرتمندترین تیترها آنهایی نیستند که کسبوکارها را باهوش نشان دهند. تیتر وقتی خوب کار میکند که سریع و آسان فهمیده شود.
کلمات کلیدی را شامل کنید
تیتر کامل آن است که با مخاطبان هدف خاص شما ارتباط داشته باشد، صدای برند شما را نشان دهد و از کلمات کلیدی SEO استفاده کند. اینها اصطلاحاتی هستند که مشتریان بالقوه شما در جستجوهایشان استفاده میکنند. با شامل کردن کلمات کلیدی مناسب در تیتر، نشان میدهید که محتوای شما مرتبط با جستجوی آنهاست.
از آزمون و خطا استفاده کنید
حالا که چند تیتر برای امتحان شناسایی کردهاید، تستها را اجرا کنید. با اجرای تیترهایتان از طریق این تستکنندههای تیتر شروع کنید تا بینش اضافی و ایدههایی برای تغییرات کوچک بگیرید که اثربخشی تیترتان را افزایش دهد.
بعد، اگر میخواهید آزمایش را ادامه دهید، از ایدههای تیتر عالیتان به عنوان خطوط موضوع ایمیل استفاده کنید تا ببینید کدام تیتر بازشدن یا کلیک بیشتری میگیرد.
اگر وبسایتتان ترافیک زیادی دارد، میتوانید A/B testing راهاندازی کنید تا دو گزینه مختلف را همزمان امتحان کنید. برای وبسایتهای کوچکتر، میتوانید گاهبهگاه تیتر صفحه اصلیتان را تغییر دهید تا ببینید آیا برخی تبدیل بالاتری نسبت به دیگران دارند.
در نهایت، چیزی به نام تیتر کامل وجود ندارد. با این حال، تیترهای عالی وجود دارند که نتایج شگفتانگیزی میگیرند. به کار کردن ادامه دهید تا تیتر صفحه اصلی محکمتان را ساخته باشید.
source