پرونده ساخت فیلم سینمایی گیرز آف وار اولین بار در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) باز شد، زمانی که کمپانی New Line Cinema حقوق اقتباس از این بازی محبوب را خرید. در آن زمان، لن وایزمن بهعنوان کارگردان پروژه انتخاب شد و همه چیز برای اکران فیلم تا سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) مهیا به نظر میرسید. اما آن هدفگذاری به سرانجام نرسید و پروژه به بنبست خورد.
پس از آن، پروژه تا سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) در سکوت خبری فرو رفت تا اینکه همزمان با معرفی چهارمین نسخه از بازی، اعلام شد که فیلمی «در جهان» Gears of War در دست ساخت است. متأسفانه آن تلاش نیز بینتیجه ماند تا اینکه در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱)، خبر مذاکرات با نتفلیکس امیدها را زنده کرد و در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲)، جان اسپیتز بهعنوان نویسنده فیلمنامه به پروژه پیوست. سکوت دوباره حاکم شد تا اینکه اوایل سال جاری، نام دیوید لیچ بهعنوان کارگردان نهایی اعلام شد و پروژه رسماً وارد فاز جدیدی شد.
دیوید لیچ به همراه همسر و شریک تهیهکنندهاش، کلی مککورمیک، بهتازگی در مصاحبهای با رسانه معتبر هالیوود ریپورتر، درباره وضعیت فعلی فیلم Gears of War و چشمانداز اکران آن صحبت کردهاند؛ صحبتهایی که ترکیبی از خبرهای خوب و بد برای طرفداران است.
مککورمیک در این مصاحبه توضیح داد: «هماکنون با جان اسپیتز سخت مشغول کار روی فیلمنامه هستیم و از نتیجه کار بسیار هیجانزدهایم. هم شرکت The Coalition (خالق بازی) و هم نتفلیکس انرژی فوقالعادهای برای این پروژه صرف میکنند، بهخصوص که The Coalition در سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) بازی جدیدی را عرضه خواهد کرد. قطعاً فیلم ما به تاریخ عرضه آن بازی نمیرسد، اما امیدواریم بتوانیم اکران را در زمانی نزدیک به آن تنظیم کنیم تا یک همزمانی هیجانانگیز ایجاد شود. این پروژه فرصتی است تا دیوید یک فیلم جنگی تمامعیار بسازد، ژانری که تا امروز تجربه نکرده است، و در عین حال، با استفاده از این آیپی (IP) محبوب، دنیای علمی-تخیلی را به سبک منحصربهفرد خودش به تصویر بکشد.»
دیوید لیچ با کارنامهای درخشان از فیلمهای اکشن مانند Fall Guy، Bullet Train، Hobbs & Shaw، Deadpool 2 و Atomic Blonde، نامی شناختهشده در این ژانر است. Gears of War جدیدترین چالش این زوج هنری برای ورود به دنیای بزرگ فرنچایزها خواهد بود. از سوی دیگر، حضور جان اسپیتز در تیم نویسندگی، خیال طرفداران را راحتتر میکند. نام او با فرنچایزهای عظیمی چون Dune، Doctor Strange و Prometheus پیوند خورده است. اسپیتز برای نویسندگی فیلم Dune نامزد دریافت جایزه اسکار شد و فیلمنامه موفق Dune: Part Two نیز از تراوشات قلم او است.
اسپیتز پیشتر در بیانیهای گفته بود: «گیرز آف وار یکی از بزرگترین بازیهای اکشن تاریخ با شخصیتهایی فراموشنشدنی، دنیایی با طراحی هنری بینظیر و سیستم مبارزهای است که به خوبی عمق مرگبار بودن جنگ و ضرورت تکیه کردن به همرزمان جوخه را به تصویر میکشد. این بازی انگار فریاد میزند که میخواهد به یک اثر سینمایی تبدیل شود و من از اینکه این شانس را دارم تا به تحقق این رویا کمک کنم، بینهایت خوشحالم.»
اما یک برگ برنده غیرمنتظره میتواند همه معادلات را به نفع فیلم تغییر دهد: حضور دیو باتیستا، ستاره سابق WWE و بازیگر نقش درکس در سری فیلمهای Guardians of the Galaxy. این بازیگر قدرتمند که تواناییهای خود را بارها در سینما اثبات کرده، اشتیاق وصفناپذیری برای ایفای نقش در این فیلم دارد.
باتیستا در ماه فوریه در مصاحبهای با ComicBook گفته بود: «یک جنبش آنلاین برای این Gears of War لعنتی به راه بیندازید! یالا نتفلیکس! دست بجنبان دیگر! فکر نکنید من خودم پیگیر نیستم و به آنها فشار نمیآورم. نتفلیکس، باید خودت را جمعوجور کنی!»
در حال حاضر، فیلم گیرز آف وار هیچ تاریخ اکران رسمی ندارد و طرفداران نباید منتظر باشند که این فیلم زودتر از بازی بعدی این مجموعه، یعنی Gears of War: E-Day، به نمایش درآید. با این همه، طرفداران بیکار نخواهند ماند؛ چرا که بازی Gears of War: Reloaded در اواخر همین ماه و E-Day در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهند شد تا عطش آنها را تا زمان اکران فیلم سیراب کنند.
به نظر شما آیا فیلم Gears of War ارزش این انتظار طولانی را دارد؟ اگر شما سکان هدایت این پروژه را در دست داشتید، چه مسیری را برای ساخت آن انتخاب میکردید؟ دیدگاههای خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
منبع: comicbook
بهترین بازی سولزلایک تاریخ چیه؟ میزگیم با امیدلنون
source