کن لوین، کارگردان بازی BioShock، با جدیدترین اثر خود یعنی Judas قصد دارد بازیکنها را به اکتشاف در دنیایی عجیب و متفاوت دعوت کند. او در جدیدترین اظهارنظرش درباره این بازی، آن را بهطور قابلتوجهی پیچیدهتر از آثار قبلی خودش نامیده است. بازی Judas ساخته استودیوی Ghost Story Games (همان ایرشنال گیمز سابق) که زیرمجموعه کمپانی تیک-تو (Take-Two) است، تا مارس ۲۰۲۵ منتشر میشود. اکنون که سال جدید میلادی آغاز شده، بسیاری امیدوارند جزئیات بیشتری از این بازی و زمان دقیق انتشار آن اعلام شود.
خیلی از طرفداران مشتاقانه منتظر بازی جدید کن لوین هستند و امیدوارند Judas همان تأثیری را بر صنعت بازیها بگذارد که سهگانه بایوشاک داشتند. از آنجا که این بازی مسیری متفاوت و جسورانه به عنوان یک اثر مستقل اتخاذ کرده است، بازیکنان کنجکاو هستند که بدانند آیا بازی Judas با تمام مفاهیم جدید خود میتواند عمقی مشابه با آثار قبلی لوین داشته باشد یا خیر.
لوین در مصاحبهای با وبسایت GamesIndustry.biz، درباره بازی جدید خود صحبت کرده و آثار قبلی خود را در مقایسه با آن «راهروهایی طولانی» توصیف کرده است. او از بایوشاکها به عنوان بازیهایی یاد کرده که بازیکنان را از میان «راهرویی بسیار طولانی با نقاطی خاص که عناصر داستانی را فعال میکنند» عبور میدهند. تقریبا تمام بازیهای خطی و روایتمحور با این دیدگاه توصیف میشوند، اما در فرآیند توسعه Judas، تیم گوست استوری گیمز و لوین به دنبال ارائه تجربهای متفاوت برای بازیکنان هستند که بر پایه ساختار ماژولار طراحی شده است.
لوین اشاره میکند که فرآیند توسعه بازی Judas بسیار دشوارتر از تجربه ساخت بازیهای بایوشاک بوده است، زیرا Judas پروژهای بلندپروازانهتر است. گوست استوری گیمز و لوین قصد دارند تا در Judas آزادی بیشتری در گیمپلی به بازیکنان بدهند. لوین در بخش دیگری از این مصاحبه بر اهمیت تجربهای که کاربر از اثر خلقشده به دست میآورد تأکید میکند و آن را ارجح بر تجربه هنرمندی که آن را طراحی کرده است مینامد.
بازی Judas شامل عناصر گیمپلی شبیه به سبک روگلایک خواهد بود که با روایت غیرخطی و بازیکنمحور آن همخوانی دارد. داستان بازی بر تعاملات بازیکن با سه رهبر سفینه فضایی Mayflower متمرکز است. معمولا ایجاد روایتهای غیرخطی که طبیعی و روان به نظر برسند فرآیندی دشوار است، حتی در بازیهایی مثل The Legend of Zelda: Breath of The Wild که بهخاطر این سبک شناخته میشوند. به همین دلیل بسیاری معتقدند که هوش مصنوعی مولد (Generative AI) میتواند تا حد زیادی به حل این مشکلات کمک کند، اما لوین به این قضیه اعتقاد چندانی ندارد و میگوید که بهتر است از این فناوری در زمینههای دیگر مانند تست باگ و تحلیل دادهها استفاده شود. خیلی از طرفداران لوین امیدوارند که بازی Judas بتواند با استفاده از رویکرد روایتمحورش، مرزهای پیشفرض بازیهای ویدیویی را گسترش دهد و تجربهای خاص و منحصربهفرد ارائه دهد.
بازی Judas یک عنوان شوتر اولشخص است که اولین بازی کن لوین از زمان انتشار BioShock Infinite: Burial at Sea در سال ۲۰۱۴ محسوب میشود. Judas برای کنسولهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری X/S و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.
منبع: Gamerant
سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ (قسمت دوم)
source