این ویژگی جدید که در حال حاضر با تعداد محدودی از مشترکین یوتیوب پریمیوم در ایالات متحده در حال آزمایش است، برای ارائه کلیپ‌های ویدیویی منتخب که با عبارات جستجوشده مطابقت دارند، به خصوص هنگام جستجوی نقد و بررسی محصولات یا فعالیت‌ها و جاذبه‌ها استفاده می‌شود و به ربات هوش مصنوعی گوگل به نام Gemini متکی است.

این شرکت در پستی در انجمن یوتیوب توضیح داد که این ویژگی جدید از هوش مصنوعی برای شناسایی مفیدترین بخش‌های ویدیوها که به نتایج جستجو مرتبط هستند، مانند جستجوی بهترین هدفون‌های حذف نویز یا برجسته‌ترین موزه‌های سانفرانسیسکو، استفاده می‌کند.

خلاصه ویدیوی یوتیوب

گوگل در یک پست وبلاگی اظهار داشت: «این ویژگی جدید از هوش مصنوعی برای برجسته‌کردن مفیدترین ویدیوها برای عبارت جستجوی شما استفاده می‌کند و علاوه بر کشف موضوعات و اطلاعات مرتبط با عبارت جستجوی شما، راه دیگری برای کشف محتوا هنگام جستجو در یوتیوب فراهم می‌کند.»

این شرکت افزود که نتایج جستجوی هوش مصنوعی در یوتیوب بر جستجوهای خرید و سفر متمرکز خواهد شد.

این ویژگی بسیار شبیه به AI Overviews for Search گوگل عمل خواهد کرد، ابزاری که در طول سال اول خود با مشکلات زیادی روبرو بود. گوگل این ویژگی را در ماه می ۲۰۲۴ برای کاربران آمریکایی و سپس در ماه اکتبر در سطح جهانی راه‌اندازی کرد، اما با نتایج مشکوک، توهم، خطا، میم‌ها و پاسخ‌های گمراه‌کننده مواجه شد.

گوگل هنوز مدت زمان این آزمایش یا اهداف خود برای ارائه این ویژگی به کاربران در آینده را فاش نکرده است.

نگرانی‌های تولیدکننده محتوا

این ویژگی جدید، سوالاتی را در مورد مدل درآمد سازندگان یوتیوب و چگونگی تأثیر ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی بر درآمد آن‌ها مطرح می‌کند.

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد بررسی‌های هوش مصنوعی در جستجو این است که خلاصه خود گوگل، ترافیکی را جذب می‌کند که در غیر این صورت به پست‌های نمایش داده شده در نتایج جستجو هدایت می‌شد.

گوگل بازخورد اعضای ویژه (Premium) را در مورد این نقدها جمع‌آوری می‌کند، که می‌توانند به ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی رأی مثبت یا منفی بدهند.

source

توسط techkhabari.ir