وقتی که فردی به کمک موتور‌های جستجو روی سایت شما کلیکی انجام می‌دهد و وارد سایت شما می‌شود در‌واقع شما از ورود این فرد ۱ بازدید از سایت خود داشته‌اید که به ترافیک اورگانیک شهرت دارد. ترافیک اورگانیک حاصل جستجوی اورگانیک است. درست است که ترافیک‌هایی که از تبلیغات پولی در گوگل یا موتور‌های جستجو حاصل می‌شود سریع‌تر مخاطب را در معرض سایت یا فروشگاه آنلاین شما قرار می‌دهد اما در اصل ترافیک‌های اورگانیک نتایج بلندمدت‌تر، پایدار‌تر و رشد بهینه‌تری برای شما به بار خواهند آورد.

تغییراتی که در الگوریتم‌های گوگل ایجاد می‌شود، منجر به این شده که استراتژی‌های افزایش جستجوی اورگانیک یا ترافیک اورگانیک هر بار تغییر کند. برای این که بتوانید ترافیک اورگانیک داشته باشید این‌روز‌ها صرفا بهینه‌سازی صفحه سایت و بک لینک‌گیری به‌تنهایی کافی نیست.

در این مطلب گویا آی تی به شما کمک می‌کند تا بتوانید از آخرین استراتژی‌ها در مورد جستجوی اورگانیک و ترفیک اورگانیک روی سایت با خبر شوید و بدین ترتیب بدون یک ریال هزینه تبلیغات بازدید‌کنندگان سایت خود را افزایش دهید.

ترافیک اورگانیک یا جستجوی اورگانیک چیست

فرقی ندارد که مخاطبین شما از طریق کدام موتور جستجو نظیر گوگل، بی‌نگ یا غیره وارد سایت شما می‌شود! مهم این است که ترافیک اورگانیک در‌واقع به بازدیدکنندگانی اطلاق می‌شود که از طریق نتایج جستجوی اورگانیک یا جستجوی رایگان وارد سایت شما می‌شوند. این مدل ورود به سایت از روش تبلیغ یا ارجاع و غیره رخ نمی‌دهد.

هر چقدر سایت شما در موتور‌های جستجو رتبه بهتری داشته باشد در نتایج جستجو بهتر ظاهر شده و ترافیک اورگانیک را افزایش می‌دهد.

برای افزایش ترافیک اورگانیک حاصل از جستجوی اورگانیک چندین عامل دخیل هستند که مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر است:

  • استفاده درست از کلمات کلیدی مرتبط
  • تولید محتوای با کیفیت و متناسب با موضوع سایت و خدمات
  • رعایت اصول سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)

 ۲ روش برای دریافت ورودی از موتور جستجو

شما به ۲ طریق می‌توانید از موتور‌های جستجو ترافیک حاصل کنید:

  • روش اول اینکه به ازای نمایش وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل پول پرداخت کنید.
  • روش دوم اینکه چنان صفحه و سایت خود را بهینه‌سازی کنید که کاربران با جستجوی عبارت‌های کلیدی مرتبط با سایت شما، وب‌سایت شما را در صفحه نتایج و صفحه اول گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری ببینند.

مزایای جستجوی اورگانیک

وقتی که وب‌سایت شما برای عبارت‌ها و کلمات کلیدی خاص بهینه‌سازی می‌شود، در‌واقع همسو با نیاز کاربران، و جستجویی که انجام می‌دهند وب‌سایت شما به آن‌ها نمایش داده می‌شود. اگر همه‌چیز به خوبی انجام شده باشد، احتمال کلیک کردن روی سایت شما افزایش پیدا می‌کند. این استراتژی کمی زمان بر است و باید برای آن تلاش کنید اما معمولا نتایج پایدار‌تری دارد.

