در حالی که مناطق آموزشی با چالش‌های زیادی برای حمایت از سلامت روان دانش‌آموزان خود روبرو هستند، یک استارت‌آپ به نام Sonar Mental Health یک «همراه بهزیستی» به نام سانی (Sonny) را توسعه داده است تا به این مشکل کمک کند.

سانی یک چت‌بات است که از ترکیب کارکنان انسانی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هنگامی که دانش‌آموزان سوالات خود را به سانی ارسال می‌کنند، هوش مصنوعی پاسخی را پیشنهاد می‌دهد، اما در نهایت انسان‌ها مسئول ارسال پیام نهایی هستند.

Sonar اولین مشارکت مدرسه‌ای خود را در ژانویه 2024 آغاز کرد و اکنون سانی برای بیش از ۴,۵۰۰ دانش‌آموز دبیرستانی در نه منطقه در دسترس است. این شرکت می‌گوید که گفتگوها در حال حاضر توسط یک تیم شش نفره با زمینه‌های روان‌شناسی، کار اجتماعی و پشتیبانی از خطوط بحران نظارت می‌شود.

 




درو بارویر، مدیرعامل Sonar، به وال استریت ژورنال گفت که به دانش‌آموزان و مدارس تاکید می‌کند که سانی یک درمانگر نیست و کارکنان Sonar با مدارس و والدین همکاری می‌کنند تا در صورت لزوم، دانش‌آموزان را به درمانگران حرفه‌ای وصل کنند.

دلیل اصلی جذب این رویکرد برای مناطق آموزشی، کمبود مشاوران است. وزارت آموزش ایالات متحده می‌گوید که ۱۷ درصد از دبیرستان‌ها هیچ مشاوری ندارند.

source

توسط techkhabari.ir