با وجود یک تاخیر دیگر برای بازی Assassin’s Creed Shadows، یوبیسافت همچنان به انتشار پستهای بلاگ و ارائه جزئیات درباره این عنوان مورد انتظار ادامه میدهد. جدیدترین اطلاعات منتشر شده هم به بخش اکتشاف و ساختار نقشه بازی ارتباط دارد و به نظر میرسد یوبیسافت نمیخواهد «بیش از حد دست بازیکنان را بگیرد» و در عوض روی اکتشاف متمرکز شود.
کارگردان بازی، چارلز دومونت، گفت:
ما نمیخواستیم با آیکونها و نشانگرهای بیشمار بیش از حد دست بازیکنان را بگیریم. ما میخواستیم جهان بازی خلق کنیم که اطلاعات در آن کلیدی و نوعی جایزه باشد. این در داستان و محیطی که شما نقش یک شینوبی را برعهده میگیرید و برای اطلاعات میجنگید، معنادار است. در Shadows، اطلاعات چیزی است که شما باید دنبالش بگردید و آن را بهدست آورید؛ حال چه از طریق جاسوسان باشد، چه مواجهه با NPCها و چه با چشمان خودتان. به طور خلاصه، ما میخواهیم بازیکنان خودشان رموز داخل بازی را از طریق شبکه جاسوسان، جستجو و توجه به دنیای اطراف کشف کنند.
کارگردان Assassin’s Creed Shadows از سریعترین قاتل فرنچایز رونمایی کرد
در ابتدای بازی نقشه Assassin’s Creed Shadows تنها شامل نام مناطق مختلف خواهد بود. همچنان که شما به لوکیشنهای مختلف سفر میکنید، شعاع خاصی از محیط اطراف در نقشه نمایان میشود. Viewpointها بار دیگر در شدوز وارد گیمپلی شدهاند اما شعاع به مراتب کمتری را نسبت به بازیهای گذشته فرنچایز به شما نشان خواهند داد. به عبارت دیگر، شما پس از استفاده از Viewpoint تنها یک سری لوکیشن با علامت سوال در نقشه خواهید دید و جزئیات آن برایتان مشخص نیست. در نتیجه مابقی ماجرا به شما و حس کنجکاویتان بستگی دارد.
شاید یکی از مهمترین تغییرات شدوز بازگشت synchronisation و دوربین آن باشد. یوبیسافت یکی از لحظات سینمایی همین مکانیزم را در پست بلاگ جدید خود در قالب یک ویدیو کوتاه به معرض نمایش گذاشته است. در این ویدیو نائویی را میبینیم که روی یک ساختمان بزرگ (چیزی شبیه قلعه) حرکت میکند؛ در همین جا دوربین عقب رفته و نمای گستردهتری را نشان میدهد. هر یک از این نقاط در نقشه حکم جایی برای فست تراول را خواهد داشت اما خب باید حواستان باشد که خیلی از این نقاط در هسته قلمرو دشمن جای دارند و فست تراول بدون احتیاط مساوی با ورود به درگیریهای پرچالش خواهد بود.
جالب است بدانید نائویی و یاسوکه بعضا مجبور هستند از مسیرهای مختلفی برای رسیدن به یک viewpoint استفاده کنند. نائویی میتواند با استفاده از Grappling Hook خود از ساختمانها بالا برود، در حالی که یاسوکه بایستی از پلهها استفاده کرده و در راه خود با نگهبانان روبهرو شود. این یکی دیگر از نمونههای تفاوت گیمپلی برای دو شخصیت اصلی شدوز به حساب میآید. یوبیسافت قبلا هم به وضوح تاکید کرده بود که سبک بازی با این دو شخصیت تفاوتهای فاحش و قابل توجهی خواهد داشت.
جزئيات تازهای از بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد
در طول گیمپلی و زمانی که شما به اکتشاف با شخصیت نائویی بپردازید، او یک سری فعالیت مدیتیشن Kuji-kiri کشف میکند؛ این موارد به ما در شناخت بهتر نائویی و زندگی او پیش از تبدیل شدنش به یک شینوبی کمک خواهد کرد. یاسوکه نیز یک سری مهارت مخصوص هر اسلحه یاد میگیرد. همچنین هر دو شخصیت میتوانند با نزدیک شدن به حیوانات کمیاب و وحشی در طبیعت، نقاشی آنها را برای جمعآوری کلکسیون بکشند.
در صورتی که به مطالعه کامل پست بلاگ یوبیسافت درباره Assassin’s Creed Shadows علاقه دارید، میتوانید به این لینک سر بزنید. بازی اساسینز کرید شدوز قرار است در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پیسی منتشر شود.