در حالی که هدست Vision Pro با هیجان زیادی وارد بازار شد، تجربه کاربران نشان میدهد بسیاری از آنها اکنون از خرید خود پشیمان هستند.
به گزارش تکراتو و به نقل از phonearena، مدتی از ورود هدست Vision Pro به بازار نمیگذرد اما گزارشها حاکی از آن است که بسیاری از خریداران اولیه این دستگاه اکنون از خریدشان پشیماناند.
به گزارش Wall Street Journal، بسیاری از کسانی که ۳۴۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی، ۳۶۹۹ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی یا حتی ۳۸۹۹ دلار برای نسخه ۱ ترابایتی پرداخت کردند، حالا میگویند که استفادهای از آن نمیکنند.
به نظر میرسد Apple در معرفی Vision Pro به عموم، نتوانست تمام قابلیتهای آن را به درستی و با شفافیت توضیح دهد. برخلاف محصولات سادهتر مانند iPhone یا Apple Watch، هدستی با این پیچیدگی نیاز به معرفی دقیقتر دارد تا بتواند مخاطبانی را جذب کند که اطلاعات فنی زیادی ندارند.
یکی از کاربران این هدست به نام داستین فاکس میگوید که در طول یک سال، تنها چهار بار از Vision Pro استفاده کرده و اکنون فقط در قفسه وسایل بلااستفادهاش قرار دارد.
او که مشاور املاک است، در ابتدا تصور میکرد این دستگاه میتواند در کارش به او کمک کند. اما به محض این که هدست را روی سر گذاشت، متوجه شد که وزن آن برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست و پس از تنها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باعث درد گردن میشود.
توویا گلدستین، یکی دیگر از خریداران، انتظار داشت از این دستگاه برای تماشای فیلم و سریال لذت ببرد. اما او هم پس از یک ساعت استفاده، مجبور به کنار گذاشتن آن شد و حالا چهار ماه است که به سراغش نرفته. به گفته گلدستین، علاوه بر سنگینی دستگاه، نبود اپلیکیشنهای کافی نیز باعث شده استفاده از آن چندان جذاب نباشد.
او گاهی به استفاده دوباره از هدست فکر میکند تا ببیند شاید اپهای جدیدی اضافه شدهاند، اما درد گردن و زمانی که برای اتصال باتری لازم است، او را از این کار منصرف میکند. توصیه گلدستین ساده است: فقط اگر پول اضافی دارید و نمیدانید با آن چه کنید، سراغ این هدست بروید.
در روز عرضه رسمی Vision Pro، تیم کوک در فروشگاههای Apple در نیویورک حضور داشت و فضای فروش هیجانانگیزی حاکم بود. اما حالا بسیاری از کاربران مثل داستین فاکس تنها حسرتی از آن روزها در دل دارند. فاکس میگوید: کاملاً پشیمانم.
آنشل ساگ، کاربر دیگری است که هدست را در پروازها برای تماشای فیلم همراه داشت اما نگاههای دیگر مسافران آزارش میداد. به گفته او، بزرگترین مشکل نه نگاهها، بلکه اندازه بسیار بزرگ کیف مخصوص Vision Pro بود که با قیمت ۱۹۹ دلار بهصورت جداگانه فروخته میشود.
آنتونی رکانیلو هم تجربه عجیبی داشته. او میگوید در یک پرواز ششساعته به لاسوگاس، مهمانداران به دلیل این که فکر میکردند او ماسک خواب زده، چند بار از کنار صندلیاش رد شدند و نوشیدنی برایش نیاوردند.
همچنین وقتی دستگاه را برای استفاده کاری به دفترش برد تا ایمیل بفرستد یا فایل تهیه کند، همکارانش به او خندیدند یا از او خواستند هدست را بردارد چون ظاهرش عجیب به نظر میرسید.
در حال حاضر گزارشهایی منتشر شده که نشان میدهد Apple در حال کار روی نسل دوم Vision Pro است. این مدل جدید قرار است با تراشه M5 عرضه شود و احتمال دارد سبکتر از نسخه فعلی باشد تا برای جلسات طولانیمدت مناسبتر شود. برخی قطعات نسل اول نیز به دلیل موجودی زیاد، در نسخه جدید استفاده خواهد شد.
در نهایت، Vision Pro اگرچه از نظر فناوری محصولی پیشرفته است، اما بهنظر میرسد تا رسیدن به پذیرش گسترده در میان کاربران، مسیر دشواری پیش رو دارد.