بر اساس گزارش منتشرشده توسط CNBC، سامسونگ توانست در سهماهه گذشته با عرضه گوشیهای تاشوی جدید خود، از نظر فروش گوی رقابت را از اپل برباید و سهم خود از بازار گوشیهای هوشمند را به ۳۱ درصد افزایش دهد.
این گزارش حاکی از آن است که سهم اپل از فروش تلفنهای همراه در مجموع به ۴۹ درصد کاهش یافته که در مقایسه با ۵۶ درصد در سهماهه قبل، افت قابل توجهی محسوب میشود. این کاهش همزمان با رونمایی سامسونگ از نسل جدید گوشیهای تاشو در دو اندازه متفاوت بوده است.
اگرچه اپل در سال جاری نسبت به سال گذشته، رشد ۱۳ درصدی در فروش آیفون را تجربه کرده، اما اعتماد سرمایهگذاران به این شرکت تحتتأثیر قرار گرفته، بهطوریکه ارزش سهام آن در مقایسه با سال گذشته ۷.۵ درصد کاهش یافته است.
سامسونگ ماه گذشته از نسل جدید گوشیهای تاشوی خود، گلکسی Z Fold 7 و گلکسی Z Flip 7 رونمایی کرد که هر دو نسبت به مدلهای قبلی، از طراحیهای نوآورانهتر و عملکرد بهبودیافتهای برخوردارند و به افزایش چشمگیر فروش این شرکت منجر شدهاند.

این گوشیها با قابلیتهای پیشرفته خود، توجه طیف گستردهای از کاربران را جلب کردهاند. بهویژه گلکسی Z Fold 7 با طراحی فوقالعاده باریک خود، سهم قابلتوجهی از مشتریان جدید را به خود اختصاص داده و کاربران را ترغیب کرده تا این محصول را بهصورت گسترده مورد آزمایش قرار دهند.
در همین راستا، یکی از کاربران در شبکههای اجتماعی ویدیویی منتشر کرد که در آن بیش از ۲۰۰ هزار بار گوشی را تا کرده و باز کرده تا دوام و کیفیت آن را به نمایش بگذارد.
بررسیها نشان میدهد که گوشیهای تاشوی سامسونگ بیش از ۵۰ هزار بار در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی در سراسر جهان مورد بحث قرار گرفتهاند و ۸۳ درصد از کاربران یا نظرات مثبتی درباره این محصولات ارائه دادهاند یا دیدگاه خنثی داشتهاند.
از سوی دیگر، مالیاتهای اعمالشده توسط دولت ایالات متحده نیز بر محمولههای تلفنهمراه تأثیر گذاشته است، چرا که شرکتها تلاش میکنند تا اثر این مالیاتها را بر اقتصاد و فروش کلی خود به حداقل برسانند.
سامیک چاترجی، تحلیلگر مورگان استنلی، معتقد است سرمایهگذاران اپل چشمبهراه عرضه گوشی تاشوی این شرکت هستند که احتمالاً سال آینده به عنوان بخشی از سری آیفون ۱۸ وارد بازار خواهد شد. وی پیشبینی میکند قیمت این محصول ممکن است به ۲۰۰۰ دلار، یعنی قیمت فعلی گلکسی Z Fold 7 سامسونگ، نزدیک شود.
source