
در حالی که بازی غافلگیرکنندهی استودیوی ساکر پانچ یعنی Ghost of Tsushima در سال ۲۰۲۰ از نظر گیمپلی و داستان چیزهای زیادی برای ارائه داشت، ویژگی ارزشمند اصلیاش بدون شک دنیای وسیع و خیرهکنندهاش بود؛ دنیایی که برای به تصویر کشیدن آرامش، جادو و شگفتی طبیعت ژاپن فئودال طراحی شده بود. تا به امروز، این بازی یکی از درگیرکنندهترین دنیاها را در بین بازیهای ویدیویی ارائه داده و همین باعث میشود که جانشین آن یعنی Ghost of Yotei با انتظارات زیادی روبهرو باشد. خوشبختانه، به نظر میرسد بازی Ghost of Yotei دارای یک ویژگی جذاب است که نسخهی قبلی تا حد زیادی از آن صرفنظر کرده بود. اما این ویژگی که میتواند برگ برنده گوست آو یوتی باشد چیست؟
با اینکه تاکنون اطلاعات کمی دربارهی گوست آو یوتی منتشر شده، آنچه تا این لحظه دیده و شنیدهایم نشان میدهد که جهان بازی تاکید زیادی بر بُعد عمودی خواهد داشت؛ چیزی که Ghost of Tsushima تا حد زیادی از آن پرهیز کرده بود. محیط این بازی در منطقهی اِزو (که امروزه با نام هوکایدو شناخته میشود)، خود گویای آن است که بازیکنان فرصتهای بیشتری برای تماشای محیط بازی از زوایای بالا و عمودی خواهند داشت؛ چیزی که در Ghost of Tsushima کمتر دیده میشد. افزون بر این، توصیفهایی که در وبسایت رسمی گوست آو یوتی آمده، بهوضوح نشان میدهد که دنیای آن به اندازهی نسخهی قبلی صاف و هموار نخواهد بود. این همان نکتهای است که شاید در نهایت، بازی را متمایز کند.
بهنظر میرسد بازی Ghost of Yotei از نسخهی قبلی عمودیتر باشد
برخلاف آنچه تاکنون از گوست آو یوتی دیدهایم، Ghost of Tsushima تاکید چندانی بر عمودی بودن محیطها نداشت؛ دستکم نه به شکلی که در بعضی از بازیهای جهانباز مانند Assassin’s Creed Shadows یا The Legend of Zelda: Breath of the Wild میبینیم. در Ghost of Tsushima، جین میتوانست از برخی صخرههای مشخصشده بالا برود، اما این کار با مکانیک سادهای انجام میشد که وابسته به شرایط خاص بود و بهندرت بازیکن را به ارتفاعات چشمگیر میبرد. بیشتر این فضاها فقط برای این طراحی شده بودند که جزیرهی سوشیما را کمتر یکنواخت و تخت جلوه دهند و به آن شخصیت بصری ببخشند.
البته، ویژگی عمودی بودن کاملا هم در Ghost of Tsushima غایب نبود، مخصوصا زمانی که صحبت از معابد شینتو به میان میآمد. پس از تکمیل یکی از این معابد (و حتی در مسیر رسیدن به آن)، بازیکنان میتوانستند مناظری چشمنواز از جزیرهی سوشیما ببینند که واقعا مو بر تن آدم سیخ میکرد. همچنین گاهی بازیکنان میتوانستند از برجهای دیدهبانی بالا بروند یا هنگام انجام ماموریتها از پشتبامها حمله کنند، اما حتی در این موارد هم طراحی مراحل بر اساس ارتفاع بنا نشده بود.
بازی گوست آو یوتی دارای «خط دید وسیع» خواهد بود
خوشبختانه به نظر میرسد که در بازی Ghost of Yotei این موضوع تغییر خواهد کرد؛ هم با توجه به محیط بازی و هم اطلاعات موجود در وبسایت رسمی آن. اول از همه، محیط بازی در اطراف کوه یوتِی قرار دارد، که خود بهتنهایی نشاندهندهی افزایش بُعد عمودی است. اما دومین نشانه که قابل اتکاتر نیز هست، به توصیف دنیای بازی در وبسایت رسمی آن مربوط میشود. بهطور خاص، طبق توضیحات رسمی موجود در این وبسایت، گوست آو یوتی دارای «خطوط دید وسیعی است که به شما امکان میدهد تا دوردستها را در محیط تماشا کنید.»
اینکه این «خطوط دید وسیع» تا چه اندازه با آنچه Ghost of Tsushima ارائه داده بود تفاوت دارد، هنوز مشخص نیست، اما به نظر نمیرسد که ناامیدکننده باشند. بنابراین طرفداران بازی Ghost of Yotei باید انتظار داشته باشند که وارد دنیایی با بُعد عمودی شوند که قبلا نظیرش را در مجموعهی Ghost ندیدهاند.
منبع: Gamerant
همه یوتیوب فارسی رو جاج کردیم! میزگیم با پیکسی پریسا
source