به گزارش ایتنا و به نقل از تکاسپات، نگاه منفی نسبت به FSD گستردهتر است؛ ۴۸ درصد از شرکتکنندگان بر این باورند که این فناوری باید غیرقانونی اعلام شود، در حالی که ۳۵ درصد از قانونی بودن آن حمایت کردهاند. بخش بزرگی از مصرفکنندگان نیز معتقدند شرکتهای خودروسازی باید مسئولیت کامل حوادث ناشی از سامانههای خودران یا کمکراننده را بر عهده بگیرند. دو سوم افراد میگویند تسلا باید به قربانیان چنین تصادفاتی غرامت بپردازد و ۴۴ درصد مستقیماً FSD را مقصر حوادث میدانند.
اگرچه قابلیت FSD بهعنوان یک ارتقای پولی عرضه میشود، اما همه خودروهای تسلا بهطور استاندارد از سیستم Autopilot برخوردارند که شامل کروز کنترل تطبیقی و هدایت خودکار است. با این وجود، رانندگان همچنان باید دستان خود را روی فرمان نگه دارند. همین موضوع باعث شده ۴۹ درصد مصرفکنندگان نام Autopilot را گمراهکننده بدانند و معتقد باشند توانایی واقعی آن کمتر از چیزی است که القا میشود.

در همین حال، تسلا با پروندهای حقوقی جدی مواجه است. یک دادگاه رسیدگی به سانحه مرگبار Autopilot در سال ۲۰۱۹ در جریان است و وکلای شاکیان ادعا کردهاند ماسک و تسلا درباره ایمنی این سامانه اظهارات گمراهکنندهای داشتهاند. آنها خواستار دریافت ۳۴۵ میلیون دلار غرامت شدهاند.
این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده که تسلا با افت فروش چشمگیر بهویژه در اروپا دستوپنجه نرم میکند. از سوی دیگر، حذف مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خودروهای برقی نیز میتواند بازار این شرکت در آمریکا را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.
source