یوتیوب روز سه‌شنبه گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم چقدر تأثیرگذار شده است.
به گزارش ایتنا به نقل از  TechCrunch، بر اساس تحقیقاتی که توسط Oxford Economics انجام شده، اکوسیستم تولید محتوا در یوتیوب بیش از ۵۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا کمک کرده و بیش از ۴۹۰ هزار شغل تمام‌وقت را پشتیبانی کرده است.

این اکوسیستم خلاق تنها شامل خالقان محتوا نمی‌شود، بلکه افرادی که با خالقان همکاری می‌کنند مانند تدوین‌گران و دستیاران، همچنین کارکنان شرکت‌های مرتبط با خالقان مثل Patreon و Linktree را نیز شامل می‌شود.

از دید کارشناسان، این ارقام حتی در شرایطی که سرمایه‌گذاران خطرپذیر مانند چهار سال پیش به این صنعت سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، همچنان در حال رشد است.

 



در سال ۲۰۲۲، یوتیوب و Oxford Economics گزارش داده بودند که این اکوسیستم حدود ۳۹۰ هزار شغل ایجاد کرده و ۳۵ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا افزوده است؛ بنابراین، در دو سال اخیر ۱۰۰ هزار شغل و ۲۰ میلیارد دلار به این ارقام افزوده شده است.

این رشد چشمگیر به دلیل فرصت‌های پایدار و پردرآمدی است که یوتیوب برای خالقان فراهم می‌کند. خالقانی که در برنامه شریک یوتیوب پذیرفته شوند، می‌توانند ۵۵ درصد از درآمد تبلیغات را دریافت کنند؛ حتی تولیدکنندگان متوسط نیز می‌توانند چند هزار دلار در ماه درآمد داشته باشند.

در حالی که پلتفرم‌هایی مانند TikTok و YouTube Shorts تلاش کرده‌اند درآمدزایی کنند، هنوز راهی مطمئن برای توزیع درآمد تبلیغاتی میان خالقان محتوای کوتاه پیدا نشده است. همچنین، تولیدکنندگان محتوا در آمریکا برای دریافت خدمات مالی بهتر از بانک‌ها و دولت، از جمله کارت‌های اعتباری و وام‌های کسب و کاری، تلاش می‌کنند.

این مسائل به اندازه‌ای جدی شده که نمایندگان کنگره آمریکا، یوت کلارک و بث ون داین، گروه دوحزبی «کاکوس خالقان کنگره» را برای حمایت از اقتصاد خالقان تشکیل داده‌اند.

این گزارش نهایتا تاکید می‌کند که که پلتفرم یوتیوب نه تنها بستری برای تولید محتواست، بلکه موتور محرکی برای رشد کسب‌وکارها، ایجاد شغل و توسعه اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود.

source

توسط techkhabari.ir