در ادامه به برخی مزیت‌های جستجوی اورگانیک تا ترافیک اورگانیک پرداخته‌ایم:

  • رشد با هزینه کم‌: وقتی که وب‌سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه داشته باشد در‌واقع بدون نیاز به هزینه مخاطبین را به سمت خود جذب می‌کنید. به این صورت یک روش دریافت ترافیک بدون هزینه را تجربه می‌کنید.
  • افزایش آگاهی از برند: وقتی که مخاطبین کلمه یا عبارت کلیدی یا موضوع مورد نظر خود را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری سرچ می‌کنند، زمانی که سایت شما رتبه نمایشی خوبی داشته باشد، (حتی اگر روی سایت شما کلیک نکنند) نام سایت شما و برند شما را در صفحه نتایج مشاهده خواهند کرد. در چنین شرایطی آگاهی از برند شما افزایش پیدا می‌کند، و با دیدن نام برندتان، اعتبار کسب‌و‌کارتان افزایش می‌یابد.
  • نتایج ماندگار برای سال‌ها: معمولا وب‌سایت‌هایی که به‌قدرت بالایی رسیده‌اند تا در نتایج جستجو نمایش داده شوند (مخصوصا در صفحه اول نتایج) ‌، ماه‌ها یا سال‌ها این رتبه را حفظ کرده و ترافیک ثابت وارد سایت می‌کنند. این در حالی است که اگر بخواهید از تبلیغات کلیکی موتور‌های جستجو استفاده کنید، به میزان تعداد کلیک خاص هزینه پرداخت می‌کنید و این فرصت به‌محض اتمام شارژ شما، تمام می‌شود.
  • افزایش درآمد بدون کاهش سود: وقتی از تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنید، لاجرم باید در استراتژی‌های خود هزینه‌هایی برای تبلیغات در نظر بگیرید و این می‌تواند درآمد خالص شما را کاهش دهد. اما وقتی از صفحه نتایج جستجو ترافیک کسب می‌کنید می‌توانید به سادگی بدون کاهش حاشیه سود، درآمد کلی خود را افزایش دهید. در‌واقع بدون یک ریال هزینه تبلیغات هر چه درآمد کسب می‌کنید صرف جیب‌تان می‌شود.

جستجوی اورگانیک

عواملی که بر ترافیک ارگانیک تأثیر می گذارند

در نتایج جستجوی اورگانیک که حاصل آن ترافیک اورگانیگ است ۵ عامل مهم دخیل هستند:

  1. سئوی داخلی (On-page SEO) – به معنی بهینه سازی ساختار داخلی صفحه سایت، نظیر بهینه سازی محتوا، تگ های HTML، تصاویر و غیره.
  2. سئوی فنی (Technical SEO) – بهینه کردن ساختار کدنویسی سایت برای ایندکس کردن محتوا و مواردی نظیر این.
  3. تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی محتوا (Keyword research and content strategy) – پیدا کردن کلمات و عبارت‌های کلیدی مرتبط با محتوا و مورد نیاز مخاطبین.
  4. لینک‌سازی (Link building) – دریافت قدرت سایت‌های مشابه، برای افزایش قدرت سایت و اعتبار دادن به سایت و صفحه مورد نظر.
  5. تغییرات الگوریتم‌های جستجو (Search algorithm changes) – بروزرسانی‌هایی که در هر موتور جستجو روی الگوریتم‌های مرتبط با جستجو و نتایج جستجو تاثیر می‌گذارد.

به قول کارشناسان گوگل حداقل ۱۰۰ فاکتور دارد که روی نتایج صفحه جستجو اثر می‌گذارد اما در عمل مهم‌ترین گزینه‌ها موارد گفته شده هستند. در ادامه توضیحاتی در رابطه با این ۵ فاکتور مهم می‌خوانید:

سئوی داخلی (On-page SEO)

در سئوی داخلی در‌واقع شما روی صفحه خود کار‌هایی انجام می‌دهید تا بتوانید به موتور‌های جستجو سیگنال‌هایی وارد کنید. این سیگنال‌ها توسط الگوریتم‌ها دریافت و آنالیز می‌شوند. الگوریتم‌ها بر اساس این سیگنال‌ها، امتیازاتی به وب‌سایت و صفحه شما می‌دهند و بر اساس نحوه عملکرد صفحه برای کاربران و تعامل کاربران با صفحه این امتیاز را کم‌و زیاد می‌کند. هر چه امتیاز بالا‌تر باشد شما بیشتر در صفحه نتایج جستجو حضور خواهید داشت.

از جمله المان های سئوی داخلی سایت موارد زیر هستند:

  •  عنوان صفحه (Page titles) – بهترین عنوان صفحه، عنوانی است که باید حاوی کلمات کلیدی باشد. این عنوان هر چه کوتاه‌تر باشد بهتر است.
  •  ساختار URL – هر چه URL کوتاه‌تر باشد، و برای موتور جستجو قابل فهم باشد امتیاز بیشتری دارد. بهتر است که URL کوتاه باشد.

