به گزارش ایتنا و به نقل از Interestingengineering، این خودرو که در مراسمی جهانی در میلان معرفی شد، همزمان با عبور فروش زیرمجموعه (ساببرند) Geely Auto از مرز یک میلیون دستگاه، توجهها را به خود جلب کرد. M9 بر پایه معماری اختصاصی GEA Evo ساخته شده و هدف آن ارتقاء تجربه کاربری شاسیبلندهای سایز بزرگ با بهرهگیری از فناوریهای نوین انرژی و قابلیتهای هوشمند است.
گلکسی M9 از سیستم هیبریدی Thor EM-P بهره میبرد که مصرف سوخت بهینهای دارد؛ بهطور میانگین تنها ۱/۲ گالن (۴/۵ لیتر) در هر ۱۰۰ کیلومتر در وضعیت شارژ پایین باتری. همچنین این خودرو با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۴/۵ ثانیه و برد ترکیبی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر، گزینهای مناسب برای سفرهای شهری و بینشهری بهشمار میرود.
از ویژگیهای برجسته این مدل، طراحی ترکیبی از زیباییشناسی چینی و جهانی، صفحه نمایش ۳۰ اینچی یکپارچه، کابین هوشمند مجهز به هوش مصنوعی، و شاسی دیجیتال پیشرفتهای است که با همکاری شرکت لوتوس تنظیم شده است.

M9 همچنین از سیستم کمکراننده G-Pilot H5 استفاده میکند که در میان پنج سطح هوشمندی سیستمهای رانندگی جیلی در سطح متوسط قرار دارد. این سیستم به ۱۱ دوربین، ۳ رادار موج میلیمتری و یک واحد LiDAR مجهز است و بدون نیاز به نقشههای HD، امکان ناوبری خودکار در سناریوهای گوناگون را فراهم میسازد.
گلکسی M9 در رقابت با مدلهایی مانند Aito M9، Denza N9 و Li L9 وارد بازار میشود و با جایگاه پرچمدار، نقش مهمی در استراتژی خودروهای انرژی نو (NEV) جیلی ایفا میکند. طبق گزارش انجمن خودروهای سواری چین، جیلی در بازه ژانویه تا آوریل با فروش ۴۴۰ هزار دستگاه، رتبه دوم بازار NEV چین را با سهم ۱۳/۳ درصدی کسب کرده است.
source