شبکه‌های اجتماعی وعده ارتباط گسترده بین مردم را به همه داده‌اند اما وقتی بخواهیم به طور حرفه‌ای در شبکه اجتماعی مرتبط با کسب و کار یا لینکدین یا سایت LinkedIn کار کنیم معمولاً محدودیت‌هایی داریم. این شبکه‌ها برای تعدادی از مشاغل خاص می‌تواند بهترین پاسخگویی را داشته باشد. علاوه بر این محدودیت‌هایی در این شبکه‌ها وجود دارد که در وبسایت شخصی با این محدودیت‌ها مواجه نیستیم. در حالی که راه‌اندازی سایت شخصی آزاد است، (البته این بماند که برای فعالیت حرفه‌ای نیاز به گرفتن یک سری مجوز‌ها دارید) بهترین توصیه این است که ضمن داشتن یک پروفایل لینکدین وبسایت شخصی خود را نیز راه‌اندازی کنید. گویا آی تی در این راهنما به شما می‌آموزد که چرا باید یک سایت شخصی نیز داشته باشید.

در سایت کنترل کامل روی برند خود دارید

شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و لینکدین، از یک قالب خاص پشتیبانی می‌کنند و امکان تغییر و تنظیم رنگ‌ها به تناسب برند را به شما نمی‌دهند. به همین دلیل است که شما بین لینکدین یا سایت شخصی باید وب سایت شخصی خود را انتخاب کنید و راه‌اندازی کنید. وقتی در لینکدین یا فیس بوک کار می‌کنید، در واقع در جایی کار می‌کنید که همه چیز صفحه‌تان شبیه به دیگران است و چندان نمی‌توانید روی برندتان و رنگ‌ها و هر چیزی که مربوط به طراحی و رنگ‌آمیزی است کار کنید.

لینکدین یا سایت
Lucas Gouveia / How-To Geek | Prathankarnpap / Shutterstock

هر چقدر هم که داشتن یک وبسایت چالش داشته باشد، وقتی وبسایت شخصی خود را برای بیزینس‌تان راه‌اندازی می‌کنید می‌توانید به راحتی روی صدای برند خود، هر چه که می‌خواهید بگویید و داشته باشید و بسازید و طراحی کنید، و حتی روی چینش‌ها کنترل کافی داشته باشید.

الگوریتم ها مانع دیده شدن شما نمی شوند

شبکه‌های اجتماعی الگوریتم‌هایی دارند که طبق این الگوریتم‌ها چیز‌هایی را ارزشمند تلقی کرده، امتیازدهی می‌کنند و به تناسب وجود آن آیتم‌ها در پیج شما، صفحه‌تان را به دید جستجوگران می‌رسانند.

اما وقتی شما یک وب سایت دارید محدودیت‌های ارزش‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را ندارید. البته که وقتی صحبت از نبودن الگوریتم در لینکدین یا سایت می‌شود، منظور گویا آی تی فقدان کامل الگوریتم‌ها در بستر موتور‌های جستجو نیست. چرا که گوگل و هر موتور جستجوی دیگری الگوریتم‌های خاصی دارد که به تناسب آن به صفحه شما ارزش‌گذاری می‌کند ما محدودیت‌ها لزوماً بیزینسی نیست. بدین صورت می‌توانید از تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی، موتور‌های جستجو یا سایت‌های مرتبط با برندتان که مشتری های‌تان احتمالاً در آنجا حضور دارند استفاده کنید.
لینکدین یا سایت
مخصوصاً اگر یک بیزینس کوچک دارید معمولاً هزینه‌هایی که برای تبلیغات نیاز دارید به اندازه زیادی نیست و می‌توانید خودتان محدوده هزینه تبلیغات‌تان را مشخص کنید.

