جایگاه تلفن همراه امروز به گونه‌ای شده که بدون استفاده مداوم از آن، اقتصاد جوامع هم با مشکل مواجه می‌شود. اگرچه تلفن همراه تأثیرات مثبتی مانند صرفه‌جویی در زمان ایجاد تعاملات اجتماعی دارد اما در عین حال باید مراقب بود که به ابزاری برای سوء استفاده و آزار مشترکان تبدیل نشود. به طوری که دریافت پیامک و بعد از آن تماس‌های تبلیغاتی طی سال‌های گذشته صدای بسیاری از مشترکان را درآورده است.

 به گزارش ایتنا از ایسنا، بر این اساس حتما برای شما هم اتفاق افتاده که از خط ناشناس تماسی داشته‌اید و پس از پاسخگویی، با یک پیام صوتی از قبل تعریف شده مواجه شدید که معمولا رویکرد آنها تبلیغات و بازاریابی یک محصول یا یک خدمت است.     

البته برقراری تماس تبلیغاتی به تلفن‌های ثابت نیز رسیده به گونه‌ای که در زمان‌های مختلف از جمله زمان استراحت، تلفن خانه زنگ می‌خورد و با برداشتن گوشی تماس تبلیغاتی با محتوای خدماتی که به آن نیازی نیست برقرار می‌شود.         

بنابراین به دنبال افزایش نارضایتی مشترکان تلفن همراه اوایل پاییز سال جاری کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خدمت محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی را ممنوع اعلام کرد که براساس آن محتوای صوتی که توسط مشترک یک دارنده پروانه به صورت خودکار یا غیرخودکار با هدف تبلیغ یک محصول به مشترکین همان دارنده پروانه یا دیگر دارندگان پروانه ارسال می‌شود. پس از مدت کوتاهی با دستور وزیر ارتباطات به رگولاتوری، این سازمان موظف به برخورد با تماس‌های تبلیغاتی صوتی و ارسال کنندگان پیامک‌های مزاحم شد.

 

بهترین راه جلوگیری از تماس‌های تبلیغاتی       




سامانه‌های ۱۹۵ و  #۸۰۰ * طی سالهای گذشته برای مسدود کردن پیامک و تماس‌های تبلیغاتی راه‌اندازی شده‌اند و اخیرا نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از امکان فراهم شدن ثبت شکایت از تماس‌های صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی خبر داده است.    

به این ترتیب مشترکینی که تماس‌های تبلیغاتی صوتی را دریافت می‌کنند پس از اطمینان از اینکه شماره تماس گیرنده به کدام اپراتور مربوط می‌شود، می‌توانند با تماس با شماره ۱۹۵ یا مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir  و سپس با انتخاب دسته‌بندی تلفن ثابت، انتخاب سرویس مکالمه، انتخاب اپراتور و تماس صوتی تبلیغاتی برای ثبت شکایت مربوط به تماس‌های صوتی تبلیغاتی اقدام کنند.  

source

توسط techkhabari.ir