صاحب‌خبر –

اینستاگرام روز پنج‌شنبه اعلام کرد که به زودی امکان جابجایی پست‌ها در گرید پروفایل کاربران را فراهم خواهد کرد و در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نمایش محتوا در فید دنبال‌کنندگان، آن را به صورت مخفیانه منتشر کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از TechCrunch، این شبکه اجتماعی همچنین قابلیت جدیدی را معرفی کرده که امکان پخش مستقیم آهنگ‌های اسپاتیفای در بخش Notes اینستاگرام را فراهم می‌کند و برنامه‌ای برای حمایت از خالقان نوظهور با عنوان «Drafts» راه‌اندازی کرده است.

قابلیت جابجایی پست‌ها یکی از پرطرفدارترین درخواست‌های کاربران بوده است. پیش از این، پست‌ها در پروفایل به ترتیب زمانی نمایش داده می‌شدند و تنها راه ثابت نگه داشتن یک پست در بالای صفحه، پین کردن آن بود. با این بروزرسانی، کاربران می‌توانند ظاهر گرید خود را به دلخواه مرتب کنند و پست‌های خاصی را برجسته نمایند تا نمای پروفایلشان زیباتر و شخصی‌تر شود. این ویژگی پیش‌تر در سال ۲۰۲۲ در حال توسعه بود اما به تعویق افتاد و حالا در سال ۲۰۲۵ آماده عرضه است.

قابلیت ارسال مخفیانه محتوا نیز در مرحله آزمایش قرار دارد و به کاربران اجازه می‌دهد بدون اینکه پست‌شان در فید دنبال‌کنندگان نمایش داده شود، آن را منتشر کنند. مدیر اینستاگرام، آدام موسری، در بلاگ خود نوشت: «ابراز خلاقیت می‌تواند ترسناک باشد، مخصوصاً وقتی پستی در فید منتشر می‌کنید.» این ویژگی به کاربران کمک می‌کند بدون فشار و نگرانی از قضاوت دیگران، محتوا به اشتراک بگذارند. این قابلیت بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند پروفایل خود را بسازند بدون اینکه دنبال‌کنندگان زیادی جذب کنند.

 


این ویژگی شبیه به قابلیت «Trial Reels» است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدیوهای آزمایشی منتشر کنند که فقط برای دنبال‌کنندگانشان نمایش داده نمی‌شود. اینستاگرام اعلام کرده که ۴۰ درصد از تولیدکنندگان پس از استفاده از Trial Reels ، بیشتر ویدیو منتشر کرده‌اند و ۸۰ درصد از آن‌ها توانسته‌اند مخاطبان جدیدی جذب کنند.

علاوه بر این، ادغام جدید با اسپاتیفای به کاربران اجازه می‌دهد آهنگ‌هایی که در لحظه گوش می‌دهند را در Notes اینستاگرام به اشتراک بگذارند تا دنبال‌کنندگان از سلیقه موسیقی آن‌ها مطلع شوند. اینستاگرام همچنین برنامه «Drafts» را معرفی کرده که هدف آن حمایت از استعدادهای نوظهور است.

این برنامه شامل حمایت مالی، ایجاد ارتباطات، همکاری‌های خلاقانه و فرصت‌های مشترک خواهد بود. سخنگوی اینستاگرام در ایمیلی به TechCrunch اعلام کرد که Drafts یک صندوق اختصاصی برای تولیدکنندگان نیست، بلکه همکاری نزدیکی با خالقان برای ارائه حمایت‌های متناسب با نیازهای هر پروژه خلاقانه فراهم می‌کند.

این بروزرسانی‌ها به کاربران اینستاگرام آزادی و انعطاف بیشتری در نحوه نمایش و اشتراک‌گذاری محتوا می‌دهد و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

∎​

source

توسط techkhabari.ir