برخلاف وعده‌های دوران پس از قرنطینه مبنی بر تعادل میان کار و زندگی، گزارش ویژه «شاخص روند کاری» مایکروسافت در ژوئن ۲۰۲۵ نشان می‌دهد که امروزه بسیاری از کارمندان گرفتار «روز کاری بی‌پایان» شده‌اند؛ روزی که از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود، پس از ۸ شب ادامه دارد و حتی در آخر هفته هم متوقف نمی‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌اسپات، مایکروسافت با تحلیل تریلیون‌ها سیگنال ناشناس از کاربران Microsoft 365 در سطح جهانی دریافت که ۴۰٪ از کاربرانی که ساعت ۶ صبح آنلاین هستند، در حال بررسی ایمیل‌های کاری‌اند. ساعات اوج بهره‌وری بین ۹ تا ۱۱ صبح و ۱ تا ۳ بعد از ظهر معمولاً با جلسات شلوغ پر شده که بازدهی افراد را کاهش می‌دهد. ساعت ۱۱ صبح همزمان اوج ارسال پیام، جلسات و سوئیچ بین برنامه‌هاست که تمرکز را مختل می‌کند.

جلسات شبانه پس از ساعت ۸ شب، نسبت به سال گذشته ۱۶٪ افزایش یافته است. کارمندان به‌طور میانگین روزانه بیش از ۵۰ پیام خارج از ساعات کاری ارسال می‌کنند و ۲۹٪ از کاربران تا ساعت ۱۰ شب در حال چک کردن ایمیل هستند. در تعطیلات آخر هفته نیز ۲۰٪ از کارکنان قبل از ظهر شنبه و یک‌شنبه ایمیل بررسی می‌کنند و ۵٪ از آن‌ها یک‌شنبه شب‌ها نیز فعال هستند.

 



به‌طور متوسط هر کارمند روزانه ۱۱۷ ایمیل و ۱۵۳ پیام Teams دریافت می‌کند؛ یعنی هر دو دقیقه یک بار با ایمیل، جلسه یا نوتیفیکیشن مزاحم روبرو می‌شود. نیمی از کارمندان و بیش از نیمی از مدیران، فضای کاری خود را «آشفته و تکه‌تکه» توصیف کرده‌اند.

مایکروسافت توصیه می‌کند که هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف کم‌ارزش و به‌کارگیری قانون ۸۰/۲۰ استفاده شود تا تنها بر فعالیت‌هایی تمرکز شود که بیشترین نتیجه را دارند. همچنین پیشنهاد می‌شود ساختارهای خشک سازمانی با تیم‌های چابک و نتیجه‌محور همراه با عامل‌های هوش مصنوعی جایگزین شوند.

در این گزارش از نسبت ۷۵/۳۳ نیز یاد شده است: ۷۵ دقیقه کار و ۳۳ دقیقه استراحت که نشان داده بهره‌وری بیشتری دارد، حتی نسبت به کار بی‌وقفه در خانه.

source

توسط techkhabari.ir