مارکوس پرسن (Markus Persson) ملقب به ناچ (Notch) اخیراً در مورد اینکه چگونه می‌تواند به زودی کار روی ماینکرفت ۲ (Minecraft 2) را آغاز کند که یک جانشین معنوی برای عنوان محبوب سندباکس است٫ صحبت‌هایی کرده است. استودیوی سازنده بازی یعنی موجانگ (Mojang) که ناچ آن را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد، تقریباً ۱۵ سال است که به پشتیبانی از بازی ماینکرفت ادامه داده است.

با این حال، آن‌ها هرگز در مورد یک دنباله صحبتی نداشته‌اند. از این رو، هنگامی که سازنده اصلی بازی به اشاره دوباره به این موضوع در حساب رسمی X خود دامن زد، هزاران نفر در کامیونیتی ماینکرفت هیجان زده شدند. در حالی که ایده ماینکرفت ۲ جالب است، دو دلیل عمده وجود دارد که چرا ممکن است این بازی به واقعیت تبدیل نشود. با مجله بازار همراه باشید.

دلایلی که ممکن است ماینکرفت ۲ به واقعیت تبدیل نشود

این دلایل عبارتند از:

مایکروسافت مالک IP ماینکرفت است

مایکروسافت حق امتیاز ماینکرفت و کل عنوان را در اختیار دارد.

مایکروسافت حق امتیاز ماینکرفت و کل عنوان را در اختیار دارد.

یکی از بزرگترین دلایلی که ماینکرفت ۲ نمی‌تواند به واقعیت تبدیل شود، وضعیت مالکیت بازی است. زمانی که بازی به طور رسمی عرضه شد، تمام حقوق آن با موجانگ بود و مارکوس پرسون در راس این شرکت قرار داشت. اما در سال ۲۰۱۴، مایکروسافت موجانگ را به مبلغ ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار خریداری کرده و توانست به IP ماینکرفت دسترسی پیدا کند. ناچ پس از فروش موجانگ به مایکروسافت، شرکت را ترک کرد. این بدان معنی است که او دیگر حق استفاده از IP ماینکرفت یا هیچ یک از ویژگی‌های رسمی آن را ندارد.

۴ دلیل برای اینکه حالت سورویوال ماینکرفت بهتر از کریتیو است

از این رو، اگر ناچ قصد دارد یک جانشین معنوی برای بازی محبوب سندباکسش بسازد، به احتمال زیاد ماینکرفت ۲ نام نخواهد داشت. تنها راهی که بازی او می‌تواند این نام را بدست آورد٫ این است که با مایکروسافت معامله کرده و با آن‌ها برای توسعه بازی همکاری کند.

ناچ سابقه پروژه‌های ناتمام را دارد

اگرچه مارکوس پرسون یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ را خلق کرد، پروژه‌های دیگر او موفقیت مشابهی را کسب نکردند. به غیر از ماینکرفت، ناچ روی عناوین دیگری مانند Wurm Online و Caller’s Bane نیز کار کرده است. ناچ همچنین چندین پروژه دیگر را طراحی کرد، اما هرگز نتوانست آن‌ها را تکمیل کند. مهمتر از همه، او یک بازی جایگزین به نام 0x10c در سال ۲۰۱۲ توسعه داد، اما فرآیند ساخت آن را در سال ۲۰۱۳ متوقف کرد.

پس از ترک موجانگ، ناچ یک شرکت بازی سازی دیگر به نام Rubberbrain AB ایجاد کرد، اما آن هم موفق به انتشار هیچ بازی نشد. به همین دلیل بود که این شرکت در نهایت به عنوان Bitshift Entertainment LLC راه اندازی شد.

۴ تا از بهترین بایوم‌های مناسب برای بازیکنان مبتدی ماینکرفت در سال ۲۰۲۵

در حالی که ناچ اخیراً تمایل خود را برای توسعه مجدد بازی‌ها ابراز کرده، اما مدت زیادی است که عنوانی از خود را با موفقیت منتشر نکرده است. طبیعتاً سابقه او در توسعه بازی سؤالات جدی در مورد اینکه آیا او هرگز ماینکرفت ۲ را توسعه خواهد داد یا خیر ایجاد می‌کند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


ولاگ کویری گیمینگ

Loading

source

توسط techkhabari.ir