  • تگ عنوان یا سرفصل‌ها (Headings) – یک محتوای سئو شده باید به میزان خاصی دارای زیر عنوان یا تگ عنوان باشد. در تگ عنوان باید کلمات کلیدی بکار برده شود.
  •  محتوا (Content) – هر چه محتوا قوی‌تر باشد و به درستی حاوی کلمات کلیدی باشد در نتایج جستجوی موتور جستجو بهتر ظاهر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چطور در صفحه نتایج گوگل اول باشیم؟ (تمرین)

سئوی فنی (Technical SEO)

سئوی فنی سایت در واقع فراتر از سئوی محتوا است و می‌تواند روی ترافیک حاصل از موتور جستجو یا جستجوی اورگانیک نقش اساسی داشته باشد. فاکتورهای مهم در سئوی تکنیکال یا فنی موارد زیر هستند:

  • معماری سایت (Site architecture)ناوبری آسان و ساختار منطقی اطلاعات به خزنده‌های جستجو کمک می‌کند سایت شما را بهتر بررسی کنند.
  •  طراحی واکنش‌گرا (Responsive web design)سازگاری با موبایل و طراحی واکنش‌گرا، برای کسب رتبه‌های بالا در جستجو ضروری است.
  •  سرعت سایت (Site speed)سرعت بالاتر بارگذاری صفحات، رتبه‌بندی ارگانیک را بهبود می‌بخشد.
  •  امنیت (Security) – استفاده از گواهی SSL، پروتکل HTTPS و سایر تدابیر امنیتی، اعتماد موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد.

تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی محتوا

استراتژی‌های سئو متاثر از تحقیقات کلمات کلیدی است که شما برای محتوای خود انجام می‌دهید. فاکتور‌هایی که می‌تواند کمک کند تا تحقیق کلمات کلیدی منجر به بهینه‌سازی سایت شما و افزایش اعتبار سایت و صفحه در موتور جستجو شود به شرح زیر است:

  • محتوای هدفمند: محتوایی هدفمند است که متناسب با نیاز‌ها و جستجو‌های کاربرانی است که کلمات کلیدی مرتبط با محتوا را جستجو می‌کنند. این محتوا می‌تواند شامل متن و صوت و ویدیو و غیره باشد.
  • محتوای بهینه شده: محتوایی که تولید می‌کنید باید دارای فاکتور‌های سئو باشد و بر اساس نیاز مخاطب و بر اساس کلمات کلیدی نوشته شده باشد.
  • محتوای بلند: در محتوای بلند رویکرد شما استفاده از کلمات کلیدی در کنار کلمات کلیدی بلند‌تر است. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید در مورد کفش نا‌یک! مطلب بنویسید، می‌توانید محتوای خود را با موضوعی مثل کفش نا‌یک با جنس الیاف X تقویت کنید.

 

لینک سازی یا لینک بیلدینگ

در لینک بیلدینگ در واقع شما از سایت‌هایی که مشخصه‌های خاصی دارند لینک دریافت می‌کنید. اگر سایت و لینک مورد نظر دارای فاکتورهای زیر باشد به قدرت سایت و پیج شما می‌افزاید و در صفحه نتایج موتور جستجو برای شما ضمن نمایش در جستجوی اورگانیک ترافیک اورگانیک حاصل می‌کند:

  •  ارتباط (Relevance) – بهترین لینک بیلدینگ‌ها از سایت‌هایی ایجاد می‌شود که مرتبط با موضوع سایت شما هستند.
  • اعتماد (Trust) – هر چه سایتی که به شما لینک می‌دهد، معتبرتر و شناخته شده‌تر باشد، قدرت سایت شما بالاتر می‌رود.
  •  محبوبیت (Popularity) – اگر لینکی که دریافت می‌کنید، از سایتی باشد که ترافیک بالایی دارد بدین معنی است که این سایت محبوبیت بالاتری دارد و این می‌تواند روی قدرتی که به سایت شما می‌دهد، نقش مثبت داشته باشد.
  •  تنوع (Diversity) – اگر از سایت‌های مختلف لینک دریافت کنید، و تنوع لینک‌های داده شده بالا باشد، گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری این لینک سازی را طبیعی تلقی کرده و به آن امتیاز می‌دهد.
  •  متن لینک (Anchor text) – اگر متن لینکی که در سایت‌های لینک دهنده نوشته می‌شود، درست و با دقت و به تناسب هدف پیج شما نوشته شود، موتور جستجو اعتبار بهتری به سایت شما می‌دهد.

تغییرات الگوریتم‌های جستجو

گوگل و موتور‌های جستجو دارای الگوریتم‌هایی هستند که هر بار این الگوریتم‌ها تغییر و تحول‌هایی پیدا می‌کنند. این تحولات و تغییرات گاهی کم‌و کوچک و گاهی بسیار اثرگذار هستند. به‌عنوان مثال در آپدیتی که در سال ۲۰۲۲ شاهد آن بودیم، نتایج موتور جستجو به ناگهان ریزش‌ها یا افزایش خاصی تجربه کرد. گوگل در این آپدیت به سایت‌هایی که اعتبار نویسنده بالا بود، تخصص در نوشته لحاظ شده بود و محتوای مفیدی درج شده بود رتبه بهتری ارائه کرد.

جستجوی اورگانیک

ترافیک ارگانیک در مقابل ترافیک مستقیم

در ادامه در مورد ترافیک مستقیم و اورگانیک توضیحاتی آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تفاوت‌ها و شباهت‌ها و ارزش هر کدام را بدانید.

ترافیک مستقیم در‌واقع به ترافیک‌هایی گفته می‌شود که کاربران بدون استفاده از موتور جستجو وارد سایت شما می‌شوند. این نحوه می‌تواند به‌صورت کلیک کردن روی بوکمارک خود در مرورگرشان رخ دهد یا این که مستقیما آدرس سایت شما را در مرورگر بنویسند.

ترافیک اورگانیک و مستقیم، ویزیتورهای سایت شما فارغ از منبعی که وارد سایت می‌شوند، افزایش پیدا می‌کنند و این روی اعتبار سایت شما نقش اساسی خواهد داشت.

در ترافیک اورگانیک در‌واقع کاربران لزومی ندارد که با شما آشنا باشند، بلکه با استفاده از جستجو وارد سایت شما می‌شوند و از خدمات و محتوای شما استفاده می‌کنند. اما در ترافیک مستقیم کاربران از قبل با شما آشنا شده و اعتبار شما بر آن‌ها کاملا مکشوف شده و شما و محتوای‌تان را راه‌حل خود می‌دانند. بدین ترتیب اثرات مثبت به اعتبار و امتیاز شما می‌افزایند. گفته شده یکی از المان‌های افزایش اعتبار سایت در الگوریتم‌های گوگل همین ترافیک مستقیم است.

در ترافیک اورگانیک باید تلاش مستمر داشته باشید تا سایت خود را به مذاق الگوریتم‌های موتور جستجو خوشایند کنید تا همیشه در صدر یا حداقل در صفحه اول نتایج گوگل باشید اما در ترافیک مستقیم شما خودتان را به مخاطب اثبات کرده‌اید و بدون هیچ تلاشی او سایت شما را جستجو می‌کند و باز می‌کند.

نکته آخر این که درست است که آگاهی از برند و برند‌سازی و رشد اعتبار شما می‌تواند به هر دو نوع ترافیک دامن‌زده و سایت شما را مملو از کاربر کند، اما نکته مهم این است که ترافیک مستقیم ربط چندانی به بهینه‌سازی سایت شما ندارد بلکه مخاطب شما آدرس را به ذهن سپرده و در موارد مورد نیاز به سایت شما مستقیما وارد می‌شود.

 

نحوه ردیابی جستجوی اورگانیک و ترافیک رایگان

 Google Analytics:

  1. به حساب Google Analytics خود بروید و مسیر Acquisition > All Traffic > Channels را دنبال کنید.
  2. در بخش Organic Search، معیارهایی مانند تعداد کاربران، کاربران جدید، جلسات و نرخ پرش را مشاهده خواهید کرد.
  3. برای مشاهده جزئیات کلمات کلیدی، به مسیر Acquisition > Search Console > Queries بروید.

 SEMrush:

  1. دامنه خود را در نوار جستجوی SEMrush وارد کنید و روی Organic Research کلیک کنید.
  2. در تب Positions می‌توانید ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی کلمات کلیدی سایت خود را ببینید.
  3. روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید تا تحلیل کامل صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را مشاهده کنید و مقدار ترافیک ارگانیک تخمینی برای آن کلمه را بررسی کنید.

 

۹ استراتژی برای افزایش ترافیک جستجوی اورگانیک

برای اینکه بتوانید در نتایج جستجوی گوگل رتبه دار شوید و شاهد ترافیک اورگانیک باشید به این ۹ استراتژی پایبند باشید.

ایجاد محتوا در راستای کلمات کلیدی هدف

اولین گام این است که از ابزار‌هایی مثل Google Keyword Planner استفاده کنید و کلمات کلیدی را پیدا کنید که هم حجم جستجوی بالایی دارند و هم ارزش تجاری دارند. از این طریق می‌توانید محصولات مرتبط با کلمات پر سرچ را ارائه کنید و در مقالات خود از این کلمات استفاده کنید.

گام دوم بهینه‌سازی محتوای صفحات خدمات و محصولات با کلمات کلیدی هدف است. این کار را باید به شکل کاملا طبیعی، در جایگاه‌های صحیح و در توضیحات محصول و تصاویر بگنجانید. بدین ترتیب مخاطبین واقعی شما بهتر به محتوای شما که مورد نیازشان است دسترسی پیدا می‌کنند.

تلاش کنید همه صفحات سایت خود را به صفحاتی قوی تبدیل کنید. این کار قدرت کلی سایت شما را بالا می‌برد و بدین ترتیب منجر به افزایش رتبه شما توسط آنالیز الگوریتم‌های موتور‌های جستجو می‌شود.

 

اولویت‌بندی هدف جستجو در محتوا

باید بد‌انید که کاربران شما به‌دنبال چه چیزی هستند. یکی از بهترین ابزار‌ها برای بررسی اشتیاق کاربران و نیاز کاربران سایت شما، Google Search Console است. می‌توانید رفتار کاربران، نرخ کلیک و محتوای پر بازدید را مشاهده کنید و در راستای خروجی‌هایی که دریافت می‌کنید محتوا و صفحه خود و سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

در ادامه باید محتوایی تولید کنید که متناسب با نیازمندی‌های مخاطبین است. نیاز مخاطبین یکسان نیست و معمولا اولویت‌های مختلفی دارند. سعی کنید اولین محتوا‌هایی که تولید می‌کنید متناسب با نیاز آن‌ها باشد و بیشترین حجم از مخاطبین را پوشش دهد.

برای این که شانس تبدیل بازدید‌ها به خریدار یا مشتری را افزایش دهید بهتر است که روی کلمات کلیدی با ارزش تجاری سرمایه‌گذاری کنید و شروع به تولید محتوا و خدمات کنید. با این کار شانس افزایش درآمد شما حاصل از ترافیک و جستجوی اورگانیک افزایش می‌یابد.

 

بک لینک های قوی بسازید

هر چه سایت‌های قوی، محبوب و معتبر‌تر به سایت و پیج شما لینک دهند، قدرت سایت شما افزایش می‌یابد بنابراین تلاش کنید که با لینک‌سازی دقیق و اصولی اعتبار سایت خود را افزایش دهید.

به‌عنوان نمونه از سایت‌های هم رده و برتر از خود لینک بخرید یا این که پست مهمان ایجاد کنید.

 

سرعت و عملکرد سایت را بالا ببرید

عملکرد صفحه و سرعت لود شدن صفحه و سایت شما در تجربه کاربران اثر مستقیم دارد. تجربه کاربران اگر خوب و عالی باشد روی اعتبار و قدرت سایت شما اثر مثبت خواهد گذاشت. این اتفاق منجر به این می‌شود که در رتبه‌بندی‌های نتایج جستجو، جایگاه ویژه به شما داده شود.

برای این هدف توجه کنید که ساختار سایت شما بهینه شده باشد و از پلتفرم‌هایی که سئو پسند هستند (نظیر وردپرس) استفاده کنید. همچنین محتوا‌های بصری نظیر عکس را بهینه‌سازی کنید و سعی کنید از ویدیو‌های ادغامی در صفحه استفاده کنید.

انتخاب سرور پر‌سرعت نیز در لود سایت شما نقش بسزایی دارد. بنابراین سعی کنید هاستینگی انتخاب کنید که به خروجی با‌کیفیت‌تر برای شما دامن می‌زند.
از سویی بسیاری از کاربران این‌روز‌ها با موبایل یا تبلت صفحات شما را می‌بینند. سعی کنید سایت خود را به گونه‌ای بهینه کنید که نسخه‌های واکنش‌گرا و موبایلی را به‌درستی نمایش دهند و کاربر را دچار سردرگمی، و بد‌فهمی محتوا نظیر فونت و غیره نکند.

 

خطاهای فنی سایت را رفع کنید

لینک‌های خراب و شکسته شده، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که منجر به افت رتبه شما در نتایج گوگل می‌شود. این خصوصیت می‌تواند به طور مستقیم و غیر‌مستقیم روی پیج شما تاثیر داشته باشد. به‌عنوان مثال اگر یکی از یو آر ال‌های شما خراب شده باشد، کاربر با صفحه ۴۰۴ مواجه می‌شود. عملکرد کاربر در این حالت روی صفحه شما مستقیما تاثیر منفی خواهد گذاشت. برای نمونه روش حذف و حل این ارور و خطا، ریدایرکت درست است.

از سویی خطا‌های Crawl Errors نیز وجود دارند که اگر رفع نشوند سایت و محتوای شما به‌درستی در معرض دسترسی موتور جستجو قرار نمی‌گیرد. هنگامی که سایت در معرض دسترسی به‌درستی قرار نگیرد در فرآیند ایندکس شدن اختلال ایجاد می‌شود. وقتی صفحه شما ایندکس نشود، نمی‌تواند در نتایج جستجو نمایش داده شود. بنابراین رفع این‌گونه خطا‌ها بسیار ضروری است. کنسول گوگل محلی برای تشخیص و رفع این‌گونه عیب هاست.

همچنین اگر سایت شما در نسخه موبایلی به خوبی نمایش داده نشود، در رتبه‌بندی‌های‌تان تاثیر منفی ایجاد خواهد کرد. بنابراین روی نسخه موبایلی و حالت AMP خروجی نمایشی سایت خود دقت لازم را داشته باشید و همه‌چیز را به خوبی تست کنید.

سعی کنید حداقل هر هفته یک بار کنسول گوگل را بررسی کنید تا اگر سایت شما با خطایی مواجه است آن را متوجه شوید و در صدد رفع آن برآیید.

 

تعاملات داخلی صفحات را بهبود ببخشید

اگر در نوشتن محتوا و عناصر بصری کاری کنید که مخاطب بیشتر در سایت بماند، محتوا را کامل بخواند و به لینک‌های دیگر سر بزند، این‌ها همه به الگوریتم‌ها سیگنال‌های مثبت وارد می‌کنند تا امتیاز سایت شما را افزایش دهند.

یکی از این کار‌ها لینک‌سازی‌های داخلی است که مخاطب را در سایت شما نگه می‌دارد و او را مشغول به خواندن محتوا‌های مرتبط در سایت می‌کند. در این حالت می‌توانید از اقدام به عمل‌ها یا CTAs استفاده کنید.

ردیابی معیارهای کلیدی تعامل هم مهم است. با استفاده از ابزارهای تحلیلی مثل Google Analytics، نرخ تعامل، زمان صرف شده در سایت و نرخ تبدیل را بررسی کنید تا مناطق قابل بهبود شناسایی شود.

 

رقبایتان را آنالیز کنید

ابتدا لازم است که به خوبی صنعتی که در آن کار می‌کنید را بشناسید. در این راستا می‌توانید با سایت‌های رقیبان خود آشنا شوید. با کمی بررسی این رقبا می‌توانید متوجه شوید که این رقبا در چه چیز‌هایی و چگونه رتبه گرفته‌اند. در‌واقع با الگوگیری از آن‌ها می‌توانید به سادگی خط مشی‌های موفق برای خود ایجاد کرده و دنبال کنید.

از سویی می‌توانید متوجه شوید که رقبای شما برای چه کلمات کلیدی در صدر قرار دارند و تلاش کنید جایگاه خوبی در این کلمات و عبارت‌های کلیدی بدست آورید. در همین مرحله می‌توانید به لینک بی‌لدینگ‌های رقبا توجه کنید و از الگوی آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید جستجوی اورگانیک و نتایج آن را برای خود افزایش دهید.

در‌نهایت اگر بتوانید بازار خود را به خوبی بشناسید می‌توانید از شکاف و گپ رقبای خود استفاده کنید و خدمات و محتوا‌هایی ارائه کنید که کمک می‌کند بتوانید از آن‌ها پیشی بگیرید.

 

روی کلمات کلیدی بلند برنامه ریزی کنید

کلمات کلیدی کوتاه معمولا کلمات سنگینی هستند که دیر‌تر در موتور‌های جستجو رتبه می‌گیرند. در عوض کلمات و عبارت‌های کلیدی بلندتر زودتر اعتبار پیدا می‌کنند. اعتبار این کلمات منجر به ایجاد اعتبار بیشتر برای شما می‌شود و روی سایت به‌طور‌کلی تاثیر مثبت خواهد داشت. وقتی با چنین عبارت‌های بلندی توانستید اعتبار اولیه و ترافیک خود را افزایش دهید می‌توانید به سراغ کلمات کلیدی کوتاه‌تر بروید و مدت زمان موفقیت خود را باز هم کاهش دهید.

 

در رابطه با سئو اطلاعات بروز داشته باشید

برای اینکه سئوی سایت‌تان را بهبود ببخشید لازم است که اطلاعات بروز در‌این‌باره داشته باشید. آگاهی از ترند‌های روز، تغییرات الگوریتم‌ها و نحوه امتیازگیری‌هایی که هم نوعان شما تجربه کرده‌اند، می‌تواند به شما در بهبود رنک در موتور جستجو و ماندگاری‌تان کمک کند. در اینترنت سایت‌ها و پادکست‌های زیادی وجود دارد که ترند‌های روز را یادآوری می‌کنند و نکات را آموزش می‌دهند. ضمن این مطلب باید توجه کنید که همیشه با تست کردن وب‌سایت خود، آن را بهبود دهید و نتایج را بررسی کنید. این تست‌ها به طور تجربی (که معمولا حاصل از آگاهی مداوم و مفید است) به شما کمک می‌کند سایت بروز و قوی در‌نهایت داشته باشید.

سؤالات متداول درباره ترافیک ارگانیک

 آیا ترافیک ارگانیک رایگان است؟

ترافیک ناشی از جستجوی اورگانیک از طریق جستجوی کاربران در موتو‌های جستجو رخ می‌دهد بنابراین به طور مستقیم لازم نیست پولی مثل تبلیغات کلیکی هزینه کنید. اما رشد و ارتقای محتوای، نوشتن محتوا و مواردی نظیر این مستلزم هزینه کردن هستند. اگر در‌این‌باره وقت یا تخصص ندارید که خودتان تولید آن‌ها را بر عهده بگیرید، قطعا باید هزینه کنید.

 چطور می‌توان ترافیک ارگانیک را شناسایی کرد؟

ابزارهایی که داده های روی وبسایت ها را تحلیل می‌کنند، معمولا می‌توانند بازدید کنندگان را هم تحلیل کنند. یکی از این ابزارها گوگل آنالیتیکس است.

 آیا ترافیک ارگانیک تأثیر بلندمدتی روی دیده شدن سایت دارد؟

وقتی پیج و سایت شما قدرت کافی برای نمایش در صفحه نتایج داشته باشد، بدین معنی است که قدرت دیده شدن سایت بالاست و در طولانی مدت اگر این‌قدرت حفظ شود، می‌تواند منتقل کننده ورودی‌ها از موتور‌های جستجو باشد.

 آیا ممکن است بدون دانش فنی یا مهارت‌های کدنویسی، ترافیک ارگانیک را افزایش داد؟

در صورتی که محتوا را به‌درستی و اصولی تهیه کنید و ۵ المان تاثیرگذار بر روی ترافیک اورگانیک که در این راهنما به آن پرداختیم را به‌درستی بکار بگیرید، ایجاد این ترافیک نیاز به هیچ‌گونه دانش خاصی نخواهد داشت.

آیا ترافیک ارگانیک نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر انواع ترافیک دارد؟

پاسخ مثبت است. وقتی که مخاطب وارد سایت شما می‌شود یعنی نیازمند به محتوای شما یا محصولات و خدمات هستند بنابراین احتمال اینکه روی دکمه خرید کلیک کنند بالا می‌رود. پس نرخ تبدیل از ترافیک جستجوی اورگانیک بالا‌تر است.

منبع کمکی: shopify

بازدیدها: ۲

source

توسط techkhabari.ir