مایکروسافت از سرویس Windows 365 Reserve رونمایی کرده که به کاربران امکان میدهد در صورت از کار افتادن دستگاه اصلی، به یک رایانه ابری اختصاصی و موقت دسترسی داشته باشند.

به گزارش تکراتو و به نقل از techradar، مایکروسافت نسخه اولیه سرویس Windows 365 Reserve را معرفی کرده است؛ خدمتی که به کاربران رایانه ابری اختصاصی موقت ارائه میدهد تا در مواقعی که دستگاه اصلی در دسترس نیست، بتوانند کار خود را ادامه دهند.
این سرویس برای حفظ تداوم فعالیت کسبوکارها در زمان بروز هرگونه اختلال طراحی شده است؛ چه این مشکل ناشی از حملات سایبری مانند باجافزار باشد، چه خرابی سختافزاری، مشکلات نرمافزاری یا حتی گم شدن و سرقت دستگاه.
لوگان سیلیمن، مدیر ارشد محصول مایکروسافت، در یک پست وبلاگی توضیح داد که شرکتها در چنین شرایطی با توقف بهرهوری، تأخیر در تحویل پروژهها و فشار بر تیمهای فناوری اطلاعات مواجه میشوند، اما این سرویس میتواند بار بزرگی را از دوش آنها بردارد.
مایکروسافت به برخی کاربران این امکان را داده که Windows 365 Reserve را به مدت ۱۰ روز در سال استفاده کنند. این زمان میتواند بهصورت جداگانه برای چند رویداد یا یکباره مصرف شود.
سیلیمن افزود که با این راهکار، سازمانها میتوانند از قبل اقداماتی انجام دهند که اثرات مالی و عملیاتی اختلالات را کاهش دهد. این سرویس مجموعه کامل برنامههای Microsoft 365، سیاستهای Microsoft Intune و دسترسی امن از هر دستگاهی را ارائه میدهد و به کارکنان کمک میکند سریعتر به روند کاری خود بازگردند.
این قابلیت همچنین به تیم فناوری اطلاعات فرصت میدهد بدون فشار ناشی از قطع دسترسی کاربر، مشکل را برطرف کنند.
مایکروسافت اعلام کرده این سرویس پس از دریافت بازخورد مشتریانی که درباره چالشهای آمادگی برای اختلالات ابراز نگرانی کرده بودند، توسعه یافته است. کاربرانی که با قطعی مواجه شوند، میتوانند با ورود به Windows 365 Reserve از طریق مرورگر وب یا اپلیکیشن ویندوز، دوباره به محیط کاری خود دسترسی پیدا کنند.
این پیشنمایش عمومی محدود کمتر از دو ماه پس از معرفی اولیه مفهوم این سرویس ارائه شده است. هنوز مشخص نیست که آیا استفاده از آن هزینه اضافی برای شرکتها خواهد داشت یا خیر و مدل قیمتگذاری آن چگونه خواهد بود.