پادرو سال مالی ۱۴۰۳ حدود ۳۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کرد. این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۲ رشد تقریباً دوبرابری دارد. زیان خالص این شرکت نیز با رشدی تقریباً ۳ برابری از ۶ میلیارد تومان عبور کرد. البته بخش زیادی از هزینه‌های پادرو کپیتالایز شده است.

به گزارش دیجیاتو، صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت آسان پادرو منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۳ نشان می‌دهد این شرکت سال مالی جاری بیش از ۶ میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرده است. علاوه‌براین، پادرو ۴۷ میلیارد تومان از هزینه‌هایش برای توسعه نرم‌افزار را در سرفصل دارایی‌های نامشهود کپیتالایز کرده است؛ یعنی این رقم سال ۱۴۰۳ اثری روی میزانِ زیان پادرو نگذاشته است.

البته زیان‌سازی برای استارتاپ‌ها موضوع غریبی نیست. آنها سال‌های اول فعالیتشان سودآور نیستند و پادرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت ۲۶ میلیارد و ۶۲۶ میلیون تومان و هزینه‌های فروش اداری و عمومی نیز نزدیک به ۹.۵ میلیارد تومان است.

نگاهی به جزئیات درآمدی پادرو

۹۷ درصد درآمد پادرو از «پردازش حمل» است که مربوط به مشتریان متقاضی خدمات پستی است. حاشیه سود ناخالص پردازش حمل، کم و در حد ۹ درصد است.

فروشندگان خرد فعال در شبکه‌های اجتماعی نیز به پادرو حق عضویت پرداخت می‌کنند که درآمد حق عضویت ۷۴۴ میلیون تومان بود. این رقم نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۴۴ درصد بیشتر شده است.

بااینکه نسبت درآمد پادرو از اشخاص وابسته در مقایسه با ۱۴۰۲ کمتر شده، اما این رقم همچنان بیش از ۶۰ درصد است. بیشتر آن نیز از سرزمین هوشمند پاد (زیرمجموعه بانک پاسارگاد) و بابت حمل مرسوله کارت‌های بانکی است.

همان‌طورکه اشاره شد، پادرو ۴۷ میلیارد تومان هزینه توسعه اپلیکیشن در سال ۱۴۰۳ را دارایی‌های در جریان تکمیل کپیتالایز کرده است. تا وقتی این اپلیکیشن به بهره‌برداری نرسد، این هزینه‌ها اثری بر میزان زیان شرکت ندارد. پیش‌بینی‌شده اپ پادروشاپ تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

بیش از ۹۵ درصد دارایی‌های شرکت را دارایی‌های نامشهود تشکیل می‌دهد. دارایی‌های نامشهود پادرو از ۹۴ میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان به ۱۴۱ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان رسیده است.

یکی دیگر از نکات جالب صورت‌های مالی پادرو جهش هزینه تبلیغات و بازاریابی است که از ۲۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به یک‌میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

پادرو فعالیتش را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است و خدمات هوشمند در حوزه فروش و ارسال سفارش‌های آنلاین ارائه می‌دهد. این شرکت به فروشگاه‌های اینترنتی و فروشندگان در شبکه‌های اجتماعی، امکان مدیریت و نظارت بر فرایند فروش و ارسال سفارش‌ها را می‌دهد.

پادرو درحال‌حاضر در ۲ حوزه مدیریت لجستیک و فروش آنلاین فعال است:

  • پادروپین: بازار آنلاین خدمات پستی برای متقاضیان خدمات لجستیک
  • پادروشاپ: زیرساخت مدیریت فروش و ارسال سفارش‌های برای فروشندان کوچک و متوسط

منبع: دیجیاتو

source

توسط techkhabari.ir