در نمایش خلاقیت خود آزاد تر خواهید بود

شبکه‌های اجتماعی برای حفظ بقای خود پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای در مورد محتوا دارند. از این رو برخی از مشاغل نمی‌توانند هر نوع محتوایی را در آن به نمایش بگذارند. از این رو اگر برند شما بار کار‌های خلاقانه سر و کار دارد که احتمالاً شبکه‌های اجتماعی در نشر آن محتوا جلوگیری می‌کنند، با داشتن یک وبسایت شخصی می‌توانید به طور تقریباً آزاد محتوای خود را به نمایش بگذارید.
لینکدین یا سایت

وقتی وب سایت خود را طراحی می‌کنید می‌توانید مطمین باشید که هر چیزی را کجا بکار می‌گیرید و نیازی به تطبیق با محدودیت‌های عجیب شبکه‌های اجتماعی نیست.

بیزینس تان را جدی تر می گیرید

داشتن حساب‌های اجتماعی بسیار مفید است اما کسی که شروع به راه‌اندازی سایت شخصی خود می‌کند، در واقع در حال بیان این است که برای برند و کسب و کار خود ارزش و اعتبار خاصی قایل است.

لینکدین یا سایت
Foxy burrow/Shutterstock.com

به طور کلی اگر همه قوانین مرتبط با کشور خود را در وب سایت خود بکار بگیریم اعتبار و احترامی که برای کسب و کار خود دریافت می‌کنیم بسیار بیشتر از زمانی است که صرفاً حرفه‌مان را در شبکه اجتماعی لینکدین معرفی می‌کنیم و آن را محدود به یک گالری نمونه کار و چند مقاله می‌کنیم.

معمولاً هزینه‌هایی هم که برای نگهداری وب سایت خود انجام می‌دهید، این اجبار را برای شما به وجود می‌آورد که کار خود را جدی‌تر بگیرید و ارزش بیزینس‌تان را بالا‌تر ببرید.

دقیقاً به همین خاطر است که گاهی یک کسب و کار با راه‌اندازی وب سایت شخصی، شروع به رشد، سرمایه‌گذاری، چیدن بیزینس پلن‌های حرفه‌ای و غیره می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا طراحی سایت‌های وردپرسی سودمندتر است؟

به درآمد زایی می رسید

شما می‌توانید حتی در لینکدین از تخصص خود درآمد کسب کنید. اما هزینه‌های بودن در برخی شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد معمولاً چشم گیر است. مثلاً شما می‌توانید در برخی شبکه‌های اجتماعی به کمک پلتفرم‌هایی که بسترسازی شده‌اند خدمات و کالای خود را بفروشید اما از هزینه‌های همکاری در فروش با این شبکه‌ها یا پورسانتها نمی‌توان چشم پوشی کرد.

در عوض وقتی که یک وب سایت شخصی دارید از بسیاری از این هزینه‌ها معاف هستید. می‌توانید بار‌ها به مشتری‌های خاص خود بفروشید.

لینکدین یا سایت

همچنین در وب سایت شخصی بجای لینکدین دست شما در بازاریابی محتوا باز‌تر است. می‌توانید تخصص خود را به صورت مقاله یا ویدیو یا پادکست‌هایی به فروش رسانید.

بهترین توصیه مشاورین کسب و کار نیز این است که از شبکه‌های اجتماعی در کنار وب سایت خود استفاده کنید و بازدید‌کنندگان پروفایل‌های اجتماعی خود را به وب سایت‌تان بکشانید و اجازه دهید به طور امن‌تر و حرفه‌ای‌تر و با خیال راحت‌تر از خدمات شما استفاده کنند.

در حالی که مردم در حال بازدید از سایت شخصی شما هستند، به احتمال زیاد به کالاها و خدمات شما توجه می‌کنند. شما می‌توانید با داشتن تبلیغات در سایت شخصی خود، حضور موثرتری برای مخاطبین خود داشته باشید. برتری داشتن سایت شخصی خود این است که می‌توانید در همه وجه‌های ممکن درآمدزایی کنید و آن را با پلتفرم‌هایی مانند X یا YouTube ترکیب کنید.

منبع کمکی: HTG

بازدیدها: ۱

source

توسط techkhabari.ir