به گزارش ایتنا و به نقل از تکاسپات، کاربران میتوانند ویدئوها را از صفحه پیشنمایش فایل باز کرده و اقداماتی همچون برش بخشها، افزودن متن، لایهگذاری ترکهای صوتی و تنظیمات دیگر را انجام دهند. نکته مهم آن است که نسخه ویرایششده بهصورت یک فایل جدا ذخیره میشود و نسخه اصلی دستنخورده باقی میماند. علاوه بر این، Vids با سیستم هوش مصنوعی گوگل به نام «وئو» ادغام شده و از قابلیتهای آن برای تولید صدا و تصویر بهره میبرد.
این قابلیت فعلاً تنها برای مشترکان خاص در دسترس است. سازمانهای تجاری و شرکتی در پلنهای Workspace، مؤسسات غیرانتفاعی و مدارس دارای بستههای Gemini Education به آن دسترسی دارند. همچنین برخی کاربران فردی در پلنهای AI Pro و Ultra نیز میتوانند از آن استفاده کنند. با وجود فعال بودن پیشفرض، مدیران امکان غیرفعالسازی این ویژگی را خواهند داشت. گوگل با این رویکرد، مشابه با استراتژی مایکروسافت و ادوبی عمل میکند؛ یعنی محدود کردن ابزارهای خلاقانه به پلنهای اشتراکی پولی برای تقویت ارزش اکوسیستم خود.

ورود این قابلیت گوگل را به رقابت مستقیمتری با رقبایی چون مایکروسافت و ادوبی میکشاند. مایکروسافت با Clipchamp ویرایشگر سادهای را در ویندوز و واندرایو ادغام کرده و ادوبی نیز نسخه سبک اکسپرس را توسعه داده است. تفاوت رویکرد گوگل در این است که ویرایش ویدئو را بخشی طبیعی از فرآیند کار با فایلها در درایو معرفی میکند، نه یک اپلیکیشن مستقل.
هرچند «گوگل ویدز» رقیب ابزارهای حرفهای تولید محتوا نیست، اما با تکیه بر هوش مصنوعی نشان میدهد گوگل به ارزش ارائه امکانات مولد و ساده در شرایطی که نیاز به ویرایش پیشرفته نیست، آگاه است.
source