صنعت «کالاهای تند مصرف» کمترین کاهش را تجربه کرده است

بر اساس گزارش جاب‌ویژن و همان‌طور که آمارهای بازار کار کشور نشان می‌دهد، بیشترین کاهش فرصت شغلی در سه صنعت «گردشگری و هتلداری»، «بازاریابی و تبلیغات» و «شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران» بوده است. صنایع «بانکداری» و «دارو» شاهد افزایش فرصت‌های شغلی بوده‌اند.

گروه‌های شغلی «باریستا و کافی‌من»، «مهندسی عمران» و «دیجیتال مارکتینگ و سئو» بیشترین کاهش را تجربه کرده‌اند. با این حال، فرصت کار در گروه شغلی «نگهبان» افزایش یافته است.

گروه‌های شغلی «مهندسی شیمی و مهندسی نفت‌ و گاز»، «راننده و مسئول توزیع» و «HSE» شاهد بیشترین کاهش ارسال درخواست اشتغال بوده و «فروشنده و بازاریاب»، «دیجیتال مارکتینگ و سئو» و «ترجمه و تولید محتوا» شاهد بیشترین افزایش ارسال درخواست‌های شغلی بوده‌اند.

کاهش ۲۴ درصدی فرصت‌های شغلی در تهران

در میان شهرهای ایران، شهر تهران شاهد کاهش ۲۴ درصدی فرصت‌های شغلی بوده است. یافته‌های این گزارش همچنین خبر از افزایش ۸ درصدی میزان درخواست کارجویان برای موقعیت‌های شغلی موجود می‌دهد.

نظرسنجی جاب‌ویژن از تاثیر جنگ بر وضعیت اشتغال مخاطبان

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط جاب‌ویژن، نبود امنیت شغلی، محدودیت فرصت‌های رشد و ابهام درباره آینده بازار کار، مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی افراد هستند. از سوی دیگر، درآمد ناکافی نسبت به هزینه‌های زندگی، استرس مالی و نداشتن پس‌انداز، اصلی‌ترین نگرانی‌های معیشتی کارجویان و شاغلان به شمار می‌روند. حدود ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که پس از جنگ بیکار شده‌اند و همچنان در جستجوی کار هستند.

منبع: زومیت

source

توسط techkhabari